Nav rezultātu

Visizplatītākajām e-veikalu platformām ir jau pieejami gatavi maksājumu moduļi integrācijai ar MakeCommerce moduli.
Detalizētas instrukcijas, platformu un mākoņpakalpojumu saraksts ar kurām izveidota ērta integrācija, atrodams šeit.

Moduļi ir visvienkāršākais un ātrākais veids kā savam internetveikalam pievienot internetbanku maksājumus, banklink, karšu maksājumus, pērc tagad – maksā vēlāk, kā arī automātiskas piegādes metodes.

Ja nevēlaties izmantot gatavo moduli vai tas nav izstrādāts jūsu e-veikala platformai, tad mūsu API dokumentācija ir publiski pieejama un atrodama web izstrādātāju portālā. Ar web izstrādātāja palīdzību Jūs varat izveidot tieši tādu risinājumu, kādu vēlaties.

MakeCommerce nav ierobežojumu nevienā platformā, taču ir vērts pajautāt platformas uzturētājiem, vai ir iespējams ar tām integrēt mūsu maksājumu metodes.

shopID, secret key un publishable key Jūs varat atrast, ielogojoties mūsu Tirgotāju portālā merchant.maksekeskus.ee, augšpusē izvēloties Iestatījumi > API iestatījumi

Ja jums nav piekļuves Tirgotāju portālam, iespējams, vēl nav parakstīts uzņēmuma līgums vai arī uzņēmums Jums vēl nav izveidojis piekļuvi un Jums jāsazinās ar klientu atbalstu.

Testa vide ir neatkarīga vide, kas ir pilnībā nošķirta no mūsu reālās sistēmas, kurā ir labi izpētīt, izmēģināt un pārbaudīt lietas un procesus ”itkā” iepērkoties veikalā – taču tas netraucē mūsu reālās sistēmas darbībai.

Ja vēlaties, lai mēs Jums izveidojam kontu testa vidē, lūdzu, informējiet mūs rakstot uz: support@makecommerce.lv

Ja Jums jau ir testa konts, testa API pieejas varat atrast testa vides Tirgotāju portāla izvēlnē Iestatījumi > API iestatījumi

Vairāk par testa vidi varat uzzināt mūsu web izstrādātāju portālā.

MakeCommerce logotipus varat atrast šeit: www.makecommerce.lv/logo

Maksājumu kanālu logotipus varat atrast šeit: https://static.maksekeskus.ee/img/channel/lnd/{kanāla_vārds}.png (piem. Swedbank =
https://static.maksekeskus.ee/img/channel/lnd/swedbank.png utt).

Maksājumu kanālu vārdi (alfabētiski):

  • aktia
  • alandsbanken
  • citadele
  • coop
  • danske
  • handelsbanken
  • lhv
  • liisi_ee
  • luminor
  • mastercard
  • mtasku
  • omasaastopankki
  • pocopay
  • pohjola
  • poppankki
  • saastopankki
  • seb
  • slice
  • spankki
  • swedbank
  • tapiola
  • visa

MakeCommerce konta izraksta .xml fails ir tuvu ISO 20022 camt.053 formātam.

Pētot detalizētāk:

Konta transakcijas ieraksta savienojums ar darījumu tiešsaistes veikalā ir atribūtā EndToEndId,
piemēram: <EndToEndId>15178</EndToEndId>

Atribūts <CdtDbtInd> apraksta konta kustības virzienu (uz augšu vai uz leju kontā), piemēram:<CdtDbtInd>DBIT</CdtDbtInd> vai <CdtDbtInd>CRDT</CdtDbtInd>

Konta kustības veids ir norādīts atribūtā “Ustrd”, piemēram:<Ustrd>IENĀKUMI</Ustrd>

Iespējamie kustību veidi:

  • INCOME (ienākumi) – kvīts
  • REFUND (atmaksas) – naudas atgriešana klientam (pircējam)
  • TRX_FEE – MakeCommerce apkalpošanas maksa (% no summas)
  • TRX_FEE_FIX – MakeCommerce apkalpošanas maksa (fiksētā maksa)
  • TRX_FEE_MIN – MakeCommerce apkalpošanas maksa (fiksētā maksa)
  • SERVICE_FEE_PLUGIN – ikmēneša maksa par MakeCommerce integrācijas moduļa izmantošanu
  • SERVICE_FEE_LOGISTICS – ikmēneša maksa par integrācijas pakalpojumu izmantošanu ar transporta uzņēmumiem (MakeCommerce moduļos)
  • SHIPMENT_DELIVERY_FEE –Transporta maksa par piegādēm, kas veiktas caur MakeCommerce
  • VAT – PVN, kas saistīts ar Makecommerce apkalpošanas maksu
  • VAT_CORRECTION – ikmēneša apkalpošanas maksas PVN noapaļošanas kļūdas labojums (aprēķināts mēneša beigās)

Jaunus lietotājus iespējams pievienot Tirgotāju portālā, atverot: Iestatījumi > API iestatījumi

Pēc lietotāja pievienošanas, jaunais lietotājs saņems e-pastu, lai aktivizētu savu kontu un iestatītu paroli.

Lietotāju pieejas tiesības atkarīgas no piešķirtā statusa:

Galvenais lietotājs Administrators Lietotājs
(info & naudas atmaksa)
Lietotājs
(tikai info)
Lietotāju pārvaldība
Veikala iestatījumi
Darījumu informācija
Naudas atmaksa
Tirgotāja dati
  • ”Galvenais lietotājs – katram tirgotājam pēc līguma ir viena persona kā Galvenais lietotājs.” Šī ir vissvarīgākā loma ar visplašākajām tiesībām Tirgotāju portālā un tas, kurš līgumā ir norādīts kā galvenais lietotājs, to neviens cits lietotājs no portāla nomainīt nevar. Papildus tam, ka galvenais lietotājs ir mūsu galvenā kontaktpersona, tas ir vienīgais, kurš var atjaunināt tirgotāja datus. Instrukcijas galvenā lietotāja maiņai var atrast šeit.
  • “Administrators” var pievienot jaunus lietotājus un mainīt e-veikala iestatījumus, tāpat arī veikt naudas atmaksas un eksportēt datus.
  • “Lietotājs (info & naudas atmaksa)” var veikt naudas atmaksas un eksportēt datus
  • “Lietotājs (tikai info)” var tikai apskatīt un ekportēt datus, bet nevar veikt naudas atmaksas

MakeCommerce Tirgotāju portālā katrs lietotājs var izvēlēties šādas valodas: latviešu, angļu, igauņu un lietuviešu.

Lai mainītu valodu, dodieties uz savu e-pasta adresi augšējā labajā stūrī un izvēlnē atlasiet “Lietotāja profils”, pēc tam atlasiet valodu un saglabājiet.

Igaunijas uzņēmums Veriff ir vadošais virtuālās identitātes verifikācijas pakalpojumu sniedzējs, kas strādā ar starptautiskiem klientiem kopš 2016. gada. Ievērojot stingrus privātuma un datu aizsardzības principus, viņi ir izveidojuši uzticamu pakalpojumu drošai un ērtai identifikācijai. Jums nav jāuztraucas par datu nelikumīgu izmantošanu vai nodošanu trešajām pusēm.

Mums kā maksājumu pakalpojumu sniedzējam ir pienākums ievērot Eiropas Savienības un Latvijas likumus un noteikumus. Tādēļ mēs darām visu iespējamo, lai ievērotu “Pazīsti savu klientu” prasības un spētu novērst naudas atmazgāšanas gadījumus. Naudas atmazgātāju, teroristu un citu noziedzinieku skaits veido nenozīmīgu iedzīvotāju daļu, taču, nezinot mūsu klientu (kas nozīmē, ka mums nepieciešams pieprasīt noteikta veida informāciju), noziedziniekus nav iespējams atšķirt no likumpaklausīgiem pilsoņiem un biznesa cilvēkiem.

Ja ir nepieciešama Jūsu identitātes pārbaude, mūsu klientu atbalsta dienests sazināsies ar Jums, nosūtot unikālu saiti. Atverot saiti, nonāksiet Veriff lapā, kurā varēsiet viegli un ātri veikt identitātes apstiprināšanu.

Viss process notiek www.veriff.com mājaslapā vai tā apakšdomēnā. Verifikācijas procesa pabeigšanai tiks izmantota vebkamera vai viedtālruņa kamera. Pirms uzsākat verifikācijas procesu, lūdzu, pārliecinieties…

  • … ka telpa ir pietiekami labi apgaismota fotoattēlu uzņemšanai
  • … Jums ir sagatavota pase vai ID karte
  • … Jūsu verifikācijas process netiks traucēts un Jūs netiekat izspiegots
  • … Jūs koncentrējaties uz verifikācijas procesu un neesat iesaistīts citās aktivitātēs

Identifikācijas procesa laikā Jums tiks palūgts nofotografēt abas dokumenta puses. Pārliecinieties, ka Jūsu vārds, dzimšanas datums un dokumenta numurs ir skaidri redzams. Uz fotoattēliem nedrīkst būt traipi, atspīdumi vai gaismas atstarojumi.

Tāpat Jums tiks palūgts arī nofotografēt sevi. Lūdzu, stāviet neitrāla fona priekšā un skatieties tieši kamerā. Ja Jūs valkājat brilles, pārliecinieties, ka Jūsu acis ir redzamas.

Viss identifikācijas process aizņem vien dažas minūtes.

Jautājumu gadījumā lūdzam sazināties ar mūsu klientu atbalsta komandu.

Kā maksājumu pakalpojumu sniedzējs mēs ievērojam Eiropas Savienības tiesību aktus un noteikumus par datu aizsardzību un privātumu. Mums nav tiesību vai nepieciešamības izmantot Jūsu datus ar mūsu pakalpojumiem nesaistītā veidā.

Ar mūsu privātuma politiku varat iepazīties šeit.

Gadījumos, kad mainījies domēna nosaukums, lūgums sazināties ar mums, rakstot uz support@makecommerce.lv.
Jums būs nepieciešams parakstīt līguma pielikumu.

Ja e-veikalu paredzēts nodot citai juridiskai personai, tad juridiskai personai, kas līdz šim pārvalda e-veikalu:

1) Jāiesniedz digitāli parakstīts līguma laušanas pieteikums*, norādot līguma puses un datumu, no kura līgums tiks lauzts;

2) Pēc tam jaunajam e-veikala galvenajam lietotājam jānoslēdz līgums ar mums, sākot ar pieteikuma anketas aizpildīšanu**.
*Pieteikumā par izbeigšanu, izbeigšanas laiks nevar būt tūlītējs, bet apm. 3 dienas vēlāk, lai būtu laiks parakstīt līgumu ar jaunu juridisko personu.
**Pieteikumā dalībai rekomendējam norādīt, ka tā ir tikai juridiskās personas maiņa. Pēdējā pieteikuma sadaļā ir iespēja pievienot komentāru.

Ir vērts paturēt prātā, ka pakalpojums tiek pārtraukts, kad beidzas viens līgums un sākas cits. Tāpēc iesakām iepriekšējam un jaunajam lietotājam saskaņot soļus, lai pārtraukums neievilktos uz ilgāku laiku.
Ja vien ar MakeCommerce nav speciālas vienošanās, jaunais lietotājs saņems jaunas API atslēgas un jaunu kontu pie mums. Iepriekšējo darījumu vēsture nav redzama mūsu Tirgotāja portālā.

Ja jau esat mūsu pakalpojuma lietotājs un juridiskā persona netiek mainīta, ieejiet Tirgotāju portālā un augšējā, labajā stūrī spiediet uz esošo interneta veikalu, pēc tam Jums tiks piedāvāta iespēja pievienot jaunu e-veikala aplikāciju. Tādā veidā nav nepieciešams ievadīt uzņēmuma datus, kas mums jau ir.

Ja arī jaunais e-veikals atbilst prasībām tirgotājiem, mēs varam noslēgt līgumu, pievienojot papildu domēnu un apvienojot jauno veikalu zem esošā konta.

Tā kā uzņēmuma galvenais lietotājs ir līguma sastāvdaļa, lai mainītu galveno lietotāju, ir jāiesniedz pieteikums brīvā formā uz support@makecommerce.lv, kuru paraksta paraksttiesīgā persona un kurā ir informācija par jauno galveno lietotāju – vārds, tālruņa numurs un e-pasts. Lai nomainītu galveno lietotāju, visvieglāk ir izmantot mūsu sagatavoto pieteikumu šeit.

Pēc pieteikuma saņemšanas paies zināms laiks, līdz jaunais galvenais lietotājs būs iestatīts un mēs Jūs informēsim ar apstiprinājuma e-pastu, kad izmaiņas būs veiktas.

Izmantojot internetbanku maksājumus tas nav obligāti, jo maksājuma veikšanai klientam atveras MakeCommerce maksājuma apstiprinājuma lapa, kas izmanto drošus savienojumus. Taču, lai palielinātu tiešsaites veikala uzticamību un biznesa drošību, iesakām izmantot SSL sertifikātu.

Lai pieņemtu kredītkaršu maksājumus, Jūsu veikalam jāizmanto https.

Lai sāktu izmantot MakeCommerce piedāvātos pakalpojumus, internetveikalam ir jaatbilst sekojošām prasībām: prasības tirgotājiem šeit un prasības pakalpojumu sniedzējiem šeit.

Ja Jūsu vietne atbilst visām prasībām, aizpildiet reģistrācijas formu, kuru varat atrast šeit un mūsu atbalsta komanda izskatīs pieteikumu un sazināsies ar Jums.

Maksājuma veidu aktivizēšanas laiks ir atkarīgs no maksājuma veida un dažkārt arī no veikala darbības jomas.

Parasti maksājuma metodes aktivizēšana aizņem:

  • Latvijas un Lietuvas banku saites: līdz 4 darba dienām
  • Igaunijas un Somijas banku saites: līdz 2 darba dienām
  • Karšu maksājumiem: līdz 7 dienām

Tomēr vairumā gadījumu, maksājumi var tikt uzsākti tajā pašā dienā, kad tiek noslēgts līgums.

Piemērotais cenrādis ir redzams Tirgotāju portālā zem sadaļas > Norēķini.

Ja Jums piemērojams individuāli saskaņots cenrādis, tas būs redzams arī pielikumā pie Jūsu Makecommerce pakalpojuma līguma.

Maksa par darījumu tiek aprēķināta katram darījumam atsevišķi. Maksa par darījumu tiek ieturēta no darījuma summas, nevis pievienota summai maksājuma brīdī.

Ja darījuma maksa ir 2% + EUR 0.15 eur un, piemēram, e-veikalā tiek veikts pirkums 10 eur apmērā, tad MakeCommerce aprēķina darījuma maksu: 0.15 eur + 2%*10 eur = 0.15 eur +  0.20 eur = 0.35 eur.

Tādējādi pircējs no sava konta vai kartes samaksāja 10 eiro, bet komersantam tiek izmaksāts 10 – 0.35 = 9.65 eiro.

Ja klientam nepieciešams veikt papildu maksājumu, piemēram, par piegādi vai preču atgriešanu, tad to ir iespējams veikt pavisam vienkāršā veidā – izmantojot maksājuma saiti.

Maksājuma saiti iespējams izveidot ieejot mūsu Tirgotāju portālā un izvēloties sadaļu >Maksājuma saite (Payment link). Vienkārši ievadiet vēlamo summu (komatu atdalītājs ir punkts vai “.”) un Jums saprotamu pasūtījuma atsauci (piemēram, papildu maksājums par Pasūtījumu nr. 123), un tiks izveidota saite.

Šo saiti nepieciešams nokopēt un nosūtīt klientam. Ja klients noklikšķina uz linka, atvērsies maksājuma apstiprināšanas lapa, kurā klients varēs izvēlēties sev piemērotāko maksājuma veidu un veikt maksājumu. Arī šis maksājums uzrādīsies kā darījums sistēmā.

Lietotājs ar jebkuru lietotāja statusu sistēmā var izveidot maksājuma saiti.

Jums nepieciešams pārbaudīt, vai Jūsu e-pasta adrese ir pareiza sadaļā Iestatījumi > API > E-pasta paziņojumi.

Pārbaudiet savā e-pastā surogātpasta/mēstuļu mapi — dažas e-pasta programmas mēdz būt ļoti agresīvas pret automātisko e-pasta surogātpasta sūtīšanu.

MakeCommerce piedāvā maksājumu pieņemšanu tikai EUR valūtā.

  • Norēķini starp MakeCommerce un tirgotāju vienmēr ir eiro.

Pilns MakeCommerce piedāvāto maksājumu veidu saraksts atrodams šeit.

Piedāvājam arī norēķinus klātienē ar POS termināļiem, uzzini vairāk šeit.

No lietotāja viedokļa, apstiprinot maksājumu, atšķirība starp maksājuma ierosināšanu un internetbanku maksājumu, ir neliela. Laiks, kas nepieciešams maksājuma apstiprināšanai, ir vienāds, lai gan dažādās bankās tas var atšķirties. Abi ir uzticami un droši risinājumi.
*Jāatceras, ka dažos gadījumos banka summai var pievienot nelielu apkalpošanas maksu atkarībā no klienta izvēlētās bankas cenrāža.

Pat e-veikala īpašniekam abi risinājumi tehniski ne ar ko neatšķiras un nav savā starpā sarežģītāki. Mēs savu risinājumu esam izveidojuši tādu, lai tirgotājam nebūtu jāuztraucas par šīm atšķirībām.

Automātiska pārslēgšanas
Maksājumu ierosināšanas pakalpojuma galvenā priekšrocība ir cena – tā ir lētāka par internetbanku maksājumiem. Taču tirgotājam jāņem vērā, ka bankām diemžēl ir vairāk tehnisku problēmu ar maksājumu ierosināšanas pakalpojumu nekā ar internetbanku maksājumiem. Ja nav padomāts par rezerves variantu, tirgotājs var zaudēt ieņēmumus no pirkuma. Labā ziņa, ka MakeCommerce saviem klientiem nodrošina automātisku pārslēgšanos uz internetbanku maksājumiem rezerves gadījumos, kad rodas problēmas ar maksājumu pieņemšanu no konkrētas bankas. Automātiskā pārslēgšanās notiek MakeCommerce pusē un parasti nav nepieciešama tirgotāja iejaukšanās.

Lai izmantotu maksājuma ierosināšanas pakalpojumu, sazinieties ar mums rakstot uz: support@makecommerce.lv

Dāvanu karšu risinājumu piedāvāšana var būt sarežģīta un laikietilpīga. Dāvanu karte Kniks ir ļoti vienkāršs risinājums bez nepieciešamības pēc papildu izstrādes.

Kniks dāvanu karte tās īpašniekam ļauj izmantot tūkstošiem tiešsaistes veikalu. Ja Kniks ir pieejams arī Jūsu e-veikala kasē, viņš dāvanu kartē esošo summu var izmantot arī Jūsu e-veikalā.

Dāvanu karte Kniks bieži vien pēc noklusējuma tiek pievienota e-veikala kasei kopā ar citiem maksājuma veidiem. Ja vēlaties, varam to izņemt, taču tad dāvanu kartes īpašnieki to nevarēs izmantot Jūsu e-veikalā un Jūs zaudēsiet iespējamo pirkumu.

Vairāk par Kniks.

Piegādes ir papildu funkcija MakeCommerce moduļiem. Mūsu piegādes risinājumus varat izmantot caur MakeCommerce izstrādātajiem moduļiem, kas ir pieejami šādām e-veikalu platformām: Woocommerce, Shopify, Wix, Mozello, Magento 2, Prestashop, OpenCart.

Pārskats par pieejamajām piegādes metodēm atkarībā no valsts un platformām atrodams šeit.

Piegādes moduļa izmantošana ir ļoti ērta:

  • Papildus maksājumiem MakeCommerce modulis var apstrādāt arī piegādes risinājumus.
  • Modulis automātiski atjaunina pakomātu un piegādes punktu sarakstu.
  • Pēc pasūtījuma apmaksas, sūtījums automātiski reģistrēsies ar piegādes uzņēmumu un Jūs pasūtījuma detaļās redzēsiet izvēlēto pakomātu, sūtījuma izsekošanas kodu un varēsiet turpat izdrukāt sūtījuma karti, ko izmantot pasūtījuma nosūtīšanai.

Moduļi / spraudņi:
Vienkārši noklikšķiniet uz e-veikala platformas (Woocommerce, Shopify, Wix, Mozello, Magento 2, Prestashop, OpenCart) un izpildiet norādījumus, lai iestatītu piegādi.

Omniva pakomātu izmantošanai Latvijā nav nepieciešams līgums ar Omniva – pakalpojumu var izmantot arī caur MakeCommerce. Lai izmantotu citas piegādes iespējas (DPD), Jums nepieciešams sazināties ar DPD un jāparaksta ar viņiem līgums. Izmantojot piegādes funkciju mūsu moduļos piegāde tiks automātiski reģistrēta ar Omniva vai DPD un Jums atliks tikai savā interneta veikalā izdrukāt adrešu karti, ko pievienot sūtījumam.

Cenas pieejamas šeit.

Lai izmantotu piegādes moduli, piegāde ir jāiestata pēc moduļa pamācības.
Ja nevēlaties izmantot mūsu piegādes moduli, nekonfigurējiet piegādi caur mūsu moduli, bet dariet to ārpus moduļa (šeit mēs nevaram palīdzēt).

Lai automātiskā komunikācija starp piegādes uzņēmumu un mūsu moduli darbotos, nepieciešams noslēgt līgumu ar piegādes kompāniju un ievadīt no tiem saņemtās paroles mūsu modulī.

NB! Ja izmantojat Omniva un MakeCommerce līgumu sūtīšanai uz pakomātiem (Woo, Shopify), e-veikala adminstratora panelī iestatiet “Līgumu izmantoju caur MakeCommerce”. Šajā gadījumā Omniva paroles nav jāievada. Vairāk par šo pakalpojumu šeit.

  • Ja izmantojat mūsu maksājumu + piegādes moduli, ikmēneša maksa ir 0 € pirmajā lietošanas gadā (no otrā gada 10 € tikai maksājumiem vai 15 € maksājumi un piegādes).
  • Mēneša piegādes maksa tiek aprēķināta mēneša pēdējā dienā, ja sūtījums ir reģistrēts caur mūsu moduli mēneša laikā.
  • Norēķini starp tirgotāju un piegādes uzņēmumu tiek veikti, pamatojoties uz nosūtīto paku daudzumu.

Piegādes veidus un zonas tirgotājs var iestatīt e-veikala administratora panelī. Arī kur, par kādu cenu un caur ko piedāvā piegādi.

Visa informācija par pieejamajiem piegādes veidiem gan valstu, gan platformu ziņā atrodama šeit.

* Mūsu Shopify modulis atbalsta tikai pakomātus. Kurjeru var konfigurēt, taču nav automātiskas reģistrācijas. Tas ir jādara manuāli piegādes uzņēmuma sistēmā.

Piegāde+ ļauj uzreiz pieslēgt pakomātu piegādes ar Omniva vai DPD pa tiešo caur mums un nav nepieciešams atsevišķi slēgt līgumu ar piegādes kompānijām. Piegāde+ ir pieejama Shopify un WooCommerce platformām.

Lai aktivizētu Piegāde+ pakalpojumu:

  • ieejiet savā Tirgotāju portāla kontā
  • pēc tam izvēlieties sadaļu Iestatījumi → Pakalpojumi → Piegādes starpniecības pakalpojums un nospiediet → Aktivizēt pakalpojumu
  • tālāk varēsiet iepazīties ar līguma noteikumiem un apstiprināt savu piekrišanu – tas arī viss!

Lai aktivizētu pakalpojumu savam e-veikalam, sekojiet pamācībai šeit:

Modulis tirgotājiem ir pieejams latviešu, angļu, krievu, igauņu un lietuviešu valodās.

E-veikals pircējam rādās tajā valodā, kādu tirgotājs ir uzstādījis pats. Viss ir tulkojams, t.i., būtībā var pievienot jebkuru valodu.

Pārskatu par darījumiem un izmaksām varat iegūt MakeCommerce Tirgotāju portālā. Ja Jums nav piekļuves, sazinieties ar sava uzņēmuma galveno konta lietotāju/administratoru, kurš to var izveidot (instrukcija).

Tirgotāju portālā izvēlieties izvēlni >Darījumi, lai iegūtu detalizētāku pārskatu par darījumiem. Tur tiek attēloti visi darījumi, kas ir notikuši e-veikalā. Ir iespējams arī kārtot darījumus, piemēram, mēneša periodam, jānoklikšķina uz datuma šūnas un jāizvēlas atbilstošais laika periods.

Ja Jums nepieciešams datorā lejupielādēt konta pārskatu. Pārskatā būs redzama detalizēta  informācija (maksājuma veids, konta atlikumi pirms un pēc maksājumiem utt.). Lai lejupielādētu pārskatu, nospiediet uz Datuma lauka un izvēlieties laika periodu, piemēram, >Iepriekšējais mēnesis. Tad nospiediet “Saglabāt” pogu labajā pusē un izvēlieties XLS faila tipu. Jūs varat atvērt to Excel programmā, pievienot filtrus, kā arī veikt citas darbības.

NB! Ieteikums priekš grāmatvedības: domājiet par Jūsu MakeCommerce kontu kā kaut ko atšķirīgu no bankas konta. Tad maksājumi no MakeCommerce konta uz Jūsu bankas kontu ir tikai pārvietošana starp kontiem. Tādā veidā nav nepieciešams saskaņot katru izmaksu ar konkrētiem e-veikala darījumiem, kas būtiski atvieglo grāmatvedību.

Rēķinu par pakalpojumu maksu ar PVN var lejupielādēt Tirgotāju portālā. Lai to izdarītu , ieejat portālā un dodieties uz skatu “Norēķini.” Iepriekšējā mēneša rēķins Tirgotāja portālā ir pieejams līdz katra jaunā mēneša 7. datumam.

Varat izvēlēties sūtīt rēķinus uz savu e-pastu. Lai to izdarītu, pēc ieiešanas portālā, dodieties uz skatu “Iestatījumi,” izvēlieties sava uzņēmuma kontaktus un laukā “Rēķina e-pasts” ievadiet vēlamo e-pasta adresi. Piekļuve šai izvēlnei ir lietotājam ar lomu “galvenais lietotājs”.

NB! Rēķinā norādītās pakalpojuma maksas un PVN jau ir atskaitīti no norēķinu konta MakeCommerce, tāpēc rēķina summa parasti nav jāpārskaita*. Tāpēc paradās “Rēķins ir apmaksāts”.

*MakeCommerce pieņem, ka jauni darījumi segs radušos deficītu (piemēram, no ikmēneša maksas). Taču, ja veikalā nav darījumu un sakrājas mīnuss, tad tas būtu jāmaksā manuāli. Nepieciešamo IBAN un veikala atsauces numuru varat atrast skatā Norēķini >Noguldījumi.

No katras MakeCommerce kontā saņemtās summas automātiski tiek ieturēta MakeCommerce transakcijas maksa, atbilstoši cenrādim.

Piemērs: komersantam tiek piemērota pakalpojuma maksa 2% + 0,15 eur par darījumu.

Klients e-veikalā iegādājas preci par 10 eiro, nauda tiek ieskaitīta MakeCommerce kontā. MakeCommerce no summas ietur pakalpojuma maksu 2% apmērā, t.i., 0.20 eur + 0.15 eur= 0.35 eur un pārskaita atlikušo summu (9.65 eur) uz tirgotāja bankas kontu.

MakeCommerce aprēķina divu veidu ikmēneša maksas: konta mēneša maksa un ikmēneša maksa par papildu pakalpojumiem.

Standarta cenrādī vietējo banklink izmantošana ir bez maksas, piemēram, ja Latvijas e-veikals izmanto tikai maksājumus no Latvijas bankām. Ja tirgotājs vēlēsies aktivizēt arī karšu maksājumus vai ārvalstu bankas, viņam tiks aprēķināta ikmēneša konta maksa 10 eiro (+ km 20%), pamatojoties uz e-veikalu. Mēneša maksa tiek aprēķināta neatkarīgi no tā, vai konkrētajā mēnesī ar norādīto maksājuma veidu ir vai nav pieņemti maksājumi. Ja tirgotājs vēlas pievienot vairākus dažādu norēķinu veidus (piemēram, gan Latvijas, gan Somijas banklink), ikmēneša maksa joprojām ir ierobežota līdz 10 eiro.

Mēneša maksa par papildu pakalpojumiem ir atkarīga no lietošanas. Ja e-veikals maksājumu pieņemšanai izmanto MakeCommerce integrācijas moduļus, tiek piemērota ikmēneša maksa 10 eiro. Ja tiek izmantotas arī moduļa loģistikas (piegādes informācijas) funkcijas, ikmēneša maksai tiks pievienoti papildus 5 eiro. Ja moduļi attiecīgajā mēnesī netika izmantoti, ikmēneša maksa netiek ņemta vērā.
Par darījumiem testa vidē nav jāmaksā ikmēneša maksa.

Visas ikmēneša maksas tiek ieturētas no tirgotāja konta mēneša pēdējā dienā. Ja pakalpojums tika izmantots kārtējā mēneša laikā, mēneša maksa joprojām tiks aprēķināta kopējā summā.

MakeCommerce konta izraksta .xml fails ir tuvu ISO 20022 camt.053 formātam.

Pētot detalizētāk:

Konta transakcijas ieraksta savienojums ar darījumu tiešsaistes veikalā ir atribūtā EndToEndId,
piemēram: <EndToEndId>15178</EndToEndId>

Atribūts <CdtDbtInd> apraksta konta kustības virzienu (uz augšu vai uz leju kontā), piemēram:<CdtDbtInd>DBIT</CdtDbtInd> vai <CdtDbtInd>CRDT</CdtDbtInd>

Konta kustības veids ir norādīts atribūtā “Ustrd”, piemēram:<Ustrd>IENĀKUMI</Ustrd>

Iespējamie kustību veidi:

  • INCOME (ienākumi) – kvīts
  • REFUND (atmaksas) – naudas atgriešana klientam (pircējam)
  • TRX_FEE – MakeCommerce apkalpošanas maksa (% no summas)
  • TRX_FEE_FIX – MakeCommerce apkalpošanas maksa (fiksētā maksa)
  • TRX_FEE_MIN – MakeCommerce apkalpošanas maksa (fiksētā maksa)
  • SERVICE_FEE_PLUGIN – ikmēneša maksa par MakeCommerce integrācijas moduļa izmantošanu
  • SERVICE_FEE_LOGISTICS – ikmēneša maksa par integrācijas pakalpojumu izmantošanu ar transporta uzņēmumiem (MakeCommerce moduļos)
  • SHIPMENT_DELIVERY_FEE –Transporta maksa par piegādēm, kas veiktas caur MakeCommerce
  • VAT – PVN, kas saistīts ar Makecommerce apkalpošanas maksu
  • VAT_CORRECTION – ikmēneša apkalpošanas maksas PVN noapaļošanas kļūdas labojums (aprēķināts mēneša beigās)

Lai veiktu naudas atmaksu, Tirgotāju portālā atveriet sadaļu >Maksājumi un pirmajā kolonnā noklikšķiniet uz maksājuma ID. Pēc tam izvēlieties summu, kuru vēlaties atmaksāt un noklikšķiniet uz “Veikt atmaksu” un “Apstiprināt”.

Mēs iesakām aizpildīt komentāru sadaļu, lai vēlāk ir vieglāk saprast, kāds bijis atmaksas iemesls, tomēr tas nav obligāti un nekādi neietekmē naudas atmaksu.

Lai veiktu naudas atmaksu klientam, nepieciešams, lai Jūsu veikala bilancē būtu pietiekami daudz līdzekļu. Ja tā nav, tad varat viegli papildināt savu MakeCommerce veikala kontu, ielogojoties un dodoties uz sadaļu “Norēķini” -> “Depozīti”, kur varat ievadīt nepieciešamo summu un uzreiz pievienot naudu savam kontam.

Ja Jums rodas problēmas ar veikala konta papildināšanu, rakstiet uz support@makecommerce.lv.

NB! Veicot depozīta maksājumu, jāņem vērā, ka atmaksa jāsāk ne vēlāk kā nākamajā darba dienā, jo, ja veikala kontā ieskaitītais depozīts netiks izmantots, tas tiks pārskaitīts atpakaļ uz tirgotāja IBAN kā maksājums nākamajā dienā. Ja, veicot pārskaitījumu, esat pareizi izmantojis uzziņas numuru, depozīta maksājums MakeCommerce veikala kontā nonāks 15 min – 3 h laikā (atkarībā no bankas).

Ņemiet vērā, ka atmaksu nevar atcelt.
Par naudas atmaksu netiek piemērotas papildu komisijas maksas, taču mēs neatgriežam iepriekš iekasētās transakcijas maksas par sākotnējo veiksmīgo darījumu.

Klients atmaksu, izmantojot Baltijas banku saites, parasti saņem nākamajā darba dienā.

Karšu maksājumu gadījumā, naudas atmaksa parasti aizņem 2-3 darba dienas.

Izmantojot Somijas banku saites, naudas atmaksa klientam tiek veikta, tiklīdz klients ievadījis nepieciešamos datus Paytrail sistēmā pēc automātiskā e-pasta saņemšanas.

Saņemot maksājumus no Somijas bankām, mēs nesaņemam maksātāja IBAN numuru. Tā ir Somijas tirgus īpatnība.

Tapēc tiek izmantots process, kurā klientam tiek nosūtīts e-pasts ar lūgumu norādīt viņa konta numuru paytrail.com sistēmā.

Tādēļ – kad vēlaties atmaksāt Somijas banku saites maksājumu caur MakeCommerce, Jums tiek lūgts norādīt klienta e-pasta adresi.

Klients saņems automātisku e-pastu no paytrail.com, e-pastā ir saite uz veidlapu, kas klientam jāaizpilda.

Klientam jānorāda IBAN numurs, uz kuru būs nepieciešams pārskaitīt naudu.

Kad tas ir izdarīts, nauda tiks automātiski pārskaitīta uz norādīto kontu un naudas atmaksa tiks veiksmīgi pabeigta.

Ja 30 dienu laikā klients neaizpilda veidlapu, atmaksu automātiski nav iespējams veikt.

Nepieciešamā atmaksas summa tiek rezervēta komersanta MakeCommerce kontā brīdī, kad tiek izveidots naudas atmaksas pieprasījums.

Ja klients 30 dienu laikā neiesniedz savu IBAN numuru un naudas atmaksa neizdodas, kontā rezervētā summa tiek atkārtoti palaista apritē.

Kad naudas atmaksa ir veiksmīgi pabeigta, komersanta kontā tiek izveidots attiecīgs grāmatvedības ieraksts, kas atceļ rezervāciju.

Spēkā esošā likumdošana paredz, ka maksājumu sniedzējiem nepieciešams ievērot “Pazīsti savu klientu” principus, lai novērstu naudas atmazgāšanu un terorisma finansēšanu, kā arī piemērotu starptautiskos ierobežojošos pasākumus, piemēram, starptautiskās sankcijas un pārkāpumu novēršana. Lai atvērtu kontu pie maksājumu pakalpojumu sniedzējiem jebkurā vietā pasaulē, klientiem tiek pieprasīti personas dati, turklāt pieprasītās informācijas apjoms ir atkarīgs no katras valsts likumiem.

Naudas atmazgātāju, teroristu un citu noziedzinieku skaits, uz kuriem attiecas šie noteikumi, veido nenozīmīgu iedzīvotāju daļu, tādēļ personai, kas atver kontu, var rasties jautājums, kā šie noteikumi attiecas uz viņiem, tomēr iemesls ir vienkāršs. Neievērojot “Pazīsti savu klientu” principus, nav iespējams atšķirt noziedziniekus no likumpaklausīgajiem pilsoņiem vai biznesa cilvēkiem.

Maksājumu pakalpojumu sniedzēju pienākums ievērot “Pazīsti savu klientu” principus nav vienreizēja darbība. Maksājumu pakalpojumu sniedzēji saņem lielu daudzumu nepieciešamās informācijas par saviem klientiem, veicot ikdienas klientu apkalpošanu (piemēram, izpildot darījumus), taču dažus no datiem, saskaņā ar likumu, ir nepieciešams regulāri atjaunot un maksājumu pakalpojumu sniedzējiem ir pienākums pieprasīt šo informāciju no saviem klientiem. Maksājumu pakalpojumu sniedzējiem ir tiesības pieprasīt tādu informāciju, kā piemēram, kontaktadreses, informāciju par nodokļu rezidenci vai datus par darba vietu.

Maksājumu pakalpojumu sniedzējiem ir pienākums ievākt informāciju par patiesā labuma guvējiem, lai novērstu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu, kā arī veiktu saistību izpildi, kas izriet no Nodokļu informācijas apmaiņas līguma.

Saskaņā ar Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma 1.panta 5.punkta a) apakšpunktu patiesais labuma guvējs ir fiziskā persona, juridiskās personas īpašnieks vai kura kontrolē klientu, vai kuras vārdā, labā, interesēs tiek nodibinātas darījuma attiecības vai tiek veikts gadījuma rakstura darījums, un tā ir vismaz attiecībā uz juridiskajām personām — fiziskā persona, kurai tiešas vai netiešas līdzdalības veidā pieder vairāk nekā 25 procenti no juridiskās personas kapitāla daļām vai balsstiesīgajām akcijām vai kura to tiešā vai netiešā veidā kontrolē. 25 procentu kritērijs pēc analoģijas, būtiskas līdzdalības apmēra noskaidrošanai var tik piemērots arī attiecībā uz citām juridiskajām personām, ne tikai kapitālsabiedrībām. Minētajā normā noteiktas patieso labuma guvēju pazīmes, t.i., patiesais labuma guvējs vienmēr ir fiziskā persona, kurai pieder vai kuras interesēs ir izveidota vai darbojas konkrētā juridiskā persona, vai kura tiešā vai netiešā veidā īsteno kontroli pār juridisko personu. Norādāms, ka tiešas līdzdalības vai kontroles gadījumā patiesais labuma guvējs juridisko personu kontrolē tieši, savukārt netiešas līdzdalības vai kontroles gadījumā kontrole tiek īstenota ar citas personas – fiziskas vai juridiskas starpniecību.

PEP (politically exposed person jeb politiski pakļauta persona) t.i. persona ar nacionālu izcelsmi.

  • Publiskas izcelsmes persona ir privātpersona, kas pēdējā gada laikā veic vai ir veikusi nozīmīgus valsts varas uzdevumus vai ir šādas personas ģimenes loceklis vai tuvs līdzstrādnieks.
  • PEP ģimenes loceklis ir laulātais vai laulātajam līdzvērtīga persona, bērni, vecāki un viņu laulātie vai personas, kas tiek uzskatītas par līdzvērtīgām laulātajam.
  • PEP tuvi partneri ir, piemēram, personas, kurām pieder uzņēmums vai jebkura juridiska asociācija ar PEP, vai kurām ir ciešas biznesa attiecības ar PEP.

MakeCommerce veic maksājumu uz tirgotāja bankas kontu kā vienu vienreizēju maksājumu, nenorādot konkrētu klientu vārdus. Pircēju vārdus un viņu samaksātās summas var apskatīt detalizētāk Tirgotāja portālā.

Atverot Tirgotāja portālu, dodieties uz izvēlni >Konta izraksts, tur aiz darījumiem, par kuriem maksājums jau ir veikts, redzēsiet maksājuma ID, un, pamatojoties uz to, varēsiet saskaņot darījumu un tā saturošo maksājumu.

MakeCommerce izmaksa parasti nav vienāda ar e-veikala iepriekšējās dienas pārdošanas summu, jo:

  • MakeCommerce no katra darījuma aprēķina transakcijas maksu saskaņā ar cenrādi.
  • Atkarībā no cenrāža, izmantotajiem norēķinu veidiem un moduļiem, MakeCommerce ietur ikmēneša maksu no konta atlikuma katra mēneša pēdējā dienā (ja veikalam ir pieslēgti ikmēneša maksas pakalpojumi). Ja ikmēneša maksa ir lielāka par konta atlikumu, konts var arī (īslaicīgi) nonākt mīnusā.
  • Ja esat veicis atgriešanu caur MakeCommerce, veikala konta atlikums ir samazināts par atgriežamo summu, un arī izmaksa ir par šo summu mazāka.
  • Karšu maksājumu darījumi tiek izmaksāti 7 dienas vēlāk nekā banklink. Jūs tos redzēsiet Tirgotāju portālā kā veiksmīgi pabeigtus darījumus bez izmaksas numura.

Detalizētu pārskatu par konta apgrozījumu varat redzēt Tirgotāja portālā. Neskaidrību gadījumā ir vērts lejupielādēt izrakstu Excel formātā no izvēlnes >Konta izraksts, jo tur var redzēt konta atlikumu pirms un pēc katras kustības kontā.

Tirgotāju portālā varat izvēlēties, cik bieži tiek veikta izņemšana – reizi darba dienā (noklusējums), reizi nedēļā vai reizi mēnesī (“Iestatījumi” -> “Vispārīgie iestatījumi.”)

Izmaksa no saņemtajiem banklink darījumiem tiek veikta nākamajā bankas darba dienā, ja ir uzstādīts ikdienas izņemšanas biežums, Visa/MasterCard maksājumi 7 bankas darba dienu laikā pēc darījuma.

Izņemšana nenotiek brīvdienās, un pārsvarā tās nenotiek svētku dienās un arī dienās, kad SEPA maksājumi nepārvietojas starp bankām Eiropā (piemēram, pirmdiena pēc Lieldienām).

Visas izmaksas var redzēt Tirgotāja portālā >Izmaksas. Noklikšķinot uz maksājuma ID, Jūs varat detalizēti redzēt kā veidojās summa.

Kad tiešsaites veikals/vietne izmanto Visa/MasterCard maksājuma metodi, komersantam jāpievērš uzmanību par iespējamām krāpnieciskajām darbībām.

  • Visa/Mastercard karšu darījumi kavējas par 7 dienām.
  • Visa/Mastercard karšu maksājumu gadījumā darījumu limits ir 1000 €, lai mazinātu visu pušu riskus. Izņēmuma gadījumos limitu var palielināt.
  • Komersants ir atbildīgs par visiem darījumiem, kas tiek veikti tā tīmekļa vidē. Komersantam ir pienākums veikt visus nepieciešamos drošības pasākumus, lai novērstu krāpnieciskos darījumus savā tīmekļa vidē.
  • Ir svarīgi ievērot “Pazīsti savu klientu” principus, kas ietver nepieciešamās informācijas pieprasīšanu no klientiem, kā arī veikto darījumu dokumentācijas saglabāšanu.
  • Ja komersanta tīmekļa vietnē tiek veikts maksājums ar nozagtu vai viltotu kredītkarti, komersants ir atbildīgs par krāpnieciski iekasētām maksām no klienta. Maksa par krāpniecisku darījumu atmaksu ir 30 EUR.

Vairāk par krāpniecisku darījumu un strīdu novēršanu varat lasīt šeit.

Krāpniecisks darījums ir darbība, kurā debetkarte vai kredītkarte tiek izmantota ļaundabīgiem nolūkiem un mērķis ir, izmantojot trešās personas līdzekļus, gūt sev labumu. Karšu krāpniecības ir saistītas ar identitātes zādzībām un ir uzskatāmas par noziedzīgu nodarījumu.

Atmaksa ir gadījumos, kad kartes īpašnieks vai kartes īpašnieka banka apstrīd kartes darījumu un atgūst komersantam naudu. Naudas atmaksas iemesli var būt dažādi: ir notikuši krāpnieciski darījumi, klients nav saņēmis preci, tehnisku problēmu gadījumos u.c.

Ņemiet vērā, ka biežu naudas atmaksu gadījumā, kredītkaršu izdevējbankas var atzīmēt komersanta kontu kā krāpniecisku un tas var kaitēt Jūsu uzņēmuma tēlam un turpmākai pastāvēšanai.

Komersantam kartes darījuma apstrīdēšana ir arī laikietilpīgs process, jo komersantam jāsazinās ar klientu, jāiegūst nepieciešamā informācija un dokumenti, tāpat tas rada finansiālos zaudējumus un naudas atmaksas izmaksas var ietekmēt komercdarbību.

Pirms tiek iegūta visa nepieciešamā informācija no klienta, lūdzam nesniegt pakalpojumus/produktus.

Komersants ir atbildīgs par visu tīmekļa vidē veikto darījumu likumību. Komersantam ir pienākums veikt visus iespējamos piesardzības pasākumus, lai novērstu krāpniecisko darījumu iespēju savā tīmekļa vidē. Tādēļ komersantam ir svarīgi ievērot “Pazīsti savu klientu” principus.

Lai izvairītos no krāpniecisko gadījumu iespējamības, komersantam pastāvīgi jāuzrauga sava tiešsaites veikala/tīmekļa vietnes darījumi un jāpatur prātā:

  1. Klienta piegādes adreses. Ja piegādes adrese atšķiras no klienta/maksātāja adreses un tā ir, piemēram, viesnīca, viesu nams, starptautiska pasta sūtīšana, vai produkti parasti tiek piegādāti Latvijā vai Batlijā, bet piegādes adrese atrodas ārpus šīs teritorijas, komersantam jāsazinas ar klientu. Svarīgi atcerēties, ka atkārtotu piegādes adrešu un kontaktpersonu nosaukumiem jābūt identiskiem.
  2. Bieži darījumi no vienas personas. Ja no vienas personas vai IP adreses darījumi tiek veikti bieži, tas ir pamats  sazināties ar klientu un lūgt papildus informāciju. Īpašu uzmanību nepieciešams pievērst klientiem, kuriem ir vairāki neveiksmīgi darījuma veikšanas mēģinājumi, līdz visbeidzot tiek veikts maksājums. Tas var nozīmēt, ka tiek izmantotas dažādas kredītkartes vai tiek veiktas cita veida krāpnieciskās darbības.
  3. Klienta kontaktinformācija. Komersantam ir jābūt iespējai sazināties ar klientu, lai precizētu darījuma detaļas, tādēļ tiešsaites veikalam/tīmekļa vietnei ir jāsaglabā pēc iespējas vairāk informācijas par klientu. Nepieciešamā informācija ietver klient vārdu, e-pastu, kontakttālruni, piegādes adresi, kā arī, veicot pasūtījumu, jābūt iespējai klientam atzīmēt papildus informāciju piezīmju logā. Nepilnīgas informācijas gadījumā, to ir obligāti nepieciešams norādīt un, ja tas nav iespējams, jāveic naudas atmaksu, neizsūtot preces.
  4. Pasūtījums ietver lielu preču daudzumu. Ja tiešsaites veikalā tiek veikts pasūtījums ar neparasti lielu summu vai preču daudzumu, komersantam ir tiesības pieprasīt klienta identifikācijas dokumentu kopijas. Īpaša piesardzība jāievēro ar jaunajiem klientiem, kuri pasūta lielu preču daudzumu, kuras ir viegli vēlreiz realizēt.
  5. Pasūtījums tiek veikts no neparastas vietas. Tāpat kā ar piegādes adresēm, ir jāpievērš uzmanība pasūtījumiem, kas nāk no neparastām vietām, īpaši ārpus Eiropas. Šaubu gadījumā, tiešsaites veikalam jāsazinās ar klientu un jālūdz papildu informācija un identifikācijas dokumentu kopijas.

Lai izvairītos no karšu darījumu atmaksas:

  • Kontaktinformācija un klientu atbalsta serviss. Komersanta kontaktinformācijai tiešsaites veikalā/tīmekļa vietnē ir jābūt viegli atrodamai un korektai, lai jautājumu gadījumā klientam ir iespēja sazināties ar Jums.
  • Pirkuma, preces atgriešanas un piegādes noteikumi. Visaptveroši, skaidri un viegli atrodami noteikumi komersanta e-veikalā/vietnē ievērojami samazina krāpniecības risku.
  • Pasūtījuma apstiprināšana. Pēc pasūtījuma apstiprināšanas vislabāk ir nosūtīt pasūtījuma un maksājuma apstiprinājumu uz klienta norādīto e-pastu, bet pēc preču piegādes – piegādes apstiprinājumu, kurā tiek sniegta informācija arī par pašu komersantu un pasūtījuma detaļām.

MakeCommerce sazināsies ar tirgotāju, lai precizētu darījumu, ja radušās aizdomas par krāpšanos ar karti, maksātājs (turpmāk klients) ir ziņojis par krāpšanos ar kartes darījumu, vai ja tirgotājam ir iesniegta atmaksa.

Lai reaģētu uz iepriekš minētajām situācijām ir nepieciešams laiks, tāpēc pareizās darbības palīdzēs tirgotājam ietaupīt naudu un laiku.

Kartes darījuma apstrīdēšana (chargeback) ir situācija, kad kartes īpašnieks (turpmāk – klients) vai kartes turētāja banka apstrīd kartes darījumu un pieprasa tirgotājam naudas atmaksu. Naudas atmaksas iemesli var būt dažādi: klients ir atgriezis preci(-es), bet tirgotājs nav atmaksājis naudu, klientam nosūtīta nepareiza prece, klients preci nav saņēmis, tehniskas problēmas, strīdi, krāpšanās ar kartēm utt.

Parasti maksa par aizdomīgu karšu darījumu apstrādi ir 30 eiro.

Saskaņā ar vienošanos starp MakeCommerce un tirgotāju, tirgotājs atlīdzinās MakeCommerce visas izmaksas un zaudējumus, kas radušies krāpniecības un/vai karšu darījumu apstrīdēšanas rezultātā.

Ja MakeCommerce informē tirgotāju par kartes darījuma apstrīdēšanu, darbības ir šādas:

  1. MakeCommerce 1 darba dienas laikā (no kartes darījuma strīda uzzināšanas) sazināsies ar tirgotāja kontaktpersonu pa e-pastu, lai vienotos par turpmāko rīcību.
  2. Kontaktpersona (Tirgotāju portāla galvenais lietotājs) 1 darba dienas laikā atbildēs uz MakeCommerce nosūtīto e-pastu uz adresi: support@makecommerce.lv, ka ir saņēmusi informāciju par strīdu un pārsūtīs pieprasīto informāciju par darījumu cik ātri vien iespējams.
  3. MakeCommerce informē tirgotāju par turpmākajām darbībām un sazinās ar tirgotāja kontaktpersonu pa e-pastu 1 darba dienas laikā, ja tiek saņemti jauni ziņojumi par kartes darījumu strīdu.

POS (tirdzniecības vietas) maksājumu terminālis ļauj pieņemt karšu maksājumus klātienes veikalā. Tiek pieņemti arī mobilie bezkontakta maksājumi (Apple Pay, Google Pay).

Ir pieejami divu veidu termināļi – stacionārie un pārnēsājamie.

  1. Stacionārais terminālis ir piemērots, ja terminālis nav daudz jāpārvieto, jo tas ir savienots ar kabeli. Labi piemērots kases aparātiem.
  2. Pārnēsājamais (jeb mobilais) bezvadu terminālis ir piemērots, ja nepieciešams pārvietoties ar ierīci. Tas ir labs risinājums, ja vairāki kasieri koplieto vienu ierīci vai restorānā ir nepieciešams aiznest termināli līdz klientam.

Ja pārdodat gan interneta veikalā, gan klātienes veikalā, tad visus darījuma datus varat apvienot vienuviet – MakeCommerce kontā. Jums nav jāpārslēdzas starp dažādiem pakalpojumu sniedzējiem un/vai bankas kontiem, lai iegūtu pilnīgu pārskatu par darījumiem – visu var izdarīt no mūsu Tirgotāju portālā. Pārskati var ietvert gan e-maksājumus, gan maksājumus, kas veikti, izmantojot maksājumu termināli.

Standarta darījuma maksa maksājumiem, kas veikti ar POS termināli ir 1.5% + 0.05 EUR. MakeCommerce neprasa atsevišķu nomas maksu par termināli, bet, ja darījumu komisijas maksas kopā nesastāda vismaz 19 EUR kalendārajā mēnesī, tiek piemērota minimālā mēneša maksa 19 EUR apmērā. Savukārt, ja terminālis tiek regulāri izmantots un ir pietiekami daudz darījumu, ikmēneša maksa netiek piemērota un ir 0 EUR.

Piemēram, ja vidējais pirkumu grozs ir 40 EUR un, ja mēnesī ir mazāk par 30 darījumiem, rēķins vienmēr ir 19 EUR. Taču, ja darījumu ir vairāk, tirgotājs maksā tikai darījumu komisijas maksu un ikmēneša maksa rēķinam netiks pievienota.

Ja ir vairāki termināļi, cena piemērojama šādi:
3 termināļu darījumu komisijas maksas tiek summētas. Ja kopējā summa ir lielāka par 3*19 = 57 EUR, darījuma komisijas maksai nekas netiek pieskaitīts. Ja kopējā darījumu komisijas maksa būs mazāka par 57 EUR, tiks piemērota termināļu nomas maksa par summu, kas kopā sastāda 57 EUR.

Lai pasūtītu POS termināli, aizpildiet mūsu reģistrācijas veidlapu. Pirmajā solī atzīmējiet, ka vēlaties tirdzniecības vietas POS termināli un pēc tam aizpildiet pārējo.
Ja Jūs jau izmantojat mūsu pakalpojumus un vēlaties papildus pievienot arī POS termināli uz šo pašu tirgotāja kontu, tad ieejiet mūsu Tirgotāju portālā, nospiediet uz esošā veikala nosaukuma labajā stūrī un pievienojiet jaunu veikala pieteikumu.
Ja nepieciešams, sazināsimies ar Jums par papildus jautājumiem, bet, ja pieteikums tiks pieņemts, termināļa piegāde notiek aptuveni 3 darba dienu laikā.

Mūsu partneris Worldline ar Jums sazināsies, lai organizētu piegādi, kā arī sniegs Jums nepieciešamās instrukcijas un pamācības. Pēc tam terminālis ir gatavs lietošanai.

Veikt atmaksas caur Tirgotāju portālu vai API nav iespējamas darījumiem ar termināļiem. Arī no mūsu puses nav iespējams veikt šāda veida naudas atmaksas.

Vienīgais veids, kā veikt naudas atmaksu, jeb pareizāk sakot, atcelt darījumu (reverse), ir klātienes veikalā uz vietas, ja maksātājs atgriežas un kaut kādu iemeslu dēļ tiešām ir nepieciešams nekavējoties atcelt darījumu. Atcelšanu var veikt terminālī līdz darba dienas beigām un tikai pilnā apmērā – daļēja darījuma atcelšana nav iespējama.

Ja darījuma atcelšana tiek veikta pirms darba dienas beigām, darījums un naudas atgriešana/atcelšana mūsu Tirgotāja portālā nebūs redzama. Visa informācija par atcelšanu paliek veikalā. Šajā gadījumā maksa par darījumu netiek iekasēta arī par sākotnējo darījumu, kas tika atsaukts.

POS izmaksu loģika ir tāda pati kā e-maksājumiem. Mēs pieņemam maksājumus, ieturam darījumu komisijas maksas un veicam izmaksu uz Tirgotāja bankas kontu. Jāņem vērā sekojošais:

  • Izmakas ienāk ilgāk nekā, piemēram, bankas maksājumi (ja izmantojat arī mūsu e-komercijas pakalpojumus). Ikdienas izmaksas var aizkavēties 2 dienas.
  • Ja veikalam ir gan norēķinu termināļi, gan e-veikala maksājumi zem viena konta/veikala, izmaksās tiek iekļauti visi darījumi, kas notikuši šajā dienā.

Tehnisko atbalstu POS termināļiem nodrošina mūsu partneris Worldline.

Piemēram, ja terminālis nedarbojas, terminālis ir bojāts utml.

Worldline 24/7 klientu apkalpošanas centrs:
:flag_ee: +372 6264777, customersupport.ee@worldline.com
:flag_lt: +370 861990000, customersupport.lt@worldline.com
:flag_lv:+37167092539, customersupport.lv@worldline.com

Lai gan mēs nodrošinām drukātu termināļa lietošanas rokasgrāmatu kopā ar termināli, šeit varat apskatīt pieejamo POS lietošanas pamācību.

Informāciju par to kur atrast un kā uzstādīt MakeCommerce POS lietotni savai Android viedierīcei atradīsi videopamācībā šeit.