Ievietots 10.03.2022

Nav šaubu: e-komercija strauji aug, jo īpaši pēdējos gados, līdz ar pandēmijas sākšanos. Līdz ar to, potenciālo klientu novirzīšana uz e-veikaliem paliek arvien populārāks mērķis arī influenceru mārketingā.

Kā realizēt influenceru mārketingu e-komercijā, lai iegūtu labākos rezultātus? Te būs daži padomi no Promoty influenceru mārketinga platformas. 👇🏼

Iesākumā, kā influenceru mārketings var būt noderīgs e-komercijā?

  • Ar influenceru palīdzību var sasniegt precīzi mērķētas (nišas) auditorijas.
  • Lielākā daļa influenceru specializējas kādā konkrētā tēmā, par kuru attiecīgi komunicē savā profilā: ģimene, sports, mode, skaistumkopšana, uzņēmējdarbība, finanses ir tikai dažas no tām. Sadarbojoties ar rūpīgi izvēlētiem influenceriem, ir iespēja uzrunāt precīzi tieši jums interesējošo auditoriju.

  • Influenceru sekotāji tiem uzticas.
  • Ne bez iemesla influenceriem ir iespaidīgi sekotāju pulki, šī auditorija uzticas influencerim un līdz ar to arī viņu produktu rekomendācijām. Piemēram, ja influenceris ikdienā komunicē par ģimenes/bērnu lietām, tad, visticamāk, vairums viņa sekotāji arī būs māmiņas ar bērniem un rekomendācijas produktiem, kuri aktuāli jaunajiem vecākiem sasniegs pareizās ausis un acis.

  • Influenceru mārketingam e-komercijā var izmērīt rezultātus.
  • Ar atlaižu kodu un izsekojamo saišu palīdzību ir pavisam vienkārši izmērīt, cik daudz cilvēku apmeklēja jūsu e-veikalu, veica pirkumu un par kādām summām, kas ir daudz izaicinošāk fizisko veikalu pārstāvjiem.

  • Nav jāsacenšas ar reklāmu bloķētājiem (ad blockers).
  • 42.7% globālo interneta lietotāju izmanto reklāmu bloķētājus, kas nozīmē, ka baneru un displeja reklāmu efektivitāte krītas. Par laimi, tie vēl nezina, kā bloķēt influenceru saturu! :)

    Un te būs 4 padomi influenceru mārketingam e-komercijā:

    1. Lūdz influencerim pievienot saiti uz Tavu e-veikalu Instagram Storijam.
    Ja vēl pavisam nesen iespējas pievienot saiti Instagram storijiem bija visai ierobežotas – to varēja izdarīt tikai tie influenceri, kuriem ir vairāk nekā 10 tūkstoši sekotāju, tad pagājušajā gadā Instagram ieviesa jaunumu, tagad to var izdarīt visi!
    E-komercijā šo saišu pielietošana ir jo īpaši svarīga. Ja influenceris runā par jūsu e-veikalu, tam jāpievieno saite uz to, ja par kādu konkrētu produktu/pakalpojumu, tad attiecīgi viņa sekotāji jānovirza uz šī produkta lapu.

    2. Nepārtraukti mēri rezultātus un optimizē.
    Rezultātu un kampaņas atdeves izmērīšana ir svarīgs solis jebkuras mārketinga aktivitātes ietvaros. E-komercijas ietvaros, Tu noteikti vēlies izmērīt e-veikala apmeklējumus, pirkumus, jaunos klientus un apgrozījumu. Galvenokārt, ir divi veidi, kā šo visērtāk izmērīt:

  • Personalizēti atlaižu kodi.
  • Vispopulārākā metode influenceru mārketinga rezultātu mērīšanā ir piešķirot katram influencerim personalizētu atlaižu kodu. Šādā veidā Tu pavisam precīzi varēsi noteikt, cik un kādus pirkumus katrs influenceris Tev “atnesa”, kādā vērtībā tie bija un vai šie klienti pēc tam atgriezās.

  • Izsekojamas saites jeb UTM “tagi”.
  • Izmanto UTM “tagu” veidotāju, lai izveidotu personalizētas saites (linkus) katram influencerim. Pēc tam Tu redzēsi rezultātus “Google Analytics”. Šādā veidā Tu precīzi zināsi, par cik mājaslapas apmeklējumiem un cik lielu pārdošanas apjoma pieaugumu katrs influenceris un viņa ieraksts ir atbildīgs.

    Kāpēc ir svarīgi mērīt kampaņas rezultātus? Papildus kopējai kampaņas rentabilitātei (profitability), tas parāda, kuri influenceri vislabāk atbilst zīmolam un sniedza vislabākos rezultātus, lai ar viņiem sadarbība tiktu turpināta arī nākotnē. Tu uz to vari skatīties kā uz savu interneta reklāmu (PPC) optimizēšanu. 🙂

    3. Izvēlies pareizo veidu, kā norēķināties par sadarbību

    a) Produkti
    Ja Tavas kampaņas mērķis ir pievērst uzmanību kādam konkrētam produktam vai produktu grupai, atlīdzībai par kampaņu vajadzētu būt tam pašam produktam – lai Tu varētu būt drošs, ka kampaņai piesakās influenceri, kas patiešām lieto (vai jūt, ka viņi vēlētos izmēģināt) šo produktu. Šādā veidā Tu iegūsi patiesus, autentiskus un pārliecinošus ierakstus.

    Vēl viens spēcīgs arguments par labu samaksai produktos ir tāds, ka zīmolam parasti izdevīgāk par sadarbību ir piedāvāt savus produktus, nevis atlīdzību naudā.

    b) Produkta kredīti vai dāvanu karte
    Otrs variants ir piešķirt ieraksta veidotājam interneta veikala kredītus vai dāvanu karti, par ko cilvēks pats var pasūtīt savus iecienītākos produktus. Šī opcija labi strādā, ja kampaņa nefokusējas uz specifisku produktu grupu, bet gan uz pašu veikalu vai zīmolu.

    Populāra interneta veikalu kampaņu ideja ir paprasīt influenceriem uzskaitīt savus iecienītākos veikala produktus un ar tiem iepazīstināt savus sekotājus.

    c) Atlīdzība naudā
    Ja veikala kredītu izsniegšana ir tehniski sarežģīta (piemēram, P2P tirdzniecības platformām), influenceriem iespējams samaksāt arī naudā – šajā gadījumā influenceriem jāiegādājas kampaņas produkts par saviem līdzekļiem vai jāizveido kampaņas ieraksts bez produktu palīdzības.

    Ar interneta veikala kampaņām, kurās tiek piedāvāta atlīdzība naudā, mēs esam pārbaudījuši arī variantu, kurā influenceri saņem produktu, uzņem attēlus ar to un pēc tam to atgriež. Tomēr šajā gadījumā nepieciešams ieguldīt papildus darbu, un arī risks, ka kaut kas varētu noiet greizi, ir lielāks – tāpēc mēs neiesakām izvēlēties šo variantu.

    Protams, Tu vari izmantot arī kombināciju, kuras ietvaros influenceri saņem samaksu par produktiem vai produktu kredītu, kā arī papildus atlīdzību naudā. Tādā veidā influenceri iegūs autentisku interneta veikala iepirkšanās pieredzi (savukārt Tu labākus ierakstus), un kampaņa būs pievilcīgāka influenceriem ar lielāku sekotāju skaitu, kuri nav ieinteresēti par sadarbību saņemt tikai dāvanu karti.

    4. Esi stratēģisks, plānojot savas kampaņas
    Strādājot ar influenceriem, Tev noteikti vajadzētu kampaņas aprakstā izcelt tās mērķi, lai influenceri varētu uzrakstīt savu kampaņas ierakstu, balstoties uz to, un aicināt savus sekotājus attiecīgi rīkoties. Ja mērķis ir novirzīt cilvēkus uz interneta veikalu, influenceris savā ierakstā var uz to atsaukties un pievienot tā linku savam profilam. E-veikalu gadījumā kampaņas mērķis bieži vien ir arī informēt par kādu akciju, atlaidi vai loteriju.

    Vēl viena lieta, kas būtu jādefinē pirms kampaņas sākuma, ir kampaņas mērķauditorija. Jo veiksmīgāk zīmols spēs noteikt savu mērķauditoriju, jo lielāka ir iespējamība, ka zīmols atradīs atbilstošus influencerus kampaņai un ka tas būs spējīgs noformēt kampaņas vēstījumu, kas rezonēs ar potenciālajiem klientiem.

    👆🏼Vairāku sadarbības ierakstu veikšana ar vienu influenceri ir stratēģija, ko mēs vienmēr iesakām piekopt – pirmkārt, ilgtermiņa sadarbība ir augstāks uzticamības līmenis. Otrkārt, lielākajai daļai pircēju ir nepieciešami vairāki saskares punkti (touchpoints), lai pieņemtu lēmumu izdarīt pirkumu un tāpēc vairāku ierakstu kampaņām ir arī lielāka ietekme uz pārdošanas apjomiem.

    Visērtākais veids, kā sadarboties ar influenceriem Tavam e-veikalam, būtu izmantot influenceru mārketinga platformu kā Promoty. Tādā veidā Tu vari atlasīt influencerus, kuriem patiešām rūp Tavs zīmols, kuru auditorija saskan ar zīmola, ērti organizēt kampaņu un iegūt saturu un rezultātus vienuviet. Ja ir kādi jautājumi par Promoty platformu, droši sazinies ar eliza@promoty.eu.