Atpakaļ uz visiem rakstiem

Tīmekļa izstrādes tendeces, ko vērts zināt 2020. gadā

08.09.2020

Tehnoloģijas attīstības progress mainās strauji, tāpēc jaunāko tendenču ievērošana ir svarīgāka nekā jebkad agrāk. Visu šo pārmaiņu ievērošana ir pietiekama, lai apmulsinātu lielāko daļu uzņēmumu, tomēr to neievērošana var novest pie organizācijas atpalikšanas, ļaujot konkurentiem triumfēt. Šajā rakstā sīkāk apskatīsim galvenās tīmekļa izstrādes tendences 2020. gadā, lai labāk tām spētu sagatavoties!

Modulārs dizains un zemākas izstrādes izmaksas

Modulārais dizains jeb modularitāte dizainā ir dizaina teorija un prakse, kas sistēmu sadala mazākās daļās, ko sauc par moduļiem, kurus var patstāvīgi izveidot, modificēt, aizstāt vai apmainīt starp dažādām sistēmām. Modulārs dizains ļauj izstrādātājiem atkārtoti izmantot komponentus un moduļus, lai veidotu tīmekļa vietni, nevis izmantot ierobežojošu veidni.  Vizuāli moduļu dizains ir solis uz priekšu no veidnēm. Izstrādātāji to var izmantot, lai izveidotu satura blokus informācijas attēlošanai visefektīvākajā veidā.

Tomēr modulāra dizaina tīmekļa izstrādes ir kā ēka ar lego komplektu. Katram modulim vajadzētu savstarpēji saslēgties tā, lai neuztraucoties to būtu iespējams pārveidot, nemainot kodu. Visus dažādos elementus var izmantot vairākiem scenārijiem, tādā veidā tas ir lētāk, ātrāk un elastīgāk.

Progresīvas tīmekļa lietotājprogrammas

Progresīvās tīmekļa lietotnes (Progressive Web Apps) izmanto modernās tīmekļa iespējas, lai nodrošinātu ātru, saistošu un uzticamu mobilā tīmekļa pieredzi, kas ir lieliska lietotājiem un uzņēmumiem. Tā darbojas uz jebkuras standarta pārlūka programmas. PTL nodrošina ātru pieredzi pat tad, ja lietotājs ir bezsaistē vai darbojas neuzticamā tīklā. Tāpat tie ir piemēroti uzņēmumiem un organizācijām, kurām nav finanšu un iespēju veikt ieguldījumus mobilajā lietotnē.

5 iemesli, kādēļ ir vērts izmantot PTL:

  • Ātrums: ātrāks ielādes laiks samazina servera noslodzi. Šajā gadījumā intensīvas datplūsmas laikā tīmekļa lietotne turpinās darboties.
  • Bezsaistes režīms: bezsaistes režīms ļauj lietotājam pārlūkot vietni pat bez interneta savienojuma.
  • Atjauninājumi: sistēmas atjauninās regulāri, jo tas notiek bez saziņas ar lietotņu veikalu.
  • Drošība: progresīvajā tīmekļa lietotnē tiek izmantots HTTPS protokols, kas neļauj hakeriem iegūt privātu informāciju no pārlūka.
  • Lietotāju iesaiste: Izmantojot lietotāja ģenerētus datus, ir iespējams novērot noteiktas klientu tendences. Attiecīgi klienti varēs redzēt lietas, kuras viņi vēlas iegādāties.

Adaptīvs dizains un mobilo lietotāju skaita pieaugums

Tīmekļa lapas, kas labi atveidotas uz dažādām ierīcēm un logu vai ekrānu izmēriem nu jau šķiet kā obligāta nevis vēlama lieta. Puse no interneta vietnes trafika notiek caur telefonu, nevis datoru vai planšetdatoru. Tieši tādēļ nav pārsteigums, ka sākot ar nākamo gadu, lietotāju pieredze (UX) ietekmēs Google klasifikāciju. Google ir izveidojis detalizētu dokumentu izstrādātājiem par vietnes pieredzes kritērijiem. Tas iekļauj arī parametru par piemērotību mobilajām ierīcēm.

Šobrīd Google vērtē vietnes galddatora versiju un pēc tam nosaka, kā tā klasificēs mobilo vietni atbilstoši šai informācijai. Tiklīdz atjauninājums tiks ieviests, notiks pretējais – Google vispirms vērtēs vietnes mobilo versiju. Tas nozīmē, ka lai izstrādātāji spētu sagatavoties gaidāmajām izmaiņām, nepieciešams izstrādāt adaptīvu vietni, kuras saturs ir vienlīdz labi izveidots visa veida iekārtām un ekrāna izmēriem. Izstrādātājiem ir iespēja izmantot jauno Core Web Vitals pārskatu. Komersantiem, kuriem vēl nav uz mobilajām iekārtām reaģējošas vietnes, ir pēdējais laiks to ieviest.

Čatbots un klientu atbalsts

Čatbotu loma kļūst aizvien lielāka un nozīmīgāka. Ņemot vērā jaunākās tērzēšanas tendences un tirgus perspektīvas, uzņēmumiem ir svarīgi izmantot inovatīvus veidus, kā nodrošināt pastāvīgu klientu iesaisti. Tiek paredzēts, ka čatboti no vienkāršiem uz lietotāju balstītiem vaicājumiem taps par sarežģītākām reāllaika sarunām, kas balstītas uz analītiku.

Čatboti var palīdzēt uzņēmumiem ietaupīt uz klientu apkalpošanas izmaksām, atbildot uz līdz pat 80% no ikdienas jautājumiem, tādējādi paātrinot atbildes laiku. Tāpat šāda veida tērzēšana nodrošina diennakts pieejamību Jūsu klientiem. Lai gan atbilžu gaidīšanas jautājums klientiem vēl nav līdz galam atrisināta problēma, čatboti ir tuvākie kandidāti šīs problēmas izbeigšanai.

Uzņēmumi čatbotus var izmantot arī pārdošanas apjomu palielināšanai. Izmantojiet šo platformu, lai sniegtu klientiem vērtīgus ieteikumus vai iepazīstinātu potenciālos klientus ar uzņēmuma jaunākajiem produktiem un pakalpojumiem.

Sociālajie mediji spēlēs būtisku lomu mākslīgā intelekta attīstībā. Sociālo mediju platformas vairs netiek izmantotas tikai draugu iegūšanai, to izmanto viedokļu apmaiņai, produktu un pakalpojumu pasūtīšanai, kā arī saziņai ar uzņēmumiem, tieši tādēļ uzņēmumiem parādās vajadzība pēc čatbotiem, lai atvieglotu saziņu šajās platformās.

“Push” paziņojumi lietotājiem

Galvenais “push” paziņojumu mērķis ir palielināt klientu iesaisti. Tie ļauj sūtīt regulārus ziņojumus, personalizētus piedāvājumus, ziņas un atgādinājumus, lai sasniegtu, noturētu un paplašinātu auditoriju. Turklāt, paziņojumos iespējams integrēt dažādas darbības pogas, tādā veidā lietotājs var veikt vēlamās darbības pat neapmeklējot vietni.

Lielākā daļa cilvēku zina “push” paziņojumus no lietotnēm, kuras viņi izmanto mobilajā ierīcē. Neskatoties uz to, šo pašu konceptu iespējams izmantot arī tīmekļa pārlūkprogrammās un uz mobilajiem tālruņiem instalētajās pārlūkprogrammās. Lietotājiem tikai nepieciešams ar vienu klikšļi apstiprināt, ka tie vēlas saņemt paziņojumus, jo papildus instalēšana nav nepieciešama. “Push” paziņojumus var nosūtīt tieši uz lietotāja pārlūkprogrammām, bez vajadzības izveidot lietotni.

Lūk daži piemēri tēmām, ko izmantot “push” paziņojumiem:

  • Jauns saturs
  • Īpašie piedāvājumi
  • Jauns produkts
  • Uzņēmuma jaunumi
  • Ievērojamas atlaides

Tīmekļa attīstības tendences nepārtraukti mainās un klientiem ērtas un saprotamas vietnes izveide prasa daudz laika. 2020.gads ir īstais laiks, lai mainītu cilvēku domāšanu par tīmekļa attīstību un iedvesmotu izstrādātājus domāt ārpus ierastā, izmantojot gan esošās, gan jaunās tehnoloģijas, lai izveidotu un piedāvātu vēl labākas kvalitātes produktus.

MakeCommerce pakalpojumi