Atpakaļ uz visiem rakstiem

Internetveikala klientu pieredze – kas jāņem vērā?

18.03.2024

Klienta ceļš no informācijas saņemšanas par Jūsu produktu vai pakalpojumu līdz reālam pirkumam mūsdienās vairs nav lineārs. Drīzāk šis ceļš iesākas haotiski, jo informācija mūs sasniedz pa ļoti dažādiem kanāliem un arī caur dažādām ierīcēm. Tāpēc sākumā būtu jārunā par dažādajiem saskares punktiem klienta ceļā un kam būtu vērts pievērst uzmanību.

3 klienta ceļa posmi:

  • Pirmajā posmā ir iekļauts viss, kas notiek pirms klients nonāk internetveikala mājaslapā. Tā var būt reklāma un cita informācija caur kuru klients iepazīstas.
  • Otrajā posmā ir laiks, ko klients pavada Jūsu e-veikalā, jeb tā daļa, ko tirgotājs var ietekmēt visvairāk.
  • Trešajā posmā ir klientu attiecību uzturēšana un attīstīšana.

Mērķauditorija un zīmols

Lai pircēji e-veikalu vispār atrastu, ir jānosaka konkrēta mērķauditorija jeb personas, kurām adresēt reklāmu. Populāra ir Google meklēšanas reklāma – SEO un Google Ads. Lai gan ir parādījušies jauni populāri sociālo mediju kanāli, Facebook reklāma Baltijā joprojām darbojas labi. Nozares speciālisti lielajiem uzņēmējiem iesaka reklāmās akcentēt zīmolu, savukārt mazākiem e-veikaliem koncentrēties uz konkrētu produktu reklamēšanu.

Klienta ceļa izsekošanai ir vairāki rīki. Daži no tiem, piemēram, Google Analytics un Hotjar, sniedz ieskatu lapu apmeklējuma ceļā un apjomā, taču vēl varētu apsvērt arī kvalitatīvas pētīšanas metodes, piemēram, klientu intervijas.

Lapas meklētājs un struktūra

Lapas meklētājam un struktūrai ir liela nozīme internetveikala lietotāja pieredzē. Tas sākas ar pareizo atslēgvārdu atrašanu un definēšanu, ko klienti faktiski izmanto, lai atrastu produktus. Lapas meklētājprogrammas arī nepārtraukti attīstās, mācoties no ievadītajiem meklējumiem.

Vajadzētu rūpīgi pārdomāt preču kategorijas un visu vietnes struktūru – padarīt to lietotājam pēc iespējas vienkāršāku un izvairīties no pārmērīgām detaļām.

Pirkumu apmaksa e-veikalā

Kas jāpatur prātā, iepērkoties e-veikalā? Ideālā gadījumā, pie pirkumu apmaksas lietotājam netiek prasīta informācija, kas faktiski nav nepieciešama, lai nosūtītu sūtījumu klientam. Lietotājam jāspēj ātri, ērti un vienkārši apmaksāt un veikt pirkumu. Pirkuma apmaksas laikā ir jāpiedāvā dažādi klientam ērti maksāšanas veidi, tostarp iespēja izmantot internetbanku vai karšu maksājumus, kā arī iespēju pirkumu apmaksāt vēlāk, kas var motivēt lielāku pirkumu. MakeCommerce risinājumi piedāvā visas populārākās apmaksas metodes un ar tām varat iepazīties šeit.

Ko sagaida klients?

Katrā klientu pieredzes posmā primāri ir jādomā par to, kas klientam ir svarīgs. Svarīgi ir attaisnot klienta cerības, kas mūsdienās ir ātra piegāde, daudzpusīgi maksājumu risinājumi un iespēja tiešsaistē sazināties ar tirgotāju un ātri saņemt atbildes uz interesējošajiem jautājumiem.