Back to all articles

Klātienes veikals vai interneta veikals? Kuru labāk izvēlēties?

30.11.2022

E-komercijai strauji attīstoties, varētu rasties jautājums vai vispār ir vērts domāt par klātienes veikalu?
2020. gadā e-komercija piedzīvoja strauju kāpumu par 31.8%, bet to ietekmēja pandēmijas laiks, jo pircēji bija spiesti iepirkties internetā. Savukārt, 2021. gadā klātienes veikalos bija novērojams pieaugums par 18.5%, bet e-komercijai tikai 14.2%.
Ko tas nozīmē?
Pircējiem joprojām patīk iepirkties fiziskajos veikalos. Viņi iegūst pieredzi, ko nevar iegūt tiešsaistē.

Klātienes veikals salīdzinājumā ar interneta veikalu

Atšķirība starp veikalu un interneta veikalu ir acīmredzama. Pirmkārt, tā atrašanās vieta – reāla vieta vai interneta platforma, taču nu jau abas šīs līnijas sāk izplūst. Daudziem klātienes veikaliem ir nepieciešama tiešsaistes klātbūtne, lai tie piesaistītu uzmanību un nodrošinātu pilnvērtīgu zīmola pieredzi.

Lai attīstītos, abiem ir nepieciešama cilvēku plūsma. Klātienes veikaliem ir svarīgs apmeklētāju skaits, bet arvien vairāk cilvēku strādā no mājām, tāpēc vai būs iespējams sasniegt tādu pašu apmeklējuma līmeni kāds bijis iepriekš? Arī tiešsaistes veikaliem ir nepieciešama cilvēku plūsma, ir jāvirza pircēji uz savām mājaslapām un jānodrošina pozitīva iepirkšanās pieredze, kas mudinātu pircējus atgriezties.

Daudzkanālu tirdzniecība

Šobrīd strauji attīstās daudzkanālu tirdzniecība. Ir svarīgi runāt klienta valodā un būt tur, kur klientam ir ērtāk, attiecīgi pielāgojot savus tirdzniecības kanālus un nodrošinot nemainīgi labu iepirkšanās pieredzi visos kanālos. Šādai tirdzniecībai ir potenciāls uzlabot klientu attiecības ar jūsu zīmolu. Klienti var meklēt produktu jūsu e-veikalā, salīdzināt cenas un veikt pasūtījumus. Pēc tam viņi var ierasties jūsu veikalā, lai saņemtu preces, izmantojot pakalpojumu – pirkt internetveikalā – saņemt veikalā. Tādējādi, varat izmantot veikala izkārtojumu, lai veicinātu impulsīvus pirkumus un piedāvātu saistītas preces. E-komercija palīdz risināt arī šī brīža izaicinājumus, kas saistīti ar pieaugošajām izmaksām fizisku veikalu uzturēšanā uzņēmējiem, kā arī transporta izmaksu kāpumu patērētājiem dodoties uz veikaliem klātienē, tāpēc ir būtiski turpināt attīstīt e-komercijas kanālus.

Klienti šobrīd sagaida zīmola klātesamību vairākos kanālos. Iespēja iepirkties internetveikalā apvienojumā ar klātienes veikalu veicina klientu lojalitāti. Varat izmantot e-pasta mārketingu un sociālās platformas, lai piedāvātu dažādas akcijas balvas, kuponus un dāvanu kartes, kuras izmantot jūsu veikalā.

Klātienes veikals vai interneta veikals? Labāk abi

Klienti, kuri meklē vienotu iepirkšanās pieredzi, novērtē tiešsaistes iepirkšanās ērtību ar iespēju izņemt pirkumus veikalā. Labi norēķinu risinājumi piedāvā iespēju pārvaldīt maksājumus vairākos kanālos un veikalos, nodrošinot klientam labāku iepirkšanās pieredzi. Karšu un mobilie bezkontakta maksājumi paliek arvien aktuālāki, jo daudzi vairs nenēsā līdzi skaidru naudu. Piedāvājot iespēju norēķināties ar POS termināli, klienti var ērti apmaksāt visu uz vietas pie saņemšanas. Mazāk pieredzējušiem e-pircējiem tas rada papildu drošības sajūtu. MakeCommerce maksājumu risinājumi un jaunie POS termināļi piedāvā ērti pārskatāmus visus darījumu datus gan no interneta veikala, gan klātienes veikala vienā kontā. Tādējādi maksājumu pārvaldīšana, atgriešana un atskaišu gatavošana paliek ērtāka kā jebkad.

Lai uzzinātu vairāk par MakeCommerce maksājumu risinājumiem un POS termināļiem Jūsu biznesa attīstībai, spied šeit vai sazinies ar mūsu klientu atbalsta speciālistu.

MakeCommerce Tavs maksājumu partneris!

Pieteikties maksājumu un POS risinājumam!

Pieteikties bezmaksas konsultācijai