web_design

Ievietots 01.04.2019

Mēs visi zinām teicienu – nevērtē grāmatu pēc tās vāka, bet kā ir ar interneta veikaliem? Diemžēl 21. gadsimts ir laikmets, kad sabiedrība visu vērtē pēc tā, kā tas tiek pasniegts. Šis princips, jo īpaši attiecas uz e-komerciju. Cilvēki vienkārši mīl lietas, kas ir izstrādātas skaisti. Vairs nav svarīgi, vai Tava uzņēmuma piedāvātais produkts vai pakalpojums ir labākais nozarē. Tagad svarīgākais ir pievilcīgs un ieturēts mājaslapas dizains, kas ir veiksmīgas tiešsaistes pārdošanas un mārketinga stratēģijas priekšnoteikums. Saskaņā ar pēdējo gadu pētījumiem, 93 % pircēju interneta veikala vizuālo izskatu uzskata par svarīgāko faktoru, veicot pirkumu. Ja Tava uzņēmuma mājaslapa nav uzrunājoša, ērta un pārdomāta, iespējams Tu zaudē daudz potenciālo klientu, tāpēc šīs nedēļas rakstā pievērsīsimies jautājumiem, kas skar interneta veikala dizainu.

Lai izveidotu veiksmīgu interneta veikalu, Tu vari izvēlēties kādu no trim pieejām – vērsties pie profesionāļiem un pasūtīt mājaslapu, izstrādāt mājaslapu pats (ja vien Tev ir pietiekami labas programmēšanas zināšanas) vai izmantot gatavu platformu un pielāgot to savām vajadzībām. Neatkarīgi no tā, kuru ceļu izvēlēsies, rezultātam vajadzētu apburt apmeklētājus un atstāt pozitīvu iespaidu.

Domājot par interneta veikala dizainu, jāatceras, ka šī ir vieta, kas apvieno visa uzņēmuma tēlu kopumā, tāpēc arī dizaina izstrādei jāpieiet ar lielu vērību. Interneta veikala dizains iet roku rokā ar zīmola izveidi, tāpēc pirmais solis ir noteikt sava zīmola stratēģiju, mērķauditoriju un veidu, kā vēlies to uzrunāt. Kad būsi sapratis šos faktorus, vari ķerties klāt mājaslapas dizainam. Turpmāk rakstā sīkāk aplūkosim, cik liela nozīme ir pareizai krāsu izvēlei, ko nosaka piemērots fonts jeb burtu stils, kādas fotogrāfijas izvēlēties un kur tās atrast, cik lielam jābūt informācijas apjomam mājaslapā, kā arī ko noteikti nevajadzētu darīt, strādājot pie mājaslapas dizaina.

colors

Pareizo krāsu izvēle.

Mēs visi esam redzējuši to vienu dīvaino mājaslapu, kuras dizains ir melns ar spilgti dzeltenu, vai trakos neona krāsas toņos, kurus cilvēkam ieraugot, acis apžilbst un roka instinktīvi sniedzas nospiest taustiņus Ctrl + W. Protams, ir svarīgi izcelties uz konkurentu fona, bet labāk to darīt gaumīgi un ar prātu. Izpēti zīmolus, kas Tevi iedvesmo un pārliecinies, lai Tevis izvēlētā krāsu palete nesaskan ar konkurentu zīmolu. Labs piemērs salīdzinājumam ir banku sektors (Swedbank – oranžā, SEB – zaļā, Luminor – violetā, bet Citadele – sarkanā krāsā). Tā kā interneta pasaule kļūs aizvien piesātinātāka, nebaidies izmantot košas krāsas, bet dari to ar mēru. Vislabāk izvēlēties ne vairāk kā divas krāsas, neskaitot balto un melno, un izmantot šīs krāsas visos mārketinga materiālos, tādējādi veidojot sava zīmola atpazīstamību.

Pievērs uzmanību arī krāsu nozīmei psiholoģijā un padomā par to kādas emocijas vēlies raisīt saviem klientiem. Piemēram, zilā krāsa ir mīļākā krāsa vairāk nekā pusei pasaules iedzīvotāju, tā simbolizē uzticamību, patstāvību un apņēmību, bet zaļā krāsa ir dabas pasaules krāsa, ko uztver kā ekoloģijas un miera simbolu, savukārt sarkanā krāsa simbolizē enerģiju, spēku, kaislību, erotiku, mundrumu un drosmi. Svarīgi pievērst uzmanību ne tikai pašai krāsai, bet arī tās tonim, piemēram, rubīnsarkanai krāsai un Latvijas valsts karoga sarkanai krāsai ir pavisam atšķirīgas nozīmes. Parasti siltas krāsas rada mierpilnu un mājīgu noskaņu, savukārt vēsie toņi ir analītiski un distancēti. Vairāk par dažādām krāsu nozīmēm vari uzzināt gan no krāsu psiholoģijas grāmatām, gan internetā (devini.com/krasu-nozime-simboli/).
Lai sasniegtu vislabāko rezultātu, iesakām izmēģināt dažādas krāsu kombinācijas un skatīties, kura no tām Tevi uzrunā visvairāk, atstājot vislabāko iespaidu. Pats svarīgākais ir izvēlēties krāsas, kas saskan ar uzņēmuma personību, piedāvāto produktu un preču sortimentu. Piemēram, ja Tu tirgo preces zīdaiņiem, nevajadzētu izvēlēties agresīvas, vēsas vai nomācošas krāsas. Savukārt, ja pārdod ekstrēmā sporta ekipējumu, vajadzētu izvairīties no pasteļtoņiem un maigiem krāsu salikumiem.

Tevis izvēlētajām krāsām jāsaskan ar Tava uzņēmuma personību.

article_fonts

Fonts, kas atspoguļo personību.

Varbūt Tu domā, ka fonta izvēlei nav nekādas lielās nozīmes, bet tā viss gluži nav taisnība. Tevis izvēlētais burtu stils ietekmēs to, kā cilvēki redz Tavu uzņēmumu – tas ir Tavs rokraksts. Nekur nav rakstīts, kādi fonti jāizmanto attiecīgā nozarē, bet būtu dīvaini, ja uzņēmums, kas tirgo metāla cirvjus, savā interneta veikalā izmantotu Segoe Scrupt vai Edwardian Script fontu. Katrs fonta stils atspoguļo konkrētu noskaņu un emociju, tāpēc ir svarīgi pieskaņot to uzņēmuma personībai. Padomā, kāds fonts visvairāk atbilst Tavam zīmolam — rotaļīgs, lietišķs, izteiksmīgs, izsmalcināts vai ieturēts. Vienmēr vari izvēlēties klasiskas vērtības, kā piemēram Arial, Georgia, Tahoma, vai Verdana, jo šie fonti atzīti, kā visvieglāk uztveramie un salasāmie tieši datora ekrānā. Tevis izvēlētajam burtu stilam ir jābūt tīram, viegli salasāmam un uztveramam. Svarīgi visur izmantot vienu un to pašu burtu stilu, tas attiecas arī uz uzņēmuma vizītkartēm un vizuālajiem materiāliem. Centies izmantot pēc iespējas mazāk dažādu teksta stilu un izmēru – ieturi konsekvenci. Speciālisti atzīst, ka vislabāk ir izmantot ne vairāk kā trīs dažādus teksta lielumus – virsraksti, apakšvirsraksti un pamatteksts. Agrākos laikos tika pieņemts pamatteksta burtu lieluma standarts, kas bija 12 pt (punkti), taču, laikam ejot uz priekšu un ierīču ekrāniem paliekot arvien mazākiem, speciālisti nonākuši pie secinājuma, ka standarts ir novecojis un ka jaunais minimālais burtu lielums ir 14 pt, bet mājaslapās, kurās ir lielāks informācijas apjoms, iesaka lietot pat 18. izmēra burtus. Daudzi domā, ka dažādie burtu stili un izmēri tiek izmantoti, lai tekstu padarītu skaistāku, bet patiesībā tas tiek darīts ar mērķi vizuāli sadalīt saturu un padarīt to acij baudāmāku.

    Daži padomi, kā veidot vizuāli baudāmu tekstu:

  • Lai izceltu konkrētu frāzi, vārdu vai teikumu, lieto Bold jeb treknrakstu. Nekad nelieto Bold visam tekstam. Nereti gadās redzēt mājaslapas, kur lielākā daļa teksta izcelta treknrakstā, kas apgrūtina teksta uztveramību un izskatās visai nemākulīgi.
  • Izmanto virsrakstus un garu tekstu sadali rindkopās. Pirmkārt, teksta sadalījums rindkopās palīdz orientēties un, otrkārt, tas palielina teksta lasīšanas ātrumu. Savukārt virsrakstu izmantojums ļauj ātri atrast interesējošo tēmu.
  • Izmanto atstarpes starp rindkopām.
  • Teksta izcelšanai vari lietot arī citu krāsu, bet vēlams izvēlēties tikai vienu. Būsi ievērojis, ka mūsu gadījumā tā ir zaļā krāsa.
  • Izcel svarīgāko, bet ar mēru. Pārāk daudz izcēlumu rada nestrukturēta teksta priekšstatu.
  • Izcelšanai vari arī izmantot Italic jeb slīprakstu, taču speciālisti iesaka no tā izvairīties un izvēlēties kādu citu izcēluma veidu, jo teksts slīprakstā tomēr ir grūtāk uztverams.

Atceries, jo vairāk dažādu stilu, efektu, krāsu un izmēru lietosi tekstā, jo sarežģītāks, un grūtāk uztverams būs pats saturs.

pictures

Fotogrāfijas.

Cilvēks ir vizuāla radība un visu sev apkārtējo informāciju uztver ar redzes gleznām. Vai zināji, ka, lai uztvertu attēlu mums nepieciešama vien 1/ 10 sekundes? Tas nozīmē, ka vizuālo informāciju mēs uztveram 60 000 reižu ātrāk nekā vārdus. Šis ir galvenais iemesls, kādēļ produktu attēliem un mājaslapu fotogrāfijām ir tik liela nozīme.
Cilvēki izvēlas to uzņēmumu produktus un pakalpojumus, kas raisa viņos emocijas. Izmanto vizuālos materiālus, kas izraisa pozitīvas emocijas, lai stiprinātu savstarpējās attiecības un veicinātu klientu uzticību. Mārketinga speciālisti nereti uzsver atbilstošu fotogrāfiju izvēles nozīmi uzņēmuma attīstībā, jo tās palīdz atspoguļot uzņēmuma personību, tāpēc izvēlies augstas kvalitātes vizuālos materiālus. Nekas, ja sākumā nevari atļauties nolīgt profesionāli, kas sagatavos bildes tieši Tavām vajadzībām, tā vietā vari izvēlēties bildes iegādāties vai lejuplādēt bez maksas no fotobankām.
Dažas populārākās fotobankas, kurās vērts ielūkoties:
Bez maksas:
https://unsplash.com/
https://isorepublic.com/
https://pixabay.com/

Maksas:
https://www.bigstockphoto.com/
https://www.canstockphoto.com/
https://failiem.lv/file-shops
https://www.istockphoto.com/
https://depositphotos.com/

Taču, ja Tavs uzņēmums pārdod taustāmu produkciju nevis pakalpojumus ir vērtīgi nolīgt profesionālu fotogrāfu, kas palīdzēs iemūžināt produkciju. Ir ļoti svarīgi izmantot skaidras, augstas izšķirtspējas fotogrāfijas, kas izceļ produktu detaļas, lai ātri piesaistītu pircējus, nezaudējot uzmanību. Parādi produktu no vairākiem leņķiem, lai pircēji varētu pilnībā iedomāties šo objektu dzīvē un apzināties visas tā detaļas. Šādi pircēji, iegādājoties savu pirkumu tiešsaistē, jūtas drošāk.
Iesakām iespējot 360 grādu fotoattēlu rīku produktu lapās, lai pircēji varētu redzēt produktu no visiem leņķiem, un iespējot tālummaiņas funkciju, lai pircēji varētu sīkāk aplūkot katru detaļu.

Mūsdienās arvien populārāka kļūst klientu un influenceru iesūtīto fotogrāfiju izmantošana ne tikai uzņēmuma sociālajos kontos, bet arī mājaslapās. Tu vienmēr vari palūgt saviem klientiem iesūtīt bildes ar Tavu produktu, un, izmantojot vienu filtru, integrēt tās savā mājaslapā. Šī sākumā varētu būt ļoti izdevīga pieeja, jo neprasa finansiālus līdzekļus un uzreiz parāda klientu iesaisti, kas rada draudzīgu noskaņu un pozitīvas emocijas. Tā teikt, divi zaķi ar vienu šāvienu.
Lai padarītu interneta veikalu vēl dzīvāku, iesakām izmantot infografikas un videomateriālus, taču darīt to ar mēru, lai mājaslapa nav pārāk kustīga un raiba. Arī šim nolūkam vari atrast kādu, kas Tev palīdzēs, apmaiņā pret nelielu samaksu. Kur meklēt palīgus? Ieskaites https://freelancelatvia.lv/

Apjoms un informācijas blīvums. Zelta likums interneta veikala izveidē ir – jo vienkāršāk, jo labāk, taču nedrīkst aizmirst svarīgo. Atstāj pietiekami lielu tukšu vietu, jo tukša vieta (blank space) dizainā piešķir mājaslapai mūsdienīgu, modernu, profesionālu un tīru izskatu. Tā ļauj viegli pārredzēt lapas saturu un piešķir eleganci.

Ko nedarīt? Mums visiem ir gadījies ieiet mājaslapā, kuru atverot uzreiz sāk skanēt fona mūzika, un ne vienmēr tā ir patīkama pieredze, tāpēc nedaudz sīkāk aplūkosim iemeslus, kāpēc fona mūzikas pievienošana Tavai vietnei ir slikta ideja. Ja vien Tavs uzņēmums nepārdod mūziku vai mūzikas pakalpojumus, fona mūzikas atskaņošana ir neprofesionāla pieeja. Tas samazina uzņēmuma uzticamību un šādi ir iespējams zaudēt potenciālos klientus. Cilvēki, apmeklējot mājaslapas, meklē informāciju par produktiem un palapojumiem, nevis iespējas atskaņot mūziku, tādiem nolūkiem ir paredzēts Youtube.com, Spotify.com, interneta radio un virkne citu tīmekļa vietņu. Aptaujās secināts, ka uzņēmumi, kuri savās mājaslapās pievieno mūziku, patērētājiem šķiet pārāk uzmācīgi un kaitinoši. Visvairāk tas attiecas uz gadījumiem, kad ierīcē jau tiek atskaņota mūzika un, apmeklējot mājaslapu, tā sāk atskaņot savu mūziku pāri mūzikai, kura jau skan. Vairumā gadījumu tas liek momentā aizvērt tīmekļa vietni un nekad neatgriezties. Pietam jāatceras, ka cilvēki, visticamāk, ir publiskā telpā, piemēram, darbā vai sabiedriskā transportā, kur pēkšņa mūzikas skanēšana nav vēlama. Turklāt izrādās, ka šādas opcijas ieviešana ir arī diezgan neefektīva, piņķerīga lieta, kas palēnina mājaslapas ātrumu.

Nobeigumā esam pievienojuši trīs dizaina rakstus par labākajiem Web dizaina piemēriem 2019. gadā, kur vari smelties iedvesmu sava interneta veikala dizainam. Un atceries, ja netiec galā paša spēkiem, vienmēr vari vērsties pie profesionāļiem.
https://www.creativebloq.com/web-design/ecommerce-website-8133816
https://www.webfx.com/blog/web-design/online-shops/
https://www.bigcommerce.com/blog/best-ecommerce-website-design/#best-overall-ecommerce-website-design

Lai Tev ražīga šī nedēļas izskaņa! Tiksimies nākamnedēļ, kad runāsim par to, kā veidot interneta veikala struktūru un kādas 10 kritiskas kļūdas tiek pieļautas, uzsākot biznesu internetā.
Uz tikšanos jau nākamnedēļ, Tava MakeCommerce komanda!