Atpakaļ uz visiem rakstiem

Interneta veikala SEO: svarīgākie triki, kā piesaistīt cilvēkus savam veikalam

20.12.2023

Kas vispār ir SEO? Vienkārši sakot, tas ir tīmekļa lapas pielāgošanas un uzlabošanas process, lai tā būtu saprotamāka meklētājprogrammām un tādējādi parādītos augstāk Google un citu meklētājprogrammu rezultātu lapās. SEO palīdz mājaslapai būt vieglāk atrastai. Tādā veidā lapa kļūst redzama un palielinās arī tā saucamā organiskā satiksme.

SEO aktivitātes ir tīmekļa tehniskā iestatīšana, tīmekļa lapu optimizācija, izmantojot atslēgvārdus, kā arī iekšējo un ārējo tīmekļa saišu izveide. Turpinājumā apskatīsim SEO pamatelementus, no kuriem nevar izvairīties, optimizējot lapu.

1. Izveidojiet stabilu pamatu

Interneta veikala SEO galvenais mērķis ir izveidot saikni starp pircēju meklējumiem un uzņēmuma piedāvāto. Tāpat kā katrai ēkai ir nepieciešams stabils pamats, arī Jūsu vietnes struktūrai jābūt spēcīgai un sakārtotai, lai informācija tiktu atrasta loģiski un ātri. Tāpēc vispirms pārliecinieties, vai Jūsu lapai ir meklētājprogrammām lasāma vietnes karte, skaidra URL struktūra un resursi vizuāli pievilcīgu lapu un rakstu pievienošanai.

2. Padomājiet ko tieši klienti meklē vai varētu meklēt?

Svarīgs SEO stūrakmens ir atslēgvārdu analīze, kas sniedz vērtīgu informāciju par to, kādus atslēgvārdus klienti faktiski izmanto meklētājprogrammās, lai atrastu Jūsu produktus vai pakalpojumus.

Ja šie atslēgvārdi jau ir zināmi, Jūsu uzdevums ir nodrošināt, lai tie būtu plaši izmantoti arī Jūsu mājaslapā. Ja SEO tiks veikts pareizi, vietne spēs precīzi atbildēt uz potenciālo apmeklētāju meklēšanas frāzēm vai vaicājumiem.

Atslēgvārdu analīzei nav jābūt laikietilpīgam darbam. Tāpēc šodien e-tirgotājiem ir pieejami vairāki labi atslēgvārdu rīki, piemēram, Ahrefs un Semrush , kas palīdz identificēt populāros atslēgvārdus, kā arī noteikt to meklēšanas apjomu.

3. Kas motivē klientu nospiest klikšķi?

Mājaslapas redzamība meklētājprogrammas rezultātos automātiski negarantē apmeklējumus. Ir nepieciešams pārliecināt klientus izvēlēties Jūsu lapu. Šeit nosaukumiem un meta aprakstiem, kas parādās kā teksta fragmenti zem nosaukumiem, ir svarīga loma. Šie divi veido sava veida tīmekļa lapas satura priekšskatījumu un tāpēc tiem jābūt pietiekami jēgpilniem un pārliecinošiem, lai cilvēki noklikšķinātu.

Ir ārkārtīgi svarīgi nodrošināt, lai gan nosaukumos, gan meta aprakstos tiktu izmantoti klientu meklētājprogrammās ievadītie atslēgvārdi. Ja lietotājs meklēšanas rezultātos redz tieši tos vārdus, kurus viņš meklēja, viņa motivācija klikšķināt uz mājaslapas ievērojami palielinās. Tāpēc nosaukumos, meta aprakstos un mājaslapā izmantojiet atslēgvārdus.

4. Veido saistošu saturu

Mēdz teikt – saturs ir karalis – un tas tā darbojas arī interneta veikala SEO kontekstā. Tā kā preču lapas, iespējams, ir vissvarīgākās e-veikalā, pievērsiet uzmanību šiem aprakstiem. Produktu aprakstiem jābūt detalizētiem, kā arī pietiekami unikāliem, lai tie izceltos no konkurentiem.

Bagātiniet produktu lapas ar atslēgvārdiem, kurus klienti aktīvi meklē. Virsraksts parasti veido katras lapas galveno virsrakstu un tāpēc tajā ir jābūt galvenajiem atslēgvārdiem, kas raksturo konkrētās lapas saturu. Tas ne tikai palīdz apmeklētājiem labāk izprast lapas saturu, bet arī ļauj meklētājprogrammām izprast lapas kontekstu.

Turklāt vietnei ir vērts pievienot arī citu apmeklētājam interesējošu saturu, piemēram, produktu lietošanas vai uzturēšanas instrukcijas, saistošu informāciju utml. Atbilstoši raksti piesaista auditoriju un sniedz meklētājprogrammām skaidru signālu par tīmekļa vērtību.

5. Neaizmirsti vizuālos materiālus

Ja vēlaties, lai meklētājs atrod Jūsu e-veikalu, neaizmirstiet optimizēt attēlus un video pie tekstiem. Saprotama un aprakstoša nosaukuma un alternatīvā teksta pievienošana failam norāda meklētājprogrammām, ka vizuālie materiāli ir atbilstoši vaicājuma rezultātam un ir vēl viens veids, kā klienti var sasniegt Jūsu e-veikalu. Turklāt tas uzlabo tiešsaistes veikala lietošanas pieredzi vājredzīgajiem un citiem, kas izmanto ekrāna lasītājus.

6. Padomā par mājaslapas ielādes ātrumu

Vēl viens svarīgs faktors, kas ietekmē Jūsu vietnes pozīciju meklētājprogrammas rezultātos, ir vietnes lejupielādes ātrums. Meklētājprogrammas novērtē ātru tīmekļa pārlūkošanu, un, ja Jūsu lapas ielādes ātrums ir labs, tas, iespējams, pozitīvi ietekmēs Jūsu uzņēmuma pozīciju meklētājprogrammā. Tādējādi, Jūs varat uzlabot ne tikai lietotāju apmierinātību, bet arī savas vietnes SEO rezultātus. Tīmekļa ātrumu varat pārbaudīt šeit.

7. Esi, kur ir klienti

Jaunākie pētījumi liecina, ka lielākā daļa cilvēku interneta veikalu izmanto mobilajās ierīcēs un, atkarībā no nozares, lielākā daļa pirkumu tiek tur arī veikti. Tāpēc neaizmirstiet, ka tīmeklim vienlīdz labi jādarbojas gan viedierīcē, gan datorā. Atstājot e-veikalu neoptimizētu mobilajām ierīcēm, tiek sabojāta ne tikai klienta lietotāja pieredze, bet to var “sodīt” arī meklētājprogrammas.

8. Ļauj citiem izveidot saiti uz Jūsu vietni

Kvalitatīvas ārējās saites, kas norāda uz Jūsu e-veikalu no citām uzticamām vietnēm, sniedz priekšstatu, ka Jūsu vietne ir droša un vērtīga. Uz tiem attiecas viens drošs noteikums: kvalitātei ir jāpārsniedz kvantitāte. Koncentrējieties uz ārējo saišu iegūšanu no autoritatīviem avotiem: piemēram, tās varētu būt plašsaziņas līdzekļu publikācijas vai profesionālas asociācijas. Tādā veidā Jūsu vietni apmeklēs ārējs avots, bet Jūs arī paaugstināsiet interneta veikala autoritāti meklētājprogrammu acīs.

9. Turpini attīstīties un uzlabot

Papildus sākotnējās SEO stratēģijas izstrādei, lai uzturētos meklētājprogrammu rezultātu augšgalā, ir nepieciešami pastāvīgi uzlabojumi. Laika gaitā mainās gan meklētājprogrammu algoritmi, gan tirgus apstākļi un ir svarīgi tiem pielāgoties. SEO optimizācijai var izmantot dažādas viltības: gan jau izmēģinātas, gan vēl neizmēģinātas.