Ievietots 04.09.2020

Influenceru mārketings jau vairākus gadus ir karstākais trends mārketinga pasaulē. Tomēr tai pašā laikā tās ir pamatīgas galvassāpes komersantiem, jo ir ļoti grūti novērtēt ieguldījuma atdevi.

Gadu gaitā esmu palīdzējis vairāk nekā 150 zīmoliem, aģentūrām un platformām iesaistīt influencerus mārketinga kampaņās un citās aktivitātēs. E-komercija ir viena no jomām, kur influenceru mārketings ir īpaši veiksmīgs. Tam ir trīs galvenie iemesli:

  1. Aktīvie e-veikala pircēji ir vairāk atvērti influenceru ieteikumiem;
  2. Sociālo mediju platformas arvien lielāku uzsvaru liek uz e-komerciju;
  3. Vienkāršs veids, kā novirzīt klientus uz internetveikalu un izmantot atlaižu kodus.

Tieši trešais punkts ir labs priekšnoteikums, pēc kura novērtēt influenceru mārketinga aktivitāšu pienesumu. Veicot kampaņas un izmantojot atlaižu kodus, kas ir unikāli tikai konkrētiem influenceriem, ir iespējams uzzināt, kā klienti ir atraduši ceļu uz Jūsu internetveikalu. Diemžēl, iespējams, savas vienkāršības dēļ to bieži aizmirst izmantot.

Influenceru atrašana un atlase

Precīzas mērķa grupas sasniegšana vienmēr ir jebkura biznesa galvenais mērķis. Meklējot piemērotākos influencerus, mērķis ir atrast tos influencerus, kuru mērķa grupa pārklājas ar jūsu. Svarīgi ir tādi rādītāji kā atrašanās vieta, vecums un dzimums. Nedaudz pārsteidzoši, ka nav svarīgi, lai influenceris pastāvīgi (tikai) atspoguļotu tēmas, kas saistītas ar jūsu produktu kategoriju vai pakalpojumu. Labs piemērs ir Bolt, kurš strādā ar tūkstošiem influenceru visā pasaulē, kuri paši nedalās savā platformā ar braukšanu saistītām tēmām. Bolt mērķis ir atrast influencerus, kuri demogrāfiski runā ar vienu un to pašu mērķa grupu un pēc tam rūpīgi plānoti strādā kopā.

Esmu novērojis, ka zīmoli mēdz pārāk uztraukties par tādām lietām kā influencera sekotāju skaits, tā saukto viltus novērotāju skaits, kā arī influencera izteiktais saturs un viedoklis. Lai gan šie ir būtiski faktori, tikpat svarīgi ir pievērst uzmanību influencera demogrāfiskajai mērķa grupai.

Samaksa par sadarbību

Jebkuras mārketinga aktivitātes mērķis ir pastāvīgi optimizēt, lai atrastu tos kanālus un sadarbības projektus, kur mērķa grupa ir vislabāk sasniedzama un kur tiek atrasti maksājoši klienti. Šī nav vienreizēja, bet gan nepārtraukta darbība, jo tikai šādā veidā iespējams novērtēt, kuras darbības ir veiksmīgas un atteikties no tām darbībām, kas nenes ienākumus.

Strādājot ar influenceriem, tas nozīmē, ka samaksa netiek maksāta par atsevišķu ziņu publicēšanu, bet tikai tad, ja internetveikalā tiek izmantots influencera publicētais reklāmas kods. Papildus ieguldījumu atdeves garantēšanai, tas ļauj arī analizēt, kurš saturs darbojas labāk nekā citi.

Ja jūs katru nedēļu sākat strādāt ar diviem influenceriem, pēc gada viņi mēnesī publicēs vairāk nekā 100 ziņas par jums.

Pastāvīgi vācot un analizējot datus par pirkšanas paradumiem, mērķa grupu un influenceriem, jūs varat optimizēt mārketinga aktivitātes un iesaistīt jaunus partnerus. Ja jūs katru nedēļu sākat strādāt ar diviem influenceriem, pēc gada viņi mēnesī publicēs vairāk nekā 100 ziņas par jums, tomēr maksāsiet tikai par faktiski veiktajiem pirkumiem.

Lai gan šis raksts ir īss un nesniedz pilnīgu ieskatu par katru influenceru mārketinga detaļu, šīs vadlīnijas var izmantot, lai padarītu influenceru mārketingu efektīvāku nekā iepriekš. Tā vietā, lai maksātu par katru veikto ierakstu, varat radīt veiksmīgas sadarbības apstākļus, kur katrs ieguldītais eiro atmaksājas vairākkārt.

Visbeidzot, daži noderīgi padomi:

  • Ja sadarbojaties ar daudziem influenceriem, izveidojiet tā saukto biežāk uzdoto jautājumu lapu, kur informācija par influenceriem ir ērti un pārskatāmi salikta;
  • Ja pamanāt pēkšņu pārdošanas apjomu pieaugumu, atrodiet ierakstu/avotu, kas to veicināja. Izmantojiet šo informāciju, lai mācītos no tās;
  • Kad vien iespējams, sadarbības organizēšanu ar influenceriem atstājiet uzņēmuma iekšienē;
  • Palielinoties darba slodzei, nolīgstiet personu, kas palīdzētu sadalīt slodzi;
  • Influencerus varat atrast, izmantojot Modash.io platformu. Tur atradīsiet arī vairākus noderīgus rīkus influenceru mārketinga aktivitātēm.

Ja vēlies vairāk uzzināt par šo mārketinga veidu aicinām 15. septembrī piedalīties mūsu organizētajā bezmaksas vebinārā par influenceru mārketingu. Uzzināsiet kā šī mārketinga taktika var palīdzēt palielināt pārdošanas apjomus e-komercijā. Vebināru vadīs Avery Schrader influenceru mārketinga platformas Modash dibinātājs un vadītājs. Vebinārs angļu valodā.

Pieteikties aizpildot formu zemāk.