Atpakaļ uz visiem rakstiem

7 ieteikumi kā veiksmīgi atvērt e-veikalu

18.07.2023

Bieži tikai neliela daļa no interneta veikaliem spēj nodrošināt pirkumus katru dienu. Kas izraisa šādu pasivitāti? Lielākoties, bizness tiek uzsākts bez pietiekamas pārdomāšanas un sagatavošanās. Esam apkopojuši 7 ieteikumus, kas jāpatur prātā, veidojot interneta veikalu.

1. Visa pamatā ir labs biznesa plāns

Pirms e-veikala atvēršanas, noteikti padomā, kas ir potenciālie pircēji, cik daudz un par kādu cenu vari viņiem pārdot. Vienlaikus ņem vērā, ka, ja tirgus ir mazs, nišas produktu pārdošana var neizrādīties izdevīga. Taču, ja tiek pārdotas plaša patēriņa preces, jārēķinās ar globālo konkurenci – patērētājs jebkurā brīdī var atrast līdzīgu preci citā internetveikalā par zemāku cenu.

Lai piesaistītu klientu tieši savam veikalam, Jums ir jāpiedāvā viņam kaut kas īpašs. Padomā par sava e-veikala priekšrocībām un kādu papildus labumu vari piedāvāt pircējam, piemēram, personisku pieeju, ātrāku piegādi utml.

2. Vienmēr attīsti un uzlabo savu e-veikalu

Bieži tiek uzskatīts, ka tiešsaistes e-veikala izveide aprobežojas ar preču vai pakalpojumu izvietošanu. Taču patiesībā e-veikala izstrāde ir nepārtraukts darbs, un, ja ar to nenodarbosies, veikals ātri vien tehnoloģiski un vizuāli novecos. Tāpēc ir svarīgi, lai e-veikala platforma un ar to saistītās lietojumprogrammas vienmēr būtu atjauninātas un darba kārtībā.

Tāpat ir jāņem vērā mainīgie patērētāju paradumi un ekspektācijas. Interneta veikalam ir jāpaplašina funkcionalitāte, jāievieš jaunas tehnoloģijas vai jāveic mārketinga automatizācija. Tas prasa sistemātisku rīcību un apņemšanos.

3. Veikalam jābūt ērtam

Mājaslapas dizains un lietošanas ērtība ir ļoti svarīga. Internetveikals un iepirkumu grozs, kurā ir grūti orientēties, ātri vien aizbaidīs klientu. Tāpat, ja e-veikala lapa ir lēna vai nepielāgojas dažādām viedierīcēm, piemēram, lapas apmeklējumiem no mobilajiem telefoniem, tad tas var novest pie negatīvas iepirkšanās pieredzes.

E-veikala dizainam jābūt vienkāršam, jāizvairās no pārmērīgiem uznirstošajiem logiem un pārmērīgas datu pieprasīšanas. Klientam ir maz laika un viņš vēlas pēc iespējas ātrāk atrast meklēto. Ja prece netiks atrasta uzreiz – tā tiks meklēta citur. Tāpēc svarīgi, lai meklēšana internetveikalā un preču filtrēšana darbotos nevainojami. Pārliecinies, ka precēm ir atbilstoši attēli, preču apraksti ir sakārtoti un pietiekami. Tas rada uzticību e-veikalam un palielina motivāciju pirkt.

4. Padari savu uzņēmumu atpazīstamu

Lai pārdotu, ar lietošanas ērtumu vien nepietiek – ir svarīgi padomāt par to, kā piesaistīt apmeklētājus lapai un kā tos pārvērst par pircējiem. Meklētājprogrammas un sociālo mediju mārketings ir efektīvi rīki Jūsu tiešsaistes veikala reklamēšanai un potenciālo klientu piesaistīšanai. Lai panāktu lielāku veikala un zīmola atpazīstamību, varat izmantot, piemēram, Google Ads reklāmas, Facebook Meta reklāmas vai influenceru mārketingu.

Nākamais solis ir klientu lojalitātes noturēšana, kas galvenokārt tiek panākta ar labu klientu servisu, pozitīvu iepirkšanās pieredzi un uzticamu zīmola tēlu. Noteikti sekojiet līdzi arī e-veikala analītikai un, pamatojoties uz to, veiciet nepieciešamās izmaiņas veikala dizainā vai piedāvājumos.

5. Piedāvā dažādas apmaksas metodes

Cilvēkiem patīk norēķināties par pirkumiem dažādos veidos – kāds dod priekšroku internetbanku maksājumiem, cits karšu maksājumiem, bet cits izvēlas norēķināties klātienē. Maksājuma veidus ir vērts padarīt pircējam redzamus jau pirms došanās uz kasi, lai viņš laicīgi redzētu, ka viņa iecienītais maksāšanas veids ir pieejams. Tas rada pozitīvu vidi darījuma veikšanai.

Pirkuma veikšanas iespējamību palielina arī apmaksas opcija “pērc tagad-maksā vēlāk” jeb nomaksa, tādā gadījumā klientam nav uzreiz jāapmaksā visa pirkuma summa.

6. Noliktavas optimizācija

Arī noliktavas vadībai ir liela nozīme e-biznesa panākumos. Cik daudz krājumu man vajadzētu uzturēt? Ja rezerve ir pārāk liela, tā lieki aizkavēs naudu. Taču, ja prece nav pieejama uzreiz, pircējs to var saņemt par vēlu, līdz ar to klients būs vīlies un iespējams atteiksies no darījuma.

Jānodrošina droša un ātra preču piegāde un atgriešanas iespējas. Ja atgriešana tiek neefektīvi organizēta un ir sarežģīta, pastāv arī lielāks risks, ka klients atteiksies no pirkuma. Vismodernākajos e-veikalos preču atgriešana ir vienkārša un naudas atmaksa neaizņem daudz laika.

7. Atsaucīgs klientu atbalsta serviss

Klientiem ir jājūt, ka uz viņu jautājumiem tiek ātri atbildēts un viņu problēmas tiek ātri atrisinātas. Pārliecinies, ka internetveikala čats ir funkcionāls un klientu atbalsta komanda ir ātri pieejama visos norādītajos saziņas kanālos.

Svarīgi ir nodrošināt adekvātu klientu atbalsta komandas apmācību un kompetenci produktu pārzināšanā – no tā ir atkarīgi veikala panākumi ilgtermiņā.

E-veikala izveide var šķist vienkārša, taču veiksmīgam biznesam ir nepieciešama pamatīga pārdomāšana un nepārtraukts izstrādes darbs. Ikvienam, kurš vēlas gūt panākumus ar interneta veikalu, ir jāvelta pietiekami daudz laika un līdzekļu attīstībai un jābūt gatavam inovācijām.

MakeCommerce Tavs maksājumu partneris!

Pieteikties maksājumu un POS risinājumam!

Pieteikties bezmaksas konsultācijai