Atpakaļ uz visiem rakstiem

3 vienkārši soļi kā izveidot ērtu pirkumu atgriešanu

01.02.2023

Latvijā arvien populārāka paliek pirkumu atgriešana, taču procentuāli joprojām atpaliekam no Eiropas rādītājiem, kur šāda pakalpojuma piedāvāšana ir ļoti izplatīta. Ir novērojamas kategorijas, kurās atgriešanas procents ir lielāks (piemēram, apģērbi un apavi, kur vidēji tiek atdoti 20-25% pirkumu), bet tuvākajā laikā noteikti varam sagaidīt atgriešanas procentuālu pieaugumu visā e-komercijā un tirgotājiem ir jābūt tam gataviem.

Apģērbu un apavu atgriešanas procentus augstus uztur arī pēdējā laikā arvien izplatītāks pakalpojums – Bezmaksas preču atgriešana. Tas ļauj pasūtīt preces interneta veikalā, piemērīt un vēlāk atgriezt preces, kas nepatīk vai neder, saņemot naudu atpakaļ. Šis pakalpojums ir kļuvis par svarīgu uzņēmējdarbības sastāvdaļu. Pieredze rāda, ka, ja prece jau ir pasūtīta izmēģināšanai, klients, visticamāk, to paturēs un iegādāsies.

Jāņem vērā, ka Latvijas tirgotāji konkurē ar tādiem internacionāliem milžiem kā Amazon, ASOS, Zalando, About You, Boozt! u.c., kuri ir padomājuši par pozitīvu iepirkšanās pieredzi katrā pasūtījuma solī. Kā sacensties pakalpojumu kvalitātē, ja preču atgriešanu viņi ir padarījuši maksimāli ērtu un vienkāršu? Latvijas tirgotājiem nekas cits neatliek kā vien piedāvāt vienlīdz ērtus un elastīgus risinājumus, lai nezaudētu klientus.

Piedāvājot klientam skaidrus atgriešanas nosacījumus un ērtības, Jūs palīdzat viņam izlemt par labu Jūsu e-veikalam. Ērta preču atgriešana ir arī uzticības zīme e-veikalam un tā ir kļuvusi par jauno iepirkšanās standartu.

Iepriekš izveidota atgriešanas veidlapa

Iesakām tirgotājiem izveidot jau iepriekš sagatavotas atgriešanas veidlapas, kuras pievienot pasūtījumam, lai atgriešanas procesu padarītu klientam ērtāku. Saņemot preci, atgriešanas veidlapu klients var atrast tajā pašā kastītē blakus precei un pēc nepieciešamības aizpildīt veidlapu un ievietot preci pakomātā. Atgriešanas kods var būt norādīts jau atgriešanas lapā vai pasūtījuma apstiprinājumā, kas nosūtīts pa e-pastu vai SMS, kas informē par pakas pienākšanu. Tirgotāji šādu atgriešanas sistēmu var piedāvāt caur visām populārākajām piegādes kompānijām – Omniva, DPD un Itella SmartPost. Daži lielāki tirgotāji piedāvā atgriešanu arī ar kurjera starpniecību vai klātienes veikalā.

Kā un cik ilgi preces var atgriezt ir jāapraksta tirgotāja Vispārīgajos lietošanas noteikumos. Mēs iesakām mājaslapā arī skaidri norādīt Piegādes un atgriešanas nosacījumus, piemēram, lapas apakšā vai blakus produkta informācijai. Noteikti ir vērts skaidri norādīt vai klients var atgriezt preci bez maksas vai arī būs jāapmaksā pakas nosūtīšanas izdevumi.Atgriesana

Bezmaksas atgriešana

Lielākā daļa interneta veikalu piedāvā bezmaksas atgriešanu. Tas noteikti motivē klientu un mazina šaubas vai veikt pirkumu vai nē. Ja uzņēmumam bezmaksas atgriešana joprojām šķiet pārāk apgrūtinoša, var piedāvāt atgriešanu, kur klients pats apmaksā piegādes izmaksas. Šāds veids ir skaidri jānorāda un jāņem vērā, ka tas var būt zināms šķērslis veikt pirkumu. Tirgotājs var piedāvāt arī ilgāku atgriešanas periodu nekā likumā noteiktās 14 dienas. Ļoti izplatītas ir 30 dienu atgriešanas tiesības, bet tiek piedāvātas pat līdz 100 dienu atgriešanas tiesības konkrētām precēm. Tas, galvenokārt, ir mārketinga triks, jo nepiemērotās preces parasti tiek atgrieztas pirmajās dienās pēc saņemšanas, bet garie atgriešanas periodi vienkārši rada klientam lielāku drošības sajūtu.

Veicot atgriešanu, precei ir jābūt droši iepakotai, jāpievieno atgriešanas veidlapa un jāpielīmē atgriešanas uzlīme (ja tāda ir). Atgriešanas saņēmēja adrese jau ir uzdrukāta uz uzlīmes un, nododot to uzreiz kopā ar pirkumu, tirgotājs padara atgriešanas procesu klientam vēl ērtāku.

Ērts atgriešanas process arī pašam tirgotājam

Ja iepriekš minētais, galvenokārt, bija par atgriešanas procesa ērtību klienta pusē, tad tirgotājam jāpadomā arī par iekšējiem procesiem, lai atgriešanas apstrāde būtu pēc iespējas ērtāka. Atmaksā vienmēr ietilpst naudas atgriešana klientam un šeit viennozīmīgi varam teikt, ka MakeCommerce piedāvā labāko risinājumu tirgū. Tirgotājs ar vienu klikšķi var uzsākt naudas atmaksu no e-veikala vadības paneļa, turklāt bez papildus komisijas maksas.

MakeCommerce klientiem nav nepieciešams veikt manuālus pārskaitījumus bankā, kas papildus laika patēriņam var radīt arī reālas finansiālas izmaksas. Mūsu klientiem naudas atmaksas ir bezmaksas pakalpojums un klients parasti saņem naudu atpakaļ jau nākamajā darba dienā. Ja ir liels daudzums ar naudas atgriešanām, piemēram, pārdodot preces pēc svara, ir iespējams naudas atgriešanas automatizēt ar mūsu API savienojumu, padara atmaksu īpaši ērtu.

MakeCommerce piedāvātā naudas atmaksas sistēma ir unikāla un mūsu klienti to augsti novērtē. Uzzini vairāk par pakalpojumu šeit.

MakeCommerce Tavs maksājumu partneris!

Piesakies mūsu pakalpojumiem tagad!

Piesakies bezmaksas konsultācijai