Ievietots 16.12.2020

Augstas konkurences apstākļos ir būtībā neiespējami uzrunāt un sasniegt visus potenciālos klientus, ja mārketingam un reklāmai tiek izmantots tikai viens kanāls. Ja sniegsiet saviem potenciālajiem klientiem iespēju iepirkties tur, kur viņiem to darīt šķiet visērtāk, šī brīža pārdošanas rezultātu uzlabojums ir praktiski garantēts. Tieši tas arī ir multi kanālu mārketinga galvenais trumpis – pircējiem tiek dota izvēles brīvība un viņiem tiek sniegta tā iepirkšanās pieredze,  kas viņiem ir vispieņemamākā un ierastākā.

Turpinājumā pastāstīsim nedaudz vairāk par 3 vadošajiem multi mārketinga kanāliem un iespējām, ko katrs no tiem paver.

1. Tiešsaistes iepirkšanās lapas

Lai izvēlētos piemērotāko tiešsaistes platformu, kur tirgot savu produkciju, vienmēr izvērtējiet, kas ir tās lapas un veikali, kur uzturās un iepērkas jūsu ideālā mērķauditorija. Kur šo auditoriju var sastapt. Veiksmīgi savienojot dažādus pārdošanas kanālus, rezultāti var būt ļoti iepriecinoši. Ļoti bieži izrādās, ka vest uz Etsy vai līdzīgu platformu ir gan tehniski vieglāk, gan arī konversijas rādītāji ir krietni augstāki! Kā nekā platforma var kalpot par sava veida piezemēšanās lapu, kur viss ir tikai par un ap produktiem un iespēju tos iegādāties, kamēr mājas lapā ir gan kontaktu sadaļa, gan uzņēmuma vēsture u.c. informācija, kas var aizvest prom no iesāktā pirkuma veikšanas procesa.

Ja jūsu produkcija jau tiek tirgota arī citās interneta platformās vai mājas lapās, piemēram, eBay, Wish, Etsy, taču rezultāti diezko neatšķiras no mājas lapas, lūk, pāris padomu, ko pamēģināt uzlabot:

  • Pievērsiet uzmanību, lai iepirkšanās process būtu nevainojams, ērts un patīkams. Lai klientam būtu sajūta, ka viņš tiek gaidīts un novērtēts.  Ja ir iespēja, uzaiciniet kādu draugu vai paziņu veikt pirkumu šajā platformā. Kā viņš vērtē iepirkšanās pieredzi? Kas viņu mulsina? Kur viņš apstājas? Varbūt ir nepieciešama cita titulbilde, kurā jau pozicionēts produkts un ieguvums to iegādājoties?
  • Veidojiet saistošus un uzrunājošus produktu virsrakstus un skaidrus produktu aprakstus. Bez lielas liekvārdības, bet noteikti par visu būtisko. Produktu tehnisko informāciju nevar aizstāt ar nevienu saldu un iedvesmojošu aprakstu. Iepērkoties tiešsaistē jau tā pietiek nezināmā, jūs noteikti vēlēsieties, lai vismaz  par produkta tehnisko pusi klientiem viss būtu skaidrs. Tas jūtami atspēlēsies arī uz atgriezto preču daudzumu.
  • Izvēlieties tikai augstas kvalitātes foto un video. Mēs dzīvojam laikā, kad viss ir tik digitāls un vizuāls, ka uzmanību piesaista tikai skaisti, kvalitatīvi un atbilstoši izvēlēti foto. Savukārt video sniedz to realitātes sajūtu, kura mēdz izpalikt, veicot pirkumu attālināti un nevarot paņemt produktu rokās.

etsy

  • Integrējiet info par šīm platformām arī jūsu pamata mājas lapā, piemēram, pievienojot linkus/pogas/izvēlnes, kas ved uz šo tirdzniecības platformu.
  • Iedrošiniet pircējus pierakstīties jaunumiem e-pastā un sekot jūsu uzņēmuma sociālo tīklu kontiem. Šavukārt šo jaunumu un ierakstu saturā informējiet par iespējām iepirkties arī eBay, Etsy utt.

2. Facebook un Instagram

Sociālie tīkli ir ideāla vieta, kur uzturās gan mileniāļi un Gen Z, gan Baby Boomers un Gen X paaudzes pārstāvji. Nav daudz tādu kanālu, kuros ir iespēja vienlaicīgi uzrunāt tik daudz paaudžu! Izmantojiet to! Taču dariet to ar prātu un neizdariet pāragrus vai stereotipiskus secinājumus, jo, piemēram, nesenajā Facebook pētījumā pierādījās, ka tieši vecākās paaudzes (piemēram, Baby Boomers) patiesībā ir visaktīvākās, kad runa ir par pirkumiem no mobilajām iekārtām. Pietam, līdz ar Covid-19 situāciju, vairāk kā 80% no Gen X un jau pieminētās Baby Boomers iepērkas tiešsaistē!

boomers

Neatkarīgi no tā, vai jūsu bizness vēl ir mazs jeb tas jau sasniedzis augstas virsotnes – Facebook un Instagram platformas pilnīgi noteikti ir vērts iekļaut multi kanālu mārketinga stratēģijā. Viens no veidiem, kā pārdot produktus un pakalpojumus sociālajos tīklos, ir ar kvalitatīva satura palīdzību. Komunicējiet, iedvesmojiet, informējiet, un jūsu uzņēmums iegūs nepieciešamo atpazīstamību un atsaucību. Papildus izpētiet arī Facebook Shopping un Instagram Shop sniegtās iespējas.

3. Maksas reklāmas Google un sociālajos tīklos

Organiskais saturs varbūt ir karalis, taču reklāmas pilnīgi noteikti palīdz izcelt un pasvītrot to. Visvienkāršākais risinājums, lai veidotu maksas reklāmas, protams, ir Facebook un Instagram Ads, taču, ja mājas lapa ir kvalitatīva un labi uzrādās organiskajos meklēšanas rezultātos, noteikti būtu jēgpilni veidot reklāmas arī Google Ads rīkā. Kā palielināt apmeklētāju plūsma no dabiskās meklēšanas rezultātiem lasi mūsu SEO rakstā.

Google Ads variet veidot gan visiem tik labi zināmās Search jeb teksta reklāmas, kuras uzrādās meklēšanas rezultātos, kā arī efektīvās Display reklāmas, kuras tiek izvietotas reklāmu tīklā un spēj sasniegt ļoti plašas auditorijas. Šeit ir vērtīgi piesaistīt reklāmu speciālistu, jo ir daudz būtisku nianšu, kam pievērst uzmanību, darbojoties ar Google Ads, lai investētais budžets nestu maksimālu guvumu.

cost per click

Kopsavilkums

Kad runa ir par klientu sasniegšanu un uzrunāšanu, digitālajiem kanāliem ir kāds spēcīgs pluss – tie saistās ar zemākām tiešajām izmaksām un tie būs pieejami jebkurā – arī pandēmijas laikā! Plānojiet gudri un izvēlieties uzticamus sadarbības partnerus, kas jums palīdzēs ar maksas reklāmu izveidi, piegādēm vai pat tiešsaistes platformu uzturēšanu – tad šis viss nešķitīs nebūt tik sarežģīti. Ja viss būs veiksmīgi izplānots un pārdošana dažādos kanālos noritēs gudri, tad, aprēķinot ROI (no angļu val. return on investment), jūs visdrīzāk secināsiet, ka tieši šis ir lielisks veids, kā pārdot vairāk.