Atpakaļ uz visiem rakstiem

Vienkārši, bet efektīvi triki, kas palielinās pārdošanu Jūsu interneta veikalā

18.08.2022

Daudzi varētu piekrist apgalvojumam, ka internets mūsdienās ir universālākais un piemērotākais rīks tirdzniecībai. Nav noslēpums, ka internetam ir praktiski visas mūsdienu biznesam un tirdzniecībai nepieciešamās iespējas, galvenokārt, informācijas izplatīšana, kas ļauj tirgotājiem ērti sasniegt tūkstošiem potenciālo klientu visā pasaulē. Tāpat iepirkties internetā var no jebkuras vietas pasaulē, kur ir interneta pieslēgums un cilvēki arvien vairāk novērtē tā sniegto ērtību un vienkāršību, lai iepirktos. Varētu likties, ka tiešsaistes tirdzniecība ir ļoti attīstīta un, ka uzņēmumi izmanto jebkuru paņēmienu, kas palīdz pārdot vairāk. Bet joprojām ir daži mazāk izplatīti triki, kurus ne visi izmanto. Kādi ir šie triki un kā tie var efektīvi palielināt Jūsu izredzes pārdot tiešsaistē?

Piedāvā alternatīvas

Šis ir aktuālāks tiem, kuriem ir lielāki internetveikali ar lielāku preču klāstu, taču to var veiksmīgi izmantot arī mazāki un vidēja izmēra internetveikali. Mūsdienās tirgū ir tūkstošiem dažādu produktu kategoriju, kas sastāv no simtiem produktu, kas pilda vienu un to pašu funkciju, piemēram, tējkanna. Šādi produkti mēdz atšķirties gan pēc tehniskajiem parametriem, gan izskata un lietotājam ir iespēja izvēlēties. Laika gaitā milzīgais preču piedāvājums ir pieradinājis cilvēkus izvēlēties, tāpēc preču meklēšana un salīdzināšana daudziem ir kļuvusi par pilnīgi normālu un dabisku procesu.

Pircēju dabisko vēlmi izvēlēties no dažādiem produktiem var tieši izmantot un pārvērst par pārdošanu veicinošu parādību. Piemēram, pircējs, kurš vēlas iegādāties skuvekli, noteikti apskatīs dažādus variantus noteiktā interneta veikalā. Visticamāk, agrāk vai vēlāk pircējs noklikšķinās uz konkrēta produkta un sāks vērot tā cenu, apskatīt produkta fotogrāfijas un lasīt aprakstu. Tad kāpēc jau uzreiz nepiedāvāt šādam klientam līdzīgu skuvekli par labāku cenu?

Visbiežāk, parādot alternatīvu produkta piedāvājumu, pircējs pēc konkrētās preces apskates arī noklikšķina uz blakus esošās saites ar piedāvāto alternatīvu. Šajā gadījumā visloģiskāk būtu piedāvāt pircējam produktu, kas atbilst līdzīgiem tehniskajiem parametriem, bet ir nedaudz lētāks. Visticamāk, ka līdzīgais variants, kas maksā mazāku naudas summu, pievilinās pircēju un viņš drīzumā izlems iegādāties preci un pārtraukt papildu meklējumus Jūsu vai citā lapā. Protams, šis triks ne vienmēr darbosies, bet tas noteikti palielinās pārdošanas iespējamību.

Iespēja ērti salīdzināt produktus, kas veic vienu un to pašu funkciju

Dažkārt ir gadījumi, kad pircējs jau precīzi zina, ko meklē, un viņam svarīgākā un aktuālākā informācija slēpjas tieši preču tehniskajos parametros. Tādēļ šādi pircēji pastāvīgi lasa preču aprakstus un salīdzina tos savā starpā, taču tas ne vienmēr ir ērti. Daudzos internetveikalos tas nozīmē navigāciju starp dažādiem produktiem un pārslēgšanos no viena loga uz otru. Tas prasa laiku un pacietību, un jau pēc viena produkta apraksta izlasīšanas daļa informācijas var vienkārši aizmirsties, kas būtu nepieciešama cita produkta salīdzināšanai.

Ir internetveikali, kas tieši izceļas ar ērtu vairāku preču salīdzināšanu. Pircējs var vienā logā redzēt vairāku produktu tehnisko informāciju un izvairīties no liekas pārslēgšanās pa lapām. Parasti šāda funkcionalitāte tiek veidota, nospiežot speciālu pogu, kas dod iespēju blakus aplūkojamai precei pievienot citu un tās vienlaikus attēlot vienā logā salīdzināšanai.

Tam var būt grūti noticēt, taču šāda funkcionalitāte daudzos gadījumos ir neticami ērta, un potenciālie pircēji to ar laiku noteikti novērtēs, arvien biežāk izvēloties internetveikalus, kurus ir ērti izmantot. Protams, šādas funkcionalitātes izveidošana var nebūt vienmēr vienkārša. Daudzi internetveikali mūsdienās tiek veidoti uz mājaslapu izveides platformām, kas ir lētāks, bet funkcionāli ierobežotāks variants. Tas nozīmē, ka šādas funkcionalitātes izveidei, iespējams, būtu jāsazinās ar profesionāliem mājaslapu programmētājiem un jāiegulda tajā. Tomēr šāds ieguldījums var būt tā vērts, jo palīdzēs radīt pievienoto vērtību potenciālajiem klientiem, kas ir viens no būtiskākajiem faktoriem, nosakot veiksmīgu iepirkšanās pieredzi internetā.

Piedāvā papildus iegādāties līdzīgas preces, kas saistītas ar izvēlēto produktu

Parasti kāda preču kategorija neaprobežojas tikai ar vienu produktu, bieži ir gadījumi, kad vairākas preču grupas ir tieši atkarīgas viena no otras. Piemēram, makšķerēšanas inventārs neaprobežojas tikai ar makšķerēm – pilnvērtīgai makšķerēšanai nepieciešams daudz vairāk aprīkojuma (āķi, pludiņi, auklas utml). Šī iemesla dēļ internetveikali dažkārt piedāvā potenciālajiem pircējiem iegādāties jau izveidotus preču komplektus. Labs piemērs ir dzeramā ūdens filtra kannas, kurām tiek piedāvāts papildus iegādāties arī ūdens filtrus. Daži pircēji neapšaubāmi izmantos šo piedāvājumu un, ierodoties iegādāties dzeramā ūdens filtra kannu, neplānoti iegādāsies arī ūdens filtrus.

Šāda papildu pārdošanas veicināšanas stratēģija ar katru dienu kļūst arvien populārāka un e-komercijas pārstāvji to aktīvi izmanto. Papildus saistīto produktu komplektu izveidošana un piedāvāšana internetveikalā ir vienkārša un ar laiku var kļūt par lielisku papildu ienākumu avotu.