Pārskats par tiešsaistes maksājumiem mazo uzņēmumu īpašniekiem
Izvēlēties tiešsaistes maksājumu apstrādes sistēmu, kas nepieņem Jūsu klientu iecienītākās maksājumu metodes, ir kā šaut pašam savā papēdī un visticamāk nenodrošinās veiksmīgus darījumus. Tāpat arī tirgotāja tirdzniecības vietas (POS) sistēmai ir jāspēj pieņemt maksājumu metodes, kuras klienti visbiežāk izmanto, norēķinoties klātienē. Nereti, veidojot internetveikalu, uzņēmumi vairāk pievērš uzmanību veikala vizuālajam izskatam, dizainam, produktu vai pakalpojumu fotogrāfijām, atstājot šķietami tehnisko pusi otrajā plānā. Jāatceras, ka maksājums noslēdz darījumu un ir būtiska klienta iepirkšanās pieredzes sastāvadaļa, tāpēc e-komercijas uzņēmumiem ir ļoti svarīgi spēt nodrošināt tiešsaistes maksājumus.
Kas ir tiešsaistes maksājumi?
Tiešsaistes maksājumi ir maksājumu veidi, kas tiek iesniegti un apstrādāti internetā. Tie ietver maksājumus ar karti, internetbanku maksājumus, pārskaitījumus, maksājumu saites un maksājumus, kas veikti, izmantojot mobilo maku vai pēcapmaksu (pērc tagad, maksā vēlāk).
Lai gan tiešsaistes un klātienes veikala maksājumi var izmantot vienus un tos pašus maksājumu apstrādātājus, POS darbojas citādāk. Veikalā veiktajiem maksājumiem POS ir kase Jūsu fiziskajai kasei, savukārt, tiešsaistes maksājumam POS ir maksājumu risinājums norēķiniem internetā un Jūsu programmatūras maksājumu risinājums ir Jūsu tirdzniecības vietas sistēma.
Papildus klientu maksājumu pieņemšanai e-veikalā, izmantojot tiešsaistes maksājumu metodes, uzņēmumi var arī izmantot tiešsaistes maksājumus, lai pieņemtu apmaksu par izrakstītājiem rēķiniem. Piemēram, MakeCommerce platformā var izveidot maksājuma saiti, kuru var pievienot rēķinam, lai klientam būtu ērtāk un ātrāk veikt apmaksu.
Kā izvēlēties uzņēmumam piemērotāko?
Ideālā gadījumā tiešsaistes maksājumu risinājums ļauj klientam viegli samaksāt Jums un atbilst Jūsu iedomātajam budžetam. Tāpat šai tiešsaistes maksājumu sistēmai ir jābūt viegli uzstādāmai, lai Jūsu interneta veikals varētu ātri darboties.
Izvēloties e-maksājumu risinājumu, ņemiet vērā sava mērķa klienta vajadzības un vēlmes. Piemēram, gados jaunāki klienti ir elastīgāki un izmantos gan internetbanku maksājumus, gan kartes, gan citus apmaksas veidus. Savukārt, gados vecāki klienti dos priekšroku apmaksai internetbankā, jo ir piesardzīgāki un reizēm baidās ievadīt savus kartes datus tiešsaistē.
Vēl viens svarīgs apsvērums ir tas, cik lielu summu esat gatavs maksāt par risinājumu.
Cik bieži kaut kas nestrādā?
Pat e-komercijas un IT milzim Amazon pakalpojumi reizēm nav pieejami un nav jautājums vai, bet gan cik bieži kaut kas mēdz nestrādāt. Tas var būt paredzams pārtraukums vai arī neparedzamas tehniskas kļūmes, kuras ātrāk vai vēlāk tiek atrisinātas. Tā ir attīstības un savienojamības otra puse, kas dod automatizācijas un efektivizācijas iespējas, tomēr tas var pakļaut uzņēmumus nekontrolētiem riskiem.
Ieviešot maksājumu un citus risinājumus uzņēmumiem ir svarīgi saprast cik bieži un kādas varētu būtu problēmsituācijas – cik ātri tās tiek atrisinātas un kur var vērsties pēc atbalsta. Svarīgi arī būtu, lai maksājumu partnerim ir sistēma, kas laicīgi informē par pārtraukumiem noteiktu banku/maksājumu metožu darbībā, lai var attiecīgi informēt klientus vai mainīt uzstādījumus. Tikpat svarīgi būtu vienmēr brīvi pārredzēt maksājumu sistēmas aktuālo statusu, piemēram, MakeCommerce maksājumu platformas status ir vienmēr redzams https://status.maksekeskus.ee/. Jāatceras, ka konkurence internetā ir milzīga un ir tik daudz alternatīvu e-veikalu, kas ir gatavi pieņemt Jūsu klienta pasūtījumu, kad to nav iespējams izdarīt pie jums
Kā saņemt savu naudu un kur?
Šī brīža inflācijas laikā, protams, gribētos naudu tagad un tūlīt, ja ne vakar. Līdzīgi kā klientam ir jāuzticas tirgotājam, ka tas saņems iegādāto preci pēc samaksas veikšanas arī tirgotājam ir svarīgi saņemt samaksu pēc iespējas ātrāk, lai līdzekļus var izmantot turpmākai biznesa attīstībai un likviditātei.
Daži e-komercijas pakalpojumu sniedzēji mēdz pieturēt naudu un neveikt izmaksu uzreiz, lai neveidotu biežas transakcijas un nenoslogotu savas sistēmas. Tirgotājam tas jāņem vērā un attiecīgi jāpakārto savs bizness tā, lai spētu darboties arī laikā, kamēr nauda vēl nav saņemta. Īpaši svarīgi tas būtu uzņēmumiem, kuriem e-veikals ir vienīgais pārdošanas kanāls, tādēļ rodas atkarība no tā, cik ātri nauda tiek ieskaitīta par pasūtījumu. Noteikti vajadzētu izvērtēt, cik ātri nauda ienāks Jūsu kontā, lai varat to izmantot sava uzņēmuma vajadzībām.
Cik tas maksā?
Izvērtējot pakalpojumu piedāvājumu, būtu svarīgi saprast maksājuma modeli – vai ir fiksētās maksas vai mainīgās, vai ir kādas slēptās izmaksas. Svarīga ir arī maksājumu pārredzamība un caurredzamība, lai zinātu par ko, kad un cik maksājat. Labākajā variantā nav fiksētas pakalpojuma mēneša maksas un maksājat tikai par veiktajiem darījumiem. Būtiski ir kritiski izvērtēt, jo līdzīgi kā preču tirdzniecībā – lētākās preces parasti arī ir vismazāk kvalitatīvas – tādu pašu principu var saskatīt arī maksājumu risinājumu pakalpojumos.
Maksājumu risinājuma nodrošinātājs tomēr ir Jūsu uzņēmuma partneris un daļa no klientu iepirkšanās pieredzes, līdz ar to arī daļa no Jūsu zīmola pieredzes, ar kuru būs jāsadarbojas tuvākajā nākotnē. Tāpēc nevajadzētu kautrēties un uzdot šos jautājumus jau laicīgi, lai nebūtu jāmaina partneris, jāveic izstrādes un aptaujas no jauna.
Šādām vajadzībām MakeCommerce maksājumu risinājumi un papildpakalpojumi ir ērti apskatāmi šeit un mūsu klientu atbalsta speciālists ir gatavs atbildēt uz interesējošajiem jautājumiem un individuāliem risinājumiem, raksti uz: support@makecommerce.lv
MakeCommerce Tavs maksājumu partneris!