Ievietots 10.06.2020

Pārmaiņas vienmēr ir nedaudz biedējošas, tomēr tās ir neizbēgamas un būtiskas inovatīvam un ilgtspējīgam uzņēmumam. Koronavīrusa pandēmija ir mainījusi daudzu biznesu ikdienu un modeli, pēc kāda tie strādā.

Katru dienu tiek izveidoti jauni internetveikali un, laikam ritot uz priekšu, patērētāji kļūst aizvien prasīgāki arī attiecībā pret internetā sniegtajām precēm un pakalpojumiem. Tāpat nepieciešams ņemt vērā, ka arī pēc pandēmijas, e-komercijas nozare turpinās attīstīties, jo, kā liecina statistikas dati, tad Y jeb Millenium paaudze un Z paaudze vairāk par citām iepērkas internetveikalos un šī tendence tikai turpina pieaugt. Tādēļ esam sagatavojuši padomus, kā izcelties aizvien vairāk pieaugošajā konkurencē un uzlabot pārdošanas rezultātus Tavam internetveikalam.

Izproti savu klientu

Neatkarīgi no tā, vai mēģinat uzlabot klientu pieredzi, radīt saistošāku saturu vai vienkārši palielināt pārdošanas apjomus, ir svarīgi zināt savus klientus. Apzinieties savu tirgus nišu un ko jūsu klienti novērtē. Izpētiet pieejamos klientu datus (transakcijas, sīkdatnes, pirkumu veidus utt.), lai iegūtu ieskatu, kas nepieciešams klienta pieredzes personalizēšanai. Šie dati ir nozīmīgi arī, lai noteiktu, kuri klientu segmenti būs Jūsu biznesa prioritātes. Datu pārvaldība, uzlabota analītika un uz datiem balstīta lēmumu pieņemšana ļaus jūsu biznesam optimālā veidā atpazīt un piesaistīt noteiktus klientus.

Izveidojiet stratēģiju – atšķirīgas vērtības un pieredzi, ko jūsu uzņēmums sniegs izvēlētajam klientu lokam tuvāko piecu gadu laikā. Izstrādājot veiksmīgu klientu stratēģiju, Jums jāsniedz atbildes uz šādiem jautājumiem:

  • Kas ir mūsu klienti?
  • Kuras no viņu vajadzībām mēs varam risināt?
  • Kāda ir klientu pieredze, ņemot vērā mūsu uzņēmuma vērtības un stratēģiju?
  • Kas uzņēmumam nepieciešams, lai sniegtu vēlamo pieredzi klientam?
  • Kā mums vajadzētu sevi organizēt, un kādi mūsu kultūras aspekti mums var palīdzēt?

Nebaidieties no kritikas, bet ieklausieties tajā. Tas ir ne tikai līdzeklis, lai apkopotu vērtīgu klientu pieredzi ar uzņēmumu, bet arī palīdz jūsu uzņēmumam saprast, kādus uzlabojumus nepieciešams veikt, lai samazinātu izmaksas, palielinātu rentabilitāti un klientu apmierinātību.

Labi izstrādāta klientu stratēģija palīdzēs izveidot ilglaicīgas, veiksmīgas un uz uzticību balstītas attiecības ar klientiem. Tas ir jo īpaši svarīgi e-komercijas jomā, kur klientu atkārtoti pirkumi ir nozīmīga biznesa daļa.

Interesējieties par e-komercijas nozares jaunumiem

Lai kļūtu par nozares līderiem, ir nepieciešams izpētīt un konstanti sekot līdz aktuālākajiem jaunumiem ne tikai e-komercijas jomā. Lasiet dažādu ziņu portālus, žurnālus un cita veida literatūru, kas satur tēmas par jūsu nozari un izmantojiet šo informāciju, lai uzlabotu savus biznesa lēmumus. Kā piemēram, varat izmantot Google Trends, lai analizētu meklējumus un pašreizējās tendences. Ņemot vērā nozares attīstību, pārdomājiet savu mārketinga stratēģiju un neaizmirstiet uzturēt aktīvu komunikāciju ar esošajiem un potenciālajiem klientiem, lai vislabāk izprastu vēlmes un vajadzības.

Ja vien uzņēmums nepiedāvā tirgū unikālu produktu, pastāv liela iespēja, ka klients jau iepriekš iegādājies līdzīgas preces no cita uzņēmuma. Sekojiet līdz konkurentu aktivitātēm, tas var palīdzēt labāk izprast savu mērķauditoriju, atšķirt savu biznesu no konkurentiem, uzlabot procesus un orientēties uz izaicinājumiem tirgū. Ļoti iespējams, ka cilvēks, kurš iegādājas preci no jums, pārtrauca sadarbību ar kādu citu uzņēmumu, bet kapēc? Uzzinot iemeslus, kādēļ klients nebija apmierināts ar savu iepriekšējo pieredzi, jums rodas iespēja nākotnē izvairīties no līdzīgām problēmām.

Ērti un lietderīgi e-komercijas un digitālie risinājumi

Attīstot savu e-komercijas biznesu, jāatceras, ka tieši tas, kādus digitālos risinājumus izmantosiet, noteiks arī klienta pieredzi ar uzņēmumu. Klienta kopējā pieredze sastāv no daudz dažādiem posmiem – saprotams un uz mērķauditoriju balstīts mājaslapas dizains, ērti un ātri maksājumi, vienkāršs un ekonomisks piegādes process ir tikai dažas no būtiskākajām lietām.

Patērētāja tiesības izmantot 14 dienu atteikuma tiesības nu jau šķiet pašsaprotamas, tomēr kapēc gan nepiedāvāt klientiem iespēju izmēģināt produktu vēl pirms tā iegādes? Tā piemēram, jau tagad optikas veikali piedāvā virtuālās uzlaikošanas rīkus, šādu iespēju varētu piedāvāt arī apģērbu, apavu un aksesuāru veikali, kas krietni uzlabotu modes industrijas pārdošanas apjomu kritumu.

Atbilstošus digitālos risinājumus, kas nodrošinātu lielisku pieredzi klientiem, var atrast jebkurš uzņēmums, neatkarīgi no darbības veida. Saprotams, ka jauniem uzņēmumiem var nebūt lieli finanšu līdzekļi, ko ieguldīt digitālajos risinājumos, tomēr, pastāv iespēja meklēt alternatīvas un izmantot līdzīgus bezmaksas risinājumus. 

Zemāk esam norādījuši dažus bezmaksas rīkus, ko varat izmantot sava e-komercijas biznesa attīstībai:

  1. Mozello – izveido unikāla dizaina mājaslapu vai e-veikalu, kā arī iegūsti pamata mārketinga iespējas (SEO atbalsts, Google Analytics atbalsts piekļuve HTML kodam).
  2. MozBar – bezmaksas vietņu analīzes rīks. Veidojiet pielāgotus meklējumus pēc valsts, reģiona vai pilsētas, apskatiet mājaslapu elementus, atribūtus, marķējumu un HTTP statusu, meklējiet atslēgas vārdus saistītus ar produktu lapām u.c. darbības.
  3. Feedly – lietotājprogramma, kas apkopo ziņu plūsmu no dažādiem tiešsaistes avotiem. Sekojiet līdzi tikai sev interesējošās nozares aktualitātēm.
  4. Later – mārketinga platforma, kas ļauj ietaupīt laiku, ieplānojot sociālo mediju postus (Instagram, Facebook, Pinterest un Twitter) jau iepriekš. Automātiski publicē postus vēlamajā laikā.

Šie ir tikai daži no neskaitāmajiem rīkiem, kas var atvieglot Tava biznesa ikdienu. Ņemot vērā biznesa specifiku un veicot izpēti, ir iespējams atrast lieliskas idejas un risinājumus, kā arī atrast nepieciešamos rīkus mērķa sasniegšanai.

Būtiski neaizmirst arī par norēķiniem internetveikalā. Svarīgi, lai klientam rastos uzticība brīdi, kad tiek veikts pirkums. Droša maksājumu apstrāde atvieglo tiešsaistes maksājumu, klienta datu un citas sensitīvas informācijas pārsūtīšanu un aizsargā pret krāpšanu un citām drošības problēmām. MakeCommerce maksājumu platforma nodrošina internetbanku un karšu maksājumus, turklāt, nav nepieciešams veikt sākotnējus ieguldījumus, jo netiek piemērota maksa par līguma slēgšanu, maksā tikai no transakcijas.

Klientam saistoši sociālie tīkli

Nenoliedzami, sociālie mediji ir būtiska daļa no uzņēmuma marketinga, turklāt, sociālo tīklu platformas ir izcils veids, kā komunicēt ar saviem esošajiem un potenciālajiem klientiem.

Kaut arī tādas stratēģijas kā SEO un PPC ļauj uzlabot tiešsaistes redzamību un sasniegt jaunus klientus, sociālo mediju mārketings piedāvā vēl vienu efektīvu veidu, kā palielināt zīmola atpazīstamību un piesaistīt jaunus klientus.

Ņemot vērā, ka 71% pieaugušo cilvēku ar piekļuvi internetam izmanto sociālos medijus un aktīvie sociālo mediju lietotāji ir pārsnieguši 3,8 miljardu atzīmi, gandrīz katrs bizness var gūt labumu no tādām platformām, kā Facebook, Twitter un Instagram.

Lai panāktu maksimāli labus pārdošanas rezultātus, izmantojot sociālos medijus, koncentrējieties uz tiem medijiem, kurus izmanto Jūsu mērķauditorija, nevis populārākos saitus. Piemērotākie sociālie mediji, priekš e-komercijas biznesiem ir jau iepriekš pieminētie Facebook, Instagram, Twitter un LinkedIn. Īsumā pastāstīsim, kā efektīvāk lietot katru no šīm platformām.

Instagram.

Platformas pamatā ir fotoattēlu kopīgošana, padarot to par ideālu vietu jebkuram komersantam, kurš vēlas demonstrēt savus produktus. Uzziniet, kāda veida saturu vēlas redzēt jūsu klienti, izmantojot Instagram stāstu aptaujas, un pēc tam nodrošiniet to. Veidotais saturs var būt sākot no infografikām, līdz pat videomateriāliem un tiešsaites pamācībām.

Veidojiet kvalitatīvas bildes un nodrošiniet iespēju, aplūkot un nopirkt produktus caur Instagram ierakstiem. madaracosmetics Šādā veidā klienti varēs iegādāties Jūsu produktus daudz vienkārsāk un ērtāk, jo nospiežot uz produkta ierakstā, klientam uzreiz atvērsies produkta lapa, caur kuru to varēs iegādāties (sk. attēlu).

Facebook.

Populārākais sociālais medijs pasaulē, tādēļ tas ir loģisks sākumpunkts e-komercijas biznesam. Varat izmantot Facebook, lai veidotu mērķtiecīgas reklāmas kampaņas un sasniegtu nepieciešamo mērķauditoriju, ņemot vērā to vecumu, dzimumu, atrašanās vietu un intereses, kas padara šo sociālo mediju par perfektu vietu, lai jūsu zīmols atrastu ideālo klientu. Šeit noder jau iepriekš minētā klientu stratēģija, kas palīdzēs veidot mērķauditorijai pielāgotu saturu un reklāmas.

Twitter.

Informācijas apmaiņa par pārdošanu un saites uz produktu lapām ir lielisks veids, kā pievērst uzmanību savam zīmolam un piesaistīt klientus jūsu vietnei. Twitter ir noderīgs rīks arī klientu apkalpošanā. Ātri un profesionāli atbildot uz klientu jautājumiem, jūs parādat, ka jums rūp klienti, kas savukārt uzlabo uzņēmuma reputāciju un ļauj klientiem justies ērti un droši, veicot pirkumus. Tāpat Twitter iespējams veikt reklāmas kampaņas, atlasot mērķauditoriju, balstoties uz citiem lietotājiem, kuriem potenciālais klients seko un atslēgasvārdiem no ierakstiem. Turklāt, tā kā lielākā daļa e-komercijas reklāmu pārvalda Google, Facebook un Amazon, tad Twitter ir mazāka konkurence, tādējādi padarot reklāmas lētākas.

LinkedIn.

LinkedIn tiek dēvēts par “profesionālo” Facebook versiju. Kaut arī caur LinkedIn ir iespējams veidot reklāmas kampaņas, tomēr efektīvāk šo platformu būtu izmantot, veidojot domubiedru grupas un nodrošināt atbilstošu un vērtīgu informāciju, kas saistīta ar produktiem, pakalpojumiem vai nozari kopumā. Izmantojot šo portālu, komersanti var sniegt un saņemt profesionālus padomus, veidot un reklamēt seminārus, nodrošināt bezmaksas paraugus vai izmēģinājumus utt. Tāpat būtiski ir pārskatīt uzņēmuma profilu, lai palīdzētu cilvēkiem uzzināt svarīgāko par zīmolu.

Digitālajā laikmetā gandrīz visi uzņēmumi aktīvi darbojas arī sociālajos medijos, tādēļ būtiski atcerēties, ka, lai piesaistītu uzmanību uzņēmumam un palielinātu pārdošanas apjomus, nepieciešams regulāri veikt ierakstus sociālajos medijos, pretējā gadījumā, cilvēki ātri vien par jums aizmirsīs. Vienkāršākais veids, kā nodrošināt ierakstu regularitāti, ir izveidot sociālā satura kalendāru.

Šobrīd e-komercijas attīstības jautājumos, nepieciešams paturēt prātā, ka pēc Tele2 #paliecmājās iedzīvotāju pieredzes pētījuma datiem, 70% iedzīvotāju koronavīrusa izraisītās krīzes laikā ir iemācījušies jaunas digitālās prasmes un gatavi jauniegūtās zināšanas pielietot arī pēc krīzes, kas nozīmē, ka ar laiku interese par digitālajiem risinājumiem tikai pieaugs.

Neatstāj savu e-komercijas biznesu novārtā un sāc attīstīt to jau tagad!