Kā izvairīties no krāpniecības internetā?
Interneta veikalam ir jāatbilst klientu vēlmēm un jādarbojas kā uzticamai iepirkšanās videi. Laba mājaslapas klientu pieredze nozīmē ne tikai pievilcīgu dizainu, bet arī pārdomātu struktūru un skaidru informāciju, kas iedveš pircējos uzticību.
Tirgotāja loma
Liela nozīme krāpniecības novēršanā ir tirgotājiem, kuri var īstenot virkni pasākumu, lai nodrošinātu drošu un uzticamu iepirkšanās vidi. Sertificēta maksājumu risinājuma izmantošana ir ļoti svarīga, taču ir vērts apsvērt arī papildu drošības sistēmu ieviešanu, piemēram, divu faktoru autentifikāciju.
Svarīgi atcerēties, ka arī tirgotājs var kļūt par interneta krāpniecības upuri, ja uz viņa vārda tiek izveidots viltots veikals, vai viņa interneta veikalā tiek veikti viltoti pirkumi. Piemēram, krāpnieki pirkuma veikšanai var izmantot zagtus vai viltotus kredītkartes datus. Šajā gadījumā tirgotājs var zaudēt gan naudu, gan preces, jo patiesais kartes īpašnieks var apstrīdēt darījumu.
Lai novērstu šāda veida krāpniecību, nepieciešams ieviest papildu drošības sistēmas un pastāvīgi uzraudzīt interneta veikalu un darījumus. Tirgotājam var palīdzēt rīki, kas identificē neparastus pirkšanas modeļus vai automātiski bloķē aizdomīgus darījumus, pamatojoties uz noteiktiem riska kritērijiem. Ir vērts ieguldīt arī komandas apmācībā – tas palīdzēs darbiniekiem ātri un efektīvi reaģēt uz aizdomīgām situācijām un novērst krāpniecību.
5 padomi drošas iepirkšanās vides izveidošanā:
Lai arī katrs klients var darīt savu darbu, lai izvairītos no krāpniecības internetā, jāņem vērā, ka mūsdienu krāpnieki ir gudri. No viņu shēmām var izvairīties, piemēram, ievērojot šādus piesardzības pasākumus:
1. Vienmēr pārbaudiet interneta veikala domēna/vietnes nosaukumu. Vai tīmekļa adrese šķiet uzticama? Droša vietne parasti izmanto https šifrēšanu. Ņemiet vērā, ka viltotas veikalu adreses bieži ir aizdomīgas, taču tās var būt arī ļoti līdzīgas oriģinālajai adresei. Neveiciet nekādas darbības lapā, ja pamanāt ko aizdomīgu.
2. Atrodiet pamatinformāciju par uzņēmumu. Pārbaudiet uzņēmuma juridisko informāciju Komercreģistrā vai Kredītinformācijā. Tāpat noskaidrojiet, vai par veikalu ir iepriekš saņemtas atsauksmes un ko cilvēki raksta par uzņēmumu tiešsaistē. Ja atrodat negatīvas atsauksmes vai trūkst meklētās informācijas, tas var būt brīdinājuma signāls.
3. Esiet piesardzīgs attiecībā uz darījumiem, kas liekas pārāk labi, lai būtu patiesība. Ja kaut kas šķiet pārāk labs, lai tā būtu patiesība, visbiežāk, tā nav. Mūsdienu tehnoloģijas ļauj izveidot ļoti reālistiskus viltojumu veikalus, kuros krāpnieki jūs ievilina ar īpaši lētiem piedāvājumiem.
4. Pārliecinieties vai maksājums ir drošs. Izvairieties no priekšapmaksas vai darījumiem aizdomīgās platformās un saitēs. Nevienam īsziņā nesūtiet savas kartes informāciju, piekļuvi internetbankai vai apstiprinājuma kodu. Ievadiet PIN kodus tikai tad, ja darījumu esat veicis pats. Pārliecinieties vai autentifikācijas rīkā parādītie dati atbilst darījumam.
5. Pārbaudiet saišu autentiskumu. Saņemot e-pastu vai īsziņu par sūtījumu, vispirms pārbaudiet tās autentiskumu. Parasti, ziņojumi, kuros tiek lūgts ievadīt datus, lai samaksātu muitas nodokļus vai citas papildu maksas, var būt krāpniecības mēģinājums. Noteikti pārbaudiet vai ziņojumā norādītais iepakojuma numurs ir tāds pats kā uz Jūsu pasūtītā sūtījuma. Vienmēr pārbaudiet saites, pirms noklikšķiniet uz tām.
E-komercijas darījumi pieaug ar katru dienu. Mēs MakeCommerce mēs darām visu iespējamo, lai šī izaugsme notiktu uz godīguma un uzticības pamata.