Ievietots 13.01.2021

Kad runa ir par veiksmīgu pārdošanu, klientu uzticēšanās un lojalitāte ir divi ļoti būtiski aspekti. Klientu uzticību iegūt nav viegli, bet ir vērts tam veltīt laiku un naudu. Ir izpētīts, ka ir daudzkārt (pat 5 reizes!) lētāk uzturēt attiecības ar ilgtermiņa klientiem nekā piesaistīt jaunus. Turklāt lojāli un uzticīgi klienti būs daudz gatavāki ieteikt jūsu veikalu arī citiem, kas, nenoliedzami, ir labs papildu atbalsts jūsu mārketinga un pārdošanas aktivātēm.

Ja cilvēkiem jūs patiksiet, viņi jūsos klausīsies. Ja viņi jums uzticēsies, viņi būs gatavi veikt pirkumu.

Zig Ziglar

Jūs sapratāt pareizi – klientu uzticēšanās palīdz ne tikai noturēt jau esošos klientus, bet pat laika gaitā piesaistīt jaunus! 
Lūk, dažas idejas, ar ko sākt, lai iegūtu klientu uzticību:

1. Dalieties ar savu stāstu.

Šis ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas veido cilvēku priekšstatu par jūsu uzņēmumu. Tas ietekmē to, kā viņi jūs redz un kādas ir pamatlietas, kuras viņi novērtē, iepērkoties pie jums. Zīmola stāsts var radīt pavisam cita līmeņa sasaisti ar pircējiem – veidojiet to tā, lai tas rezonē ar jūsu ideālo auditoriju un lai tas ļauj cilvēkiem izprast jūsu motivāciju, piedāvājot savus produktus vai pakalpojumus.
Nodibiniet emocionālo saikni un radiet pārliecību, ka jūs saprotat savu klientu vajadzības un ka jūsu produkts var atrisināt kādu viņiem aktuālu problēmu.

2. Esiet atklāti, godīgi un pieejami.

Ļaujiet cilvēkiem stādīties priekšā par to, kas viņus sagaida. Par to, kādi patiesībā izskatās jūsu produkti, kādas funkcijas tie nodrošina (un kādas nenodrošina!). Runājiet par lietām tieši un atklāti – pircēji to novērtēs. Sniedziet visu nepieciešamo informāciju, lai klients justu, ka viņš ir tas, kurš pieņem lēmumu un šis lēmums būs pareizs un atbilstošs viņa vajadzībām. Tas tiks novērtēts un nebūs ilgi jāgaida līdz viņš atgriezīsies pēc cita/nākamā produkta, kā arī labprāt ieteiks jūsu veikalu radiem, draugiem un paziņām.

Savukārt pieejamības jautājumu variet risināt daudz un dažādos veidos. Viens no aktuālākajiem – integrējot interneta veikalā iespēju sākt sarunu (čatu) ar veikala darbinieku vai čatbotu. Ja pircējam būs radušies kādi jautājumi, viņš varēs ātri un ērti uzdot sev interesējošo jautājumu un saņemt atbildi. Tieša komunikācija bez starpniekiem un lieliem laika logiem (kā tas mēdz notikt, ja saziņai tiek izmantots tikai e-pasts), radīs pieejamības sajūtu un klientu uzticību.

Chatbot from Mushfiq on Vimeo.

Papildus, parūpējieties, lai mājas lapas kontaktu sadaļā būtu gan tālruņa numurs, gan e-pasta adrese, gan juridiskā adrese un SIA nosaukums. Visa šī oficiālā informācija un dažādie kontakta veidi rada pārliecību, ka šis uzņēmums tiešām eksistē un pēc pāris dienām nepazudīs, kā arī sniedz iespēju klientam pašam izvēlēties sazināšanās veidu, kas ir viņam pieņemamākais.

3. Esiet konsekventi.

Konsekvence it visā, ko jūsu uzņēmums dara, rada harmonisku un patīkamu tēlu, kā arī veicina uzticēšanos. Klienti zina, ko sagaidīt un viņus nepārņem bažas par negaidītiem pārsteigumiem – drošības sajūta un uzticēšanās iet roku rokā.
Konsekvence palīdz celt jūsu uzņēmuma vērtību klientu acīs un arīdzan piesaista arvien jaunus un vērtīgus pircējus. Lai veidotu konsekventu tēlu, pievērsiet uzmanību gan komunikācijai (zīmola vēstījumam, vērtībām un pozicionējumam), gan dizainiskajam noformējumam (vienots stils, krāsu lietojums, fonti, logo utt.).

krāsu shēma

4. Ļaujiet, lai citi runā jūsu vietā.

Noslēgumā, protams, visiem labi zināmā atsauksmju kolekcionēšana. Reālu, īstu atsauksmju. Ar bildēm/video, vārdiem, uzvārdiem – jo tikai tādas atsauksmes izskatīsies uzticami. Lielisks piemērs, ir Make Commerce, kur atsauksmju sadaļa ir vienkārša, taču tur redzami reāli cilvēki un sīkāka informācija par viņiem. Ja ļoti vēlētos, klients šos cilvēkus varētu uzrunāt sociālajos tīklos un pārliecināties par viņu veiksmīgo pieredzi.
atsauksmes
Atsevišķa atsauksmju sadaļa. Pircēju komentāri pie produktiem. Integrēta atsauksmju sadaļa no sociālajiem tīkliem – pastāv daudz un dažādu risinājumu, kurus variet izmantot savā labā.
Visjaudīgākais risinājums būs atsauksme video formātā, jo šo satura vienību varēsiet izmantot arī savā sociālo tīklu komunikācijā, reklāmās, blogos un citviet.
Sociālo tīklu laikmetā papildus atgriezenisko saiti variet iegūt, aicinot ietagot savu zīmolu vai iedibinot īpašu tēmturi, kas raksturīgs jūsu zīmolam, kā to izdarījis, piemēram, River Island (#iamwearingri). Šādā veidā cilvēks, kam interesēs jūsu zīmola produkcija, varēs apskatīties, ko un cik daudz par jums runā citi un iegūt priekšstatu par to, cik uzticams ir jūsu uzņēmums.

Kopsavilkums.

Pircēji mūsdienās ir īpaši izvēlīgi un ļoti rūpīgi izvērtē, kur ieguldīt savu naudu un vai konkrētā iepirkšanās pieredze solās būt pozitīva. Viss iepirkšanās process būtībā balstās uz pirmo iespaidu jeb tādu kā “pamata sajūtu”, kas pārņem, ieejot konkrētajā interneta veikalā. Radiet stāstu, esiet atklāti, komunicējiet kvalitatīvi un daudz. Piedāvājiet atsauksmes, rādiet, kā izskatās jau piegādātie sūtījumi. Dalieties ar sociālo tīklu saturu, kuru publicē jūsu jau esošie klienti. 

Klientu uzticība ir kā līme, kas savieno pircēju un zīmolu. Uzņēmumi, kuri spēj veidot uzticamu iespaidu un kuri strādā pie ilgtermiņa lojalitātes veicināšanas, agri vai vēlu baudīs ieguldītā darba augļus. 

Lai veicinātu klientu uzticību, īsceļi neeksistē. Tas prasa laiku un reizēm arī lielākas vai mazākas finanšu investīcijas, taču atgriezeniskais ieguvums pilnīgi noteikti būs tā vērts.