Atpakaļ uz visiem rakstiem

Interneta veikala izveide 2025: ceļvedis un izmaksas

24.07.2025
6-8 minūtes

Uzzini, kā izveidot interneta veikalu 2025. gadā – soli pa solim ceļvedis, platformu plusi un mīnusi, izmaksu piemēri, MakeCommerce integrācija.

Vēlies sākt pārdot produktus internetā, bet viss izskatās sarežģīti? Mēs saprotam. Tāpēc esam sagatavojuši jaunu, atjauninātu ceļvedi, kas soli pa solim palīdzēs izveidot e-veikalu, pat ja ar tehnoloģijām esi uz “jūs”. Un labās ziņas ir tās, ka mūsdienās tas ir vienkāršāk nekā jebkad iepriekš.


1. Nosaki, ko un kam vēlies pārdot

Pirms dari jebko citu, uzdod sev vienkāršu, bet svarīgu jautājumu: “Ko es pārdodu, un kam tas ir vajadzīgs?” Atbildes uz šiem jautājumiem palīdzēs ne tikai veidot savu “selling-point”, bet arī izvēlēties platformu, piegādes veidu un mārketinga stratēģiju.

Vai tie būs fiziski produkti (piemēram, apģērbs, dizaina priekšmeti, pārtika), digitālie produkti (e-grāmatas, dizaina faili, tiešsaistes kursi) vai personalizēti pasūtījumi (dāvanas ar gravējumu, druka pēc pieprasījuma)? Katrs no šiem veidiem pieprasa atšķirīgu tehnisko pieeju un klientu apkalpošanas modeli.

Pārdomāts produkta piedāvājums no paša sākuma palīdzēs neapjukt un koncentrēties uz to, kas patiešām svarīgi – vērtību klientam.

2. Atrodi savu nišu un pievienoto vērtību

Lai tavs veikals izceltos konkurences pilnajā interneta vidē, ir būtiski skaidri nodefinēt savu nišu – gan to, ko tu pārdod, gan kāpēc klientam būtu jānāk tieši pie tevis. Vai tā ir specifiska prece, kuras nav pieejama citur? Vai tu piedāvā lielisku servisu, dizainu vai stāstu, ar ko klientam var saskanēt?

Piemēram, ja tu pārdod t-kreklus, padari tos unikālus: ar piesaistošām ilustrācijām, vai tematiku, kas rezonē ar noteiktu auditoriju (māmiņas, introverti, hipsteri utt.).

Skaidrs vēstījums par to, ko tu piedāvā un kā tas risina konkrētu vajadzību, palīdzēs veidot lojalitāti un samazinās reklāmas izmaksas, jo tu uzrunāsi tieši savu mērķauditoriju.

3. Izpēti savu auditoriju

Veiksmīga pārdošanas sākas ar padziļinātu klienta izpratni. Saproti – kas ir tavs ideālais klients? Cik viņam ir gadu, kur viņš dzīvo, ko viņš sagaida no iepirkšanās tiešsaistē? Vai viņš vēlas ātru piegādi? Vietējo valodu? Lētāku cenu vai kvalitatīvu servisu?

Izmanto reālus datus un novērojumus: pārlūko Facebook grupas, lasi atsauksmes konkurentu veikalos, vari arī veikt nelielas aptaujas. Ja pārdod dizaina priekšmetus, iespējams, tava auditorija dzīvo pilsētā un meklē oriģinālus, bet praktiskus risinājumus. Ja piedāvā hobija preces, viņus, iespējams, meklēt specifiskos forumos vai domu-biedru grupās.

Jo labāk sapratīsi savu auditoriju, jo precīzāk spēsi tai piedāvāt atbilstošo preci vai pakalpojumu un pieredzi saistībā ar to.

4. Izvēlies e-komercijas platformu

Pēc mūsu datiem, pašlaik, Shopify un WooCommerce ir populārākie izvēles varianti:

  • Shopify: ātrs uzstādīšana, moderns dizains, viegla pārvaldīšana
  • WooCommerce (WordPress): lielākas pielāgošanas iespējas, lētāks, bet prasa vairāk tehnisku iemaņu.
  • Mozello: vienkārši un saprotama platforma latviešu valodā, ideāla pirmajam e-veikalam.
  • Wix: Viegla uzstādīšana, daudzi dizaini un dažādi rīki.

👉 Par šo uz citu platformu plusiem un mīnusiem apskati plašāku salīdzinājumu mūsu bloga rakstā par: Kā izvēlēties e-komercijas platformu?

Padoms
MakeCommerce padoms:
Ja esi tikai ceļa sākumā, izvairies no PrestaShop un OpenCart. Šīs platformas vairs netiek aktīvi izstrādātas, atbalsts tām samazinās, un arvien vairāk pakalpojumu sniedzēju (arī maksājumu partneri) tās vairs neatbalsta. Labāk izvēlēties uzticamu un attīstītu platformu ar plašu kopienu un tehnisko atbalstu.
MakeCommerce
MakeCommerce piedāvā:
Pilnīgas maksājumu integrācijas Shopify, WooCommerce, Mozello un citām platformām ar Baltijas banku internetbanku maksājumiem, kartēm, un pat nomaksas opcijām.

5. Cik izmaksā interneta veikals?

Interneta veikala izveides izmaksas var būt ļoti dažādas – atkarībā no platformas, dizaina, funkcionalitātes, kā arī no tā, vai darbus veic pats vai piesaisti profesionāļus. Šeit ir pārskats par būtiskākajiem izmaksu posteņiem:

💻 Platforma un hostings

  • Shopify: no 26 €/mēn (iekļauts hostings, SSL, atbalsts)
  • WooCommerce: no 15-20 €/mēnesī (hostings + domēns), atkarībā no izvēlētā pakalpojumu sniedzēja
  • Mozello / Wix: bezmaksas plāni ar ierobežojumiem vai maksas plāni no 7–14 €/mēn

🌐 Domēns un SSL sertifikāts

  • Domēna vārds: ~15 €/gadā (piemēram, .lv domēni – NIC)
  • SSL sertifikāts: bieži iekļauts hostingā (Shopify, Wix, Mozello) vai no ~10 €/gadā atsevišķi

🎨 Dizains un funkcionalitāte

  • Bezmaksas vai maksas tēmas (no 0 līdz 150 €)
  • Pielāgoti dizaini no aģentūrām/individuālajiem izstrādātājiem – sākot no 1500 €/3000 € un vairāk
  • Pielāgotas funkcijas vai spraudņi (abonēšana, kalkulatori, valodu maiņa u.c.) – no 50 € līdz vairākiem simtiem

💳 Maksājumu un piegādes integrācijas

  • MakeCommerce maksājumu modulis: bez maksas
  • Transakcijas maksa: atkarīga no maksājumu veida, saskaņā ar cenrādi
  • Piegāde+ modulis: bezmaksas plāns pieejams mazajiem veikaliem, Pro versija – 5 €/mēn

📈 Mārketings un uzturēšana

  • Google Ads, Facebook Ads budžets – no 300 €/mēn. Ar mazāku budžētu sataustāmu rezultātu būs grūti iegūt.
  • SEO, satura izstrāde – darot pašam, 0 €, piesaistot aģentūru – no 300 €/mēn
  • Uzturēšana un tehniska palīdzība – ja nepieciešams, no 20–100 €/mēn vai pēc vienošanās
Padoms
MakeCommerce padoms:
Sāc ar minimumu – izvēlies platformu ar bezmaksas spraudņiem, pamata dizainu un tikai svarīgākajām funkcijām. Kad redzi, ka pārdošana darbojas, pakāpeniski ieguldi dizainā, ātrumā un reklāmā. Tādā veidā izmaksas aug kopā ar biznesu.

Kopējās sākotnējās izmaksas:

  • DIY (dari pats) variants: no 50 līdz 300 €
  • Profesionāls izstrādes risinājums: no 5000 €+

Izmaksas ir elastīgas – un labi saplānojot, vari sākt bez milzīgām investīcijām.

6. Izdomā nosaukumu un rezervē domēnu

Labs veikala nosaukums palīdz kļūt pamanāmam un atpazīstamam. Ideālā gadījumā tas ir viegli izrunājams, saprotams un satur kādu atslēgvārdu, kas raksturo tavu piedāvājumu.

Sāc ar ideju – vari izmantot tādus rīkus kā Shopify nosaukumu ģenerators. Kad ideja gatava, pārbaudi, vai atbilstošais domēna vārds ir brīvs. Starptautiskiem domēniem vari izmantot GoDaddy vai Namecheap, bet .lv domēniem – nic.lv.

Un neaizmirsti apskatīties, vai izvēlētais nosaukums ir pieejams arī sociālajos tīklos.

7. Sagatavo savu veikalu: hostings un drošība

Hostings ir digitālais pamats tavai mājaslapai. Ja izvēlies platformu kā Shopify, Mozello vai Wix, hostings ir jau iekļauts. Taču, ja ej ceļu ar WooCommerce, būs jāizvēlas hostings pašam.

Meklē hostinga pakalpojumu sniedzēju, kas nodrošina:

  • SSL sertifikātu – drošiem pirkumiem un Google uzticībai
  • Regulāras rezerves kopijas – lai nezaudētu pasūtījumus vai saturu, ja nu kaut kas noiet greizi.
  • Ātru ielādi – lietotāji ir nepacietīgi, katra sekunde ir no svara.

Kvalitatīvs hostings = drošs un uzticams e-veikals. Nepieciešams arī uzturēt spraudņus un programmatūru atjauninātu – tas ne tikai uzlabo drošību, bet arī piekļuvi jaunām funkcijām.

8. Izveido pārdomātu veikala struktūru un dizainu

Veikala struktūra un dizains ir tas, ko apmeklētājs sajūt vispirms. Labs dizains nav tikai skaists – tas palīdz cilvēkiem saprast, atrast un nopirkt tavu produktu. Tāpēc svarīgi izveidot pārskatāmu struktūru ar skaidru navigāciju un uzticamību veicinošu saturu.

Ieteicamās sadaļas tavā e-veikalā:

  • Galvenā lapa: ievads, kas tu esi, ko pārdod un kāpēc klientam tas varētu būt noderīgi. Iekļauj populārākos produktus vai aktuālus piedāvājumus.
  • Produktu katalogs: loģiska struktūra ar filtriem, labiem attēliem un skaidrām cenām.
  • Par mums: īss, bet cilvēcīgs stāsts par tavu zīmolu vai komandu.
  • Kontakti: e-pasts, tālrunis, sociālie tīkli – padari saziņu vienkāršu.
  • Lietošanas noteikumi un privātuma politika: nepieciešami, lai aizsargātu sevi un klientus, kā arī izpildītu juridiskās prasības.

Checkout posmā noteikti arī pievieno atzīmi: “Esmu iepazinies un piekrītu noteikumiem un privātuma politikai.”

MakeCommerce

MakeCommerce piedāvā:
Lai tev būtu vieglāk sākt, mēs esam sagatavojuši:

NB! Nepārkopē saturu 1:1 – pielāgo to savam biznesam un valsts prasībām.

Dizaina padoms: Izvēlies tēmu, kas ir ātri ielādējama, mobilajām ierīcēm pielāgota un vizuāli saskaņota ar tavu zīmolu. Visās populārajās platformās (Shopify, Mozello, Wix) ir pieejamas kvalitatīvas dizaina tēmas, kuras var pielāgot bez programmēšanas prasmēm.

9. Pievieno maksājumu risinājumus

Maksājumu metodes ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē, vai klients veiks pirkumu. Ja nav viņam pazīstama vai ērtā maksāšanas veida, grozs var palikt nepabeigts. Tāpēc ieteicams nodrošināt vairākus maksājumu veidus – gan vietējos, gan starptautiskos.

  • Internetbankas maksājumi: Swedbank, SEB, Luminor, Citadele u.c. – Baltijā visbiežāk izmantotā metode. Ērta, uzticama un pircējam pazīstama.
  • Maksājumu kartes: Visa un Mastercard – īpaši svarīgas ārzemju klientiem, kā arī mobilajiem lietotājiem, kas maksā ar vienu klikšķi.
  • Apple Pay un Google Pay: Mobilajiem pircējiem ļoti ērts risinājums – samaksa bez karšu ievades, dažu sekunžu laikā.
  • Nomaksas iespējas: Derīgi dārgākiem pirkumiem. Ja piedāvā sadarbību ar kādu no līzinga vai nomaksas pakalpojumu sniedzējiem, vari uzrunāt arī tos klientus, kuri meklē ērtāku budžeta sadalījumu.
  • Maksājumu saite: Vienkāršs risinājums, ja pārdošana notiek sociālajos tīklos, e-pastā vai sarakstē. Nosūti saiti klientam, un viņš var samaksāt uzreiz.

Izvēlētajai e-komercijas platformai jāatbalsta šīs metodes.

MakeCommerce
MakeCommerce piedāvā:
Ar MakeCommerce integrāciju vari tās visus apvienot vienā risinājumā, vienkāršojot gan uzstādīšanu, gan pārvaldību.
Padoms
MakeCommerce padoms:
Aizmirsti par apmaksas iespēju – rēķins ar pēcapmaksu uz rekvizītiem. Šis risinājums būtiski ietekmē veikala uzticamību un var krasi samazināt pirkumu pabeigšanas rādītāju (conversion rate). Profesionāls maksājumu process = lielāka uzticība un vairāk pabeigtu pirkumu.

10. Piegāde: kas patiešām svarīgs

Visbiežāk pircēji izvēlas pakomātus. Kurjeru piegāde ir nozīmīga tikai tad, ja pārdod lielgabarīta preces vai ja klientam nepieciešama ļoti precīza piegādes koordinācija.

Parasti iesakām piedāvāt 1–3 populārākos piegādes pakalpojumu sniedzējus. Tas dod klientam izvēles brīvību un uzticības sajūtu. Pēc mūsu klientu aptaujas redzam, ka visbūtiskākie faktori ir cena, tuvums un iecienītais zīmols. Dažiem klientiem svarīga ir Omniva, citi dod priekšroku DPD vai Venipak – ļauj viņiem izvēlēties!

Un labā ziņa – mūsdienās šos risinājumus iespējams uzstādīt bez sarežģījumiem. Integrēti piegādes moduļi, piemēram, MakeCommerce Piegāde+, ne tikai parāda pakomātu izvēli checkout posmā, bet arī ļauj no veikala administrācijas paneļa tieši izveidot, piereģistrēt un izdrukāt adrešu karti. Nav jāklikšķina dažādās sistēmās – viss notiek vienuviet.

MakeCommerce
MakeCommerce piedāvā:
Piegāde+ un Piegāde+ Pro padara e-veikala sūtījumu pārvaldību vienkāršu:

  • Omniva, DPD, Venipak, Unisend – vienā integrācijā
  • Gudrs pakomātu izvēles risinājums klientam
  • Adrešu karšu ģenerēšana, izsekošana, drukāšana – viss admin panelī
  • Pieejams WooCommerce un Wix platformās

👉 Uzzini vairāk par Piegāde+

11. Publicē un sāc tirgot!

Tu esi ieguldījis darbu – tagad pienācis laiks palaist veikalu pasaulē! 🛒

Pirms spied pogu “Publicēt”, noteikti pārbaudi, vai viss darbojas kā plānots. Šis ir pēdējais solis, bet tas ir svarīgs – tavs klienta pirmais iespaids var noteikt, vai pirkums notiks vai nē.

  • Produktu var pievienot grozam bez kļūdām
  • Norēķinu process (checkout) ir saprotams un darbojas bez aizķeršanās
  • Izvēlētie maksājumu veidi strādā – izmēģini vairākus
  • Pasūtījuma un apstiprinājuma e-pasti tiek piegādāti klientam un tev
  • Mobilā versija ir pārskatāma – pārbaudi gan telefonā, gan planšetē
Padoms
MakeCommerce padomi:
1. Palūdz vienam vai diviem draugiem iztestēt veikalu un sniegt atsauksmes. Viņi var pamanīt ko tādu, ko pats vairs neredzi.
2. Atceries aktivizēt Google Analytics vai Meta Pixel jau pirms veikala atklāšanas. Tas palīdzēs uzreiz saprast, kas strādā, un uz ko klienti reaģē. Iesākumā neliels datu daudzums = liela vērtība uzlabošanai!

Un, kad viss pārbaudīts – spied “Publicēt” un dalies ar savu veikalu sociālajos tīklos, e-pastā, starp draugiem un biznesa kontaktiem.

Apsveicam – tu esi oficiāli e-komercijā!

Nobeigumā

E-komercija 2025. gadā ir vienkāršāka nekā jebkad. Ar MakeCommerce – ātra uzstādīšana, uzticama apmaksa, draudzīgs atbalsts.

Sāc šodien – un pārdod jau rīt!

👉 Vairāk par MakeCommerce integrācijām

Padoms
MakeCommerce iesaka:
Ja tomēr jūti, ka netiec galā ar visa e-veikala izveidi vai uzstādīšanu – nesatraucies! Lai gan MakeCommerce neveic tehnisko izstrādi, mums ir daudz uzticamu sadarbības partneru, ko varam ieteikt. Tie palīdzēs tev ar:

  • e-veikala uzstādīšanu un pielāgošanu
  • dizaina vai UX izstrādi
  • mārketinga stratēģiju un palaišanu
  • e-pasta kampaņu veidošanu
  • veikala uzturēšanu un pilnveidošanu ilgtermiņā

Sazinies ar mums – palīdzēsim atrast tev piemērotāko sadarbības partneri!