Atpakaļ uz visiem rakstiem

E-pasta mārketinga kampaņu plānošana Ziemassvētku izpārdošanu laikā

01.12.2020

Gada nogale ir visjaudīgāko izpārdošanu laiks, un tajā viens no ienesīgākajiem e-komercijas mārketinga kanāliem var izrādīties tieši e-pasts. E-pasta kampaņas ir lielisks rīks, lai nodrošinātu klientiem personalizētu iepirkšanās pieredzi, kā arī vestu klientu cauri pārdošanas piltuvei – raisītu interesi par produktiem un atlaidēm, informētu un pārliecinātu, ka viņiem šie produkti ir nepieciešami, kā arī atbalstītu pirkuma veikšanas laikā. Papildus bonuss – ar atgādinošajiem e-pastiem jūs variet veicināt atkārtotu pirkumu veikšanu un klientu lojalitāti, par kuras nozīmību stāstījām iepriekšējā rakstā. Turklāt efektīvi un korekti veidota e-pasta adrešu bāze var noderēt pat Facebook reklāmu veidošanā! Tik daudz ieguvumu no viena kanāla! Jūs noteikti vēlēsieties pamēģināt, tāpēc, lai ietaupītu jusu laiku, esam sagatavojuši vienu plāna piemēru,  cik un kādas e-pasta vēstules ieplānot, sagatavot un izsūtīt.

1. solis. Radiet interesi un veidojiet klientu e-pastu datu bāzi.

Ar mājas lapas sadaļu un baneru palīdzību jau laikus radiet interesi par kampaņu, kas vēl tikai būs, un piedāvājiet pierakstīties jaunumiem e-pastā, lai konkrētais interesents būtu viens no pirmajiem, kas par to uzzina. Pievērsiet uzmanību, lai e-pasta pierakstīšanās formā ir visi lauki, kas jums būs nepieciešami kampaņās. Pārskatiet, lai formas atrodas loģiskās un bieži apmeklētās mājas lapas sadaļās. Piemēram, sākumlapā.

Ja plānojat izmantot personalizāciju, visdrīzāk, ir vērts pierakstīšanās formā iekļaut ne tikai e-pasta adresi, bet arīdzan lauciņu, kur ierakstīt vārdu. Tajā pašā laikā neprasiet arī pārāk daudz. Ar katru papildus ievades lauciņu manāmi krītas iespējamība, ka cilvēkam būs laiks un vēlme pierakstīties e-pasta komunikācijai. Prasiet nepieciešamo, taču tikai būtiskāko.

! Jau no pirmās dienas veidojiet savā e-pasta mārketinga rīkā tikai sakārtotus un kvalitatīvus segmentus un auditorijas. Kamēr tie ir vien daži e-pasti, tikmēr tas var nešķist svarīgi, bet jūsu mērķis visdrīzāk ir ar laiku izaudzēt cienījamu auditorijas lielumu, un tad sākt kārtot būs pārāk laikietilpīgi.

2. solis. Izsūtiet kampaņas, kas rada priekšstatu un ziņkārību par gaidāmo izpārdošanu (angļu val. – teaser).

Veidojot šo e-pasta vēstuli, noteikti pārliecinieties, lai teksts e-pasta temata lauciņā radītu pietiekami lielu ziņkārību par to, kas tad nu tiek plānots.
Ļoti labi strādā, piemēram, skaitļi (atlaides līdz -70%, atlaides 1 000 000 precēm u.tml), savukārt uz pārējo vēstuļu fona izcelies tās vēstules, kam temata tekstā būs emoji vai grafiskie simboli. Tos bez maksas variet nokopēt tādās lapās kā Emojipedia un Cool Symbol.

! Ja sūtīsiet vēstules arī pirms izpārdošanas sākuma, varēsiet notestēt dažādus auditoriju segmentus, vizuālo materiālu variantus, uzrunas formas un tekstus. Izmantojiet šo laiku un kampaņas sava veida “treniņam” pirms lielajām sacensībām.

Plānošana

3. solis. Laiks kampaņas info e-pastam!

Šeit ļoti būtiski ir koncentrēties tikai un vienīgi uz vienu tēmu vai piedāvājumu. Ideālā gadījumā, izmantot tikai vienu pamudinājumu uz darbību (no angļu val. – call to action). Jūs vēlaties būt droši, ka cilvēks domā tikai un vienīgi par jūsu izpārdošanu, nevis aizklikšķinās līdz pagājušajā nedēļā publicētajam blogam un tā lasīšanas laikā jau aizmirst, ka bija nodomājis iepirkties.
Šajā e-pastā nepārspīlējiet tikai ar baneriem un bildēm, jo tad šī tik ļoti jums svarīgā ziņa var iekrist mēstuļu mapītē. Noteikti iekļaujiet arī tekstu un pogu ar uzsaukumu vai pamudinājumu uz darbību.

! Pirms kampaņas izsūtīšanas iesakām pārliecināties, ka interneta veikalā nav tehnisku problēmu ar pasūtījuma noformēšanu. Ja ar savu e-pasta vēstuli un tās izsūtīšanas laiku būsiet trāpījuši desmitniekā, jūsu interneta veikalu sagaida papildus ienākošo klientu plūsma. Esiet tam gatavi un jau laicīgi integrējiet risinājumus, kas ļaus klientiem norēķināties internetā daudz vienkāršāk un ātrāk, piemēram Make Commerce. Laikā, kad atlaides un labi piedāvājumi ir ik uz soļa, jūs vēlaties, lai jūsu interneta veikals funkcionē nevainojami un tiek automatizēti visi mazie, taču tik laikietilpīgie un nozīmīgie procesi.

4. solis. Pamesto grozu automatizācija kampaņas laikā.

Tā nu tas vienkārši ir, cilvēki, īpaši digitālajā vidē, bieži vien nav spējīgi ilgstoši noturēt uzmanību un bieži pamet iesākto – arī tad, ja runa ir par groza nokomplektēšanu interneta veikalā. Ja jūsu veikalā produktu izvēle ir ļoti plaša, tad pastāv iespējamība, ka klients ilgāku laiku pētīs produktu atšķirības, vienā brīdī nedaudz apmulsīs, sagurs no šī procesa un dosies prom. Un šis ir īstais brīdis, kad izsūtīt atgādinošo e-pasta vēstuli par pamestajiem produktiem grozā. Vislabāk, ja spējat izveidot šīs kampaņas tik augstā līmenī, ka vēstulē redzami arī tie produkti, kurus cilvēks ir aizmirsis grozā. Foto ar viņu iepriekš izvēlēto produktu var raisīt krietni spēcīgākas emocijas un patiešām pārliecināt atgriezties. Ja jūsu komandai tas ir pārāk sarežģīti, nevis atmetiet šādas ziņu izsūtīšanu, bet gan sagatavojiet nedaudz vispārīgāku ziņu ar vēstījumu “Hei, atgriezies”. Tā teikt, labāk kaut kas nekā nekas.

! Ir vairāki interneta veikali, kas atgādinošās ziņas piekopoj ļoti agresīvi, un arī tas nav gluži labākais variants, jo nevienam nepatīk, ja viņam uzbāžas un vairāki šādi atgādinošie e-pasti vienā dienā var asociēties pat ar kliegšanu. Un nevienam nepatīk, ka uz viņu kliedz.
! Atgādinošie e-pasti noder ne tikai tāpēc, ka cilvēki apzināti pamet grozus, bet arī tamdēļ, ka mēdz rasties problēmas ar pasūtījuma noformēšanas pēdējo soli (apmaksu) un tajā brīdī pastāv iespēja, ka klients ir pārliecināts, ka IR veicis pirkumu, taču patiesībā nav. Ja viņš saņems atgādinošo e-pastu, visdrīzāk, nopratīs, ka viņa pārliecība ir maldīga un ir nepieciešams atgriezties, lai mēģinātu vēlreiz veikt pasūtījumu.

stratēģija
5. solis. “Paldies!” e-pasts pēc izpārdošanas noslēguma.

Padariet izpārdošanu par svētkiem un gluži kā pēc grandiozām un labām svinībām, arī šajā gadījumā nosūtiet saviem viesiem “Paldies!” ziņu. Pirmkārt, klientiem tā liks labi justies. Otrkārt, tā ļaus uzaicināt viņus uz “ballītes turpinājumu” vai painformēt par “nākamo ballītes datumu”. Šis ir lielisks veids, kā veidot ar klientiem ilgtermiņa attiecības un turpināt komunikāciju.

! Pēc laika ieteiktu pavērot, cik daudz atkārtotu pirkumu ir viecinājusi šī ziņa. To var izmērīt un izanalizēt, ja lietojiet advancētas e-pasta mārketinga platformas, piemēram, Active Campaign. Pieredze rāda, ka pēc šādas ziņas saņemšanas cilvēki patiešām sajūt sava veida saikni ar uzņēmumu un ir gatavi būt lojāli arī turpmāk. Tikai jūsu spēkos ir šo lojalitāti veicināt un izmantot – nenokavējiet!

Ja Jums nav datos balstītas pārliecības, ka jūsu gadījumā e-pasta mārketinga kampaņas varētu strādāt, protams, e-pasta mārketings var šķist kā pārāk liela laika investīcija. Labā ziņa – mūsdienu e-pasta mārketinga rīki ir pietiekami advancēti, lai jūs varētu sagatavot kampaņas jau savlaicīgi un ieplānot to izsūtīšanu vēlāk. Mēģiniet, testējiet un iegūstiet datus, kas pārliecinās par šī kanāla efektivitāti.
Lai veiksmīgas kampaņas!