Ievietots 20.11.2020

3 praktiski un viegli īstenojami padomi, kā nodrošināt veiksmīgu iepirkšanās pieredzi

Daudziem interneta veikaliem Ziemassvētki ir gluži kā īstiem saimniekiem ražas laiks. Lai arī šo interneta veikalu īpašnieki to it kā apzinās, tomēr gadu no gada mēdz sastapties ar vienām un tām pašām tehniskajām problēmām, piemēram, mājas lapas pārslodzi, maksājumu sistēmas kļūdām u.tml. likstām. Lūk, 3 padomi, kas palīdzēs sarosīties un atrisināt interneta veikala potenciālās problēmas pirms tās vēl ir radušās. Vēl var paspēt!

1. Atskatieties pagātnē.

Kādi ir bijuši iepriekšējie gadi? Vai ir kādas kļūdas un situācijas, kuras ir atkārtojušās? Piemēram, ja ik gadu sastopaties ar konkrētā piegādātāja nespēju nogādāt sūtījumus laikā – iespējams, ir īstais brīdis apsvērt sadarbības partnera maiņu. Vai, ja ik gadu lielākais pirkumu apjoms ir tieši novembra beigās, tad, iespējams, šajā periodā mārketinga aktivitātēm jāpievērš pastiprināta uzmanība.

2. Izvērtējiet reklāmu nepieciešamību un plānojiet mārketinga kampaņas gudri.

Laikā līdz Ziemassvētkiem par katru klientu cīnās ļoti liels skaits pārdevēju. Tam, protams, seko arī ārkārtīgi vilinošas atlaides un īpašie piedāvājumi. Izvērtējiet iepriekšējo piedāvājumu sortimentu un rezultātus un izseciniet, kuriem produktiem, iespējams, nepieciešama papildus atbalsta kampaņa, kā arī, varbūt kādiem no produktiem nepieciešams sarūpēt lielāku krāsu, izmēru vai materiālu klāstu. Kad tas izdarīts, pievērsiet uzmanību kampaņas pozicionējumam. Mārketinga materiāliem būtu jānodod pircējiem ziņa, ka tieši pie jums viņi saņems vislabāko cenu un vislielāko ieguvumu. Šis nav īstais brīdis, kad būt pieticīgiem un kautrīgiem – ejiet uz pilnu banku – komunicējiet sociālajos tīklos, notrausiet putekļus no jūsu e-pastu mārketinga konta, sūtiet kaut ziņu lapas pastkastītēs, ja esat izpētījuši, ka tas strādā. Šajā laikā uzvar gudrākais, vilinošākais un skaļākais!

3. Apsveriet iespēju veikt mājas lapas uzlabojumus.

Pieaugot klientu plūsmai, tehniskās problēmas būs īpaši “sāpīgas”. Tas būs nevis viens zaudēts klients, bet desmit..simts..un ja nu tas ir tūkstotis? Ja būsiet izveidojuši veiksmīgu e-komercijas kampaņu, taču tā vedīs pircējus uz lapu, kura ir lēna, nav intuitīvi lietojama vai kur pasūtījuma veikšanas laikā ir neskaitāmas ķibeles – tā būs lieki vējā izmesta nauda. Turklāt visdrīzāk būs arī nepatīkami blakusefekti – šie cilvēki arī turpmāk diezvai atgriezīsies jūsu veikalā. Viņiem būs radīts maldīgs pirmais iespaids un to koriģēt būs neiespējami vai ļoti, ļoti dārgi.

Papildus aktivitātes ir vērts organizēt tikai tad, ja esat pārliecināti, ka interneta veikals spēj strādāt bez aizķeršanās. Viena no vispopulārākajām tehniskajām problēmām, ko kā īpaši kaitinošu min tieši paši pircēji, ir problēmas ar apmaksu. Cilvēks ir vairākas minūtes (reizēm pat stundas!) pavadījis komplektējot savu lielo pasūtījumu, beidzot ir gatavs doties uz apmaksu un… tavu bēdu! To nevar izdarīt vai arī pēc pasūtījuma veikšanas nākas gaidīt rēķinu, lai tērētu laiku un veiktu maksājumu manuāli. Šāda situācija var ietekmēt iepirkšanās procesu pat tiktāl, ka klientam vairs nebūs interese veikt pirkumu. Būs jāiegulda ļoti lieli laika un finanšu resursi, lai šo vienu cilvēku pārliecinātu palikt vai atgriezties. Un tas ir tad, ja tas ir tikai viens šāds klients. Bet kāda situācija iezīmēsies tad, ja tie būs vairāki simti lietotāju? Tamdēļ jau laikus izvēlieties uzticamāko maksājuma pakalpojumu sniedzēju, kas nepievils arī gada darbīgākajā laikā, piemēram, Make Commerce, un koncentrējiet savu laiku un finanses uz klientu piesaisti, nevis ieguldiet to nemitīgā problēmu risināšanā. Šis būs īsteni darbīgs laiks un visdrīzāk jūs novērtēsiet arī citas Make Commerce priekšrocības, piemēram, ietaupīto laiku, jo Make Commerce API integrācija ļauj automātiski importēt datus par visiem veiktajiem darījumiem uzreiz Tavā grāmatvedības programmā, kā arī iespēju pilnībā automatizēt arī naudas atgriešanas procesu un sūtījumu reģistrāciju ar Omniva.

Visas iepriekš uzskaitītās lietas patiesībā ir visnotaļ viegli īstenojamas, atliek tikai sasparoties un ķerties pie darba. Datos balstīti finansiālie un operacionālie lēmumi vienmēr saistīsies ar mazākiem iespējamajiem riskiem. Tas ļaus veiksmīgāk plānot, kurā mārketinga kanālā investēt un kurus kanālus izvirzīt kā prioritātes. Savukārt mājas lapas uzlabojumi nesīs labumu ne tikai Ziemassvētku laikā, bet gan pozitīvi iespaidos jūsu veikala konversiju rezultātus arī turpmāk. Ja no pāris soļiem ir tik daudz ilgtermiņa labumu, vai ir kāds iemesls, kāpēc to nedarīt?

Pieteikties MakeCommerce pakalpojumiem