Ievietots 26.02.2020

Mēdz teikt, ka cilvēks dienā pieņem 35,000 dažādus lēmumus. Tas ir ļoti liels skaits, un, bez šaubām, liela daļa no šiem lēmumiem ir par vienas vai otras lietas pirkšanu un patērēšanu. Mūsdienās, interneta veikala dizains spēlē nozīmīgu un bieži vien izšķirošu lomu e-komercijā.

Jo vairāk izvēles iespējas tiek dotas cilvēkam, jo lielāka nozīme ir intuitīvām izvēlēm.
Pirmais lēmums, dažkārt aizspriedums, tiek pieņemts milisekundēs un tikai pēc tam tiek meklēti racionāli argumenti, lai pamatotu savu izvēli.

Un kur gan citur pircējam ir visplašākās izvēles iespējas, ja ne internetā?

Pastāv teiciens “Ir tikai viena iespēja, lai radītu pirmo iespaidu”. Lai gan teiciens ir gadsimtiem vecs, tas ir kļuvis arvien aktuālāks. Spējai pārvaldīt pircēju pirmās emocijas mūsdienu tirdzniecībā var būt lielāka ietekme nekā konkurētspējīgām cenām vai pārdomātam mārketingam.

Cilvēkam visātrākais veids, kā izdarīt pirmo izvēli, ir vizuāli, tad tikai ar citām maņām. Veselais saprāts kā intruments prasa daudz resursus, kas ir laikietilpīgi, tādēļ uz to nevar paļauties sākotnējos lēmumu pieņemšanas posmos.

Tādēļ ir svarīgi parunāt par dizainu arī e-komercijas kontekstā.

Lai gan labs dizains ir kas vairāk par skaistu tēlu, šoreiz uzsvars ir uz dizaina vizuālo aspektu. Tātad, kas ir šīs mistiskās lietas, ko mēs saucam par “labu dizainu” interneta veikala kontekstā, kas var palīdzēt tirgotājam veiksmīgi izcelties konkurentu vidū, pārdodot savus produktus un pakalpojumus?

Atpazīstams un atšķirīgs interneta veikala dizains

Vizuāli spēcīgs interneta veikala dizains ir un paliek svarīgs. Pirmo reizi klientam apmeklējot vietni, tas palīdz nodrošināt pozitīvu atšķirību. Atkārtotiem apmeklējumiem ir svarīgi, lai interneta veikala dizains būtu skaidri atpazīstams un izraisītu pozitīvas emocijas. Vispārīgi un bieži vien uz gataviem šabloniem veidoti dizaini mūsdienās ir ikdienišķa parādība. Tas ir rentabli, tomēr iedomājieties tirdzniecības centru, kurā visi veikali izskatās gandrīz vienādi. Ja vien nepārdodat vispārīgas preces, ieguldījums unikāla vizuālā tēla izveidē atmaksāsies.

Spēcīga vizuālā identitāte ir arī labs tilts starp reklāmas kampaņām un tiešsaites veikalu.

Vizuālā kārtība, ritms un regularitāte

Pirmajam attēlam, kas mums paveras, atverot mājaslapu, jābūt nepārprotami pareizam. Piemēram, nevienam nepatīk apmeklēt restorānu, kur galdi ir pārklāti ar drupačam. Digitāli, vizuālais juceklis, apjukums un digitālie putekļi ir visur mums apkārt, taču mēs bieži to neuztveram kā problēmu. Tomēr interneta veikala apmeklētājs zina un redz, pat ja tikai zemapziņā. Tas tirgotājam rada pārāk lielu risku, jo dažu sekunžu laikā klients jau var “sēdēt citā restorānā”. Lielā pavasara tīrīšana varētu notikt katru mēnesi, vai pat labāk – nepārtraukti. Vai dizainā ir kaut kas lieks? Māc šaubas? Atvieglojiet sev lēmumu pieņemšanu un atbrīvojieties no visa nevajadzīgā.

Vienkāršība un skaidrība

Klientam atbilde uz visiem svarīgajiem jautājumiem ir jāiegūst ātri. Jo vairāk liekas informācijas, jo grūtāk atrast svarīgāko. Noskaidrojiet, kas ir nozīmīgākie jautājumi klientam apmeklējot jūsu interneta veikalu un pārliecinieties, ka klientam atbildes uz tiem ir viegli pieejamas. Tikai pēc tam jūs varat domāt, ko vēlētos piedāvāt klientam. Piemēram, kad klients apmeklē interneta veikalu, viņam var rasties jautājums, kad tas pēdējo reizi tika atjaunināts un vai tas vēl joprojām ir aktīvs. Vai arī klientam paliek neskaidrs, vai preces tiek piegādātas no Eiropas vai Amerikas Savienotajām Valstīm – vienā gadījumā var būt nepieciešams maksāt muitas nodokļus, kas, savukārt, ievērojami palielina preču cenu.

Skaidri un vienkārši ziņojumi

Interneta veikala dizains iekļauj arī tekstu, kā būtisku sastāvdaļu. Ir zināms, ka pārsvarā cilvēki izlasa virsrakstus un skatās attēlus, tad kādēļ gan pārslogot klientu ar lielu daudzumu teksta? Tomēr šādi gadījumi ir sastopami bieži. Atrodiet skaidrus, jēgpilnus ziņojumus un izceliet tos. Esiet gudri, draudzīgi un cilvēcīgi. Salīdziniet interneta veikalā pieejamo informāciju ar parastu veikala apmeklējumu – vai jūs kā klients vēlētos dzirdēt garus un nekonkrētus, vai tomēr īsus un konkrētus argumentus? Vienkārš padoms, kas strādā 99% gadījumu – mazāk teksta ar lielāku fontu.

Vienkāršs noteikums – rakstiet mazāk, bet pasakiet vairāk un atjautīgāk.

Bilžu kvalitāte

Nevajadzētu nenovērtēt fotoattēlu kvalitātes nozīmi gan interneta veikala dizainā, gan kopumā. Atsevišķām produktu grupām tas ir jo īpaši nozīmīgi, taču fotoattēlu kvalitāte bieži tiek ignorēta. Pārliecinieties, ka interneta veikalā esošie fotoattēli ir kvalitatīvi un pievilcīgi, tie ir vienotā stilā un tos ir iespējams ārti reproducēt un pārvaldīt gan tagad, gan nākotnē. Tas būs izdevīgi gan laika, gan izmaksu ziņā. Vispārīgi fotoattēli no foto bibliotēkām vai ražotājiem vienmēr ir pakļauti riskam, ka būs izmantoti citur, un tas var graut ne tikai vēlmi iegādāties produktus, bet arī mazina uzticību tiešsaites veikalam.

Cilvēciskais aspekts un “dzīvība” lapā

Cilvēkiem iepirkšanās parasti ir sociāla pieredze. Apmeklējot interneta veikalu ir slikti, ja klientam rodas vientuļa sajūta un tas liek uzdot jautājumu – Vai šeit patiešām bez manis neviena nav, pat ne pārdevējs? Izmantojiet interneta veikala dizainā cilvēku fotoattēlus un, ja iespējams, parādiet arī savu , kā pārdevēja vārdu un foto. Tas ir pareizas solis, lai palielinātu interneta veikala uzticamību. Pavisam noteikti laba ideja ir parādīt arī sociālo mediju logrīku joslu, kur klientam ir iespēja apskatīt atsauksmes un iespējams ieraudzīt arī kādu pazīstamu seju šo personu lokā, kas palīdzēs klientam justies drošāk. Izvairieties no vispārīgām, publiski pieejamām fotogrāfijām un izdomātiem klientu ieteikumiem kā uguns – nekas nav nedrošāks, kā aizdomas par fiktīviem klientiem, kas reklamē veikalu!

Konsekvents interneta veikala dizains

Labs interneta veikala dizains vienmēr ir konsekvents – izmantojiet vienus un tos pašus elementus viscaur lapai. Tas attiecas uz attēliem, fontiem, krāsām un citām lietām, kas veido dizainu. Eksperimentēšana ir svarīga, un tā ir jāveic, taču dizaina motīvam jābūt līdzīgam, vienmēr pamanāmam, ērtam un pazīstamam. Laba ideja ir izstrādāt dizaina struktūru un vadīties pēc tās. Dizaina struktūra mūsdienās ir kļuvusi par ļoti svarīgu instrumentu dizaineriem, jo īpaši ar sarežģītākiem risinājumiem, kur par labu vizuālo iznākumu atbild vairāk nekā viens cilvēks vai pat vesela dizaineru grupa.

Dizaina struktūra palīdz uzturēt vienotu stilu sarežģītiem projektiem.

Saprotams, ka labs interneta veikala dizains ir arī gaumes jautājums. Veidojot dizainu, ir svarīgi izprast klientu gaumi, nevis vadīties pēc savas personīgās – jūsu gaume ir viena no miljoniem un tā ne vienmēr var saskanēt ar lielāko daļu Jūsu mērķauditorijas. Tādēļ vispirms noformējiet dizainu, pēc tam pārbaudiet tā funkcionalitāti uz saviem klientiem un, ja nepieciešams, veiciet atbilstošas korekcijas. Neviens labs interneta veikals nekad nav absolūti pilnīgs, bet gan pastāvīgi mainās, atbilstoši situācijai. Izmaiņas ir balstītas uz klientu vajadzībām, nevis personiskajām vēlmēm vai tehnoloģiskām iespējām. Labākais veids, kā izcelties konkurentu vidū, ir klausīties savos klientos un uzticēties tiem, jo tad klienti uzticēsies arī Jums.

Labs interneta veikala dizains nerodas nejauši. Veselais saprāts un racionālas izvēles ir panākumu atslēga klientu intuitīvo lēmumu ietekmēšanai.
Lai veicas e-komercijā un dizaina testos!

Raksta autors ir Lars Erik Hion, Rethink izpilddirektors. Rethink ir dizaina aģentūra, kas palīdz radīt klientiem draudzīgus pakalpojumus un risinājumus.

Uzzini vairāk par MakeCommerce pakalpojumiem