Atpakaļ uz visiem rakstiem

Ieteikumi produkta apraksta veidošanā

07.05.2019

Ar skaistu mājaslapu un labas kvalitātes produktu fotogrāfijām vien nepietiek, tāpēc šodien parunāsim par produktu aprakstiem Tavā interneta veikalā. Nereti nākas dzirdēt, ka produkta apraksts nebūt nav tā svarīgākā lieta, par ko lauzīt galvu. Bet padomāsim loģiski, kā gan klients uzzinās, cik īpašs ir Tevis piedāvātais produkts vai pakalpojums, ja tam nebūs pienācīga apraksta? Turklāt pārdošanas speciālisti atzīst, ka stratēģiski pārdomāti produktu apraksti ir ļoti laba pievienotā vērtība Tavam biznesam. Diemžēl lielākā daļa interneta veikalos pieejamo produktu aprakstu ir drausmīgi vai vēl sliktāk – neeksistējoši. Mēs gribam, lai Tu nepieļauj šo kļūdu, tāpēc šajā rakstā dalīsimies padomos, kā radīt izcilu produkta aprakstu.

Labs produkta apraksts sniedz informāciju par produkta īpašībām, funkcijām, priekšrocībām un ar ko tas atšķiras no līdzīgiem piedāvājumiem tirgū.

Aprakstu izveide prasa laiku, un vēl jo vairāk laika, ja vēlies to izveidot labu. Bet vai tiešām ir vērts ieguldīt tik daudz darba aprakstos, ko varbūt klients pat neizlasīs? Jā, jo mums jāatceras, ka cilvēki ir dažādi un pētījumi pierāda, ka aptuveni 20 % potenciālie pirkumi netiek veikti, jo produktam nav pievienots vai ir neskaidrs apraksts. Protams, būs tādi pircēji, kuri uzmetīs aci un nedomājot pievienos preci savam iepirkumu grozam, bet būs arī tādi, kuri vēlēsies uzzināt visu iespējamo informāciju, pirms izdarīs pirkumu. Turklāt nesen noskaidrots, ka produktiem, kuriem nav pievienots apraksts, ir daudz zemāks pārdošanas apjoms, nekā tiem, kuriem šis apraksts ir. Iedomājies, ka vēlies pārdot ūdens necaurlaidīgu mēteli, nepasakot, ka tas ir ūdens necaurlaidīgs, vai pārdot dabai draudzīgu jogas paklājiņu, nepieminot, ka tas ražots bez toksiskām vielām, silikona, lateksa un ir otrreizēji pārstrādājams. Varbūt Tev paveiksies, varbūt arī ne, bet vai Tu esi gatavs riskēt?

Kāpēc produkta apraksts ir tik svarīgs?

Tirdzniecības vietās ir pārdevēji, kas ir gatavi sniegt visu nepieciešamo informāciju par produktu un tā funkcijām. Turklāt veikalu lielais pluss ir tas, ka klients var aplūkot produktu dzīvē un fiziski to aptaustīt. Interneta veikalā šādas iespējas nav, tāpēc ir svarīgi aprakstu veidot tā, lai maksimāli aizpildītu fiziskās klātesamības trūkumu. Varam droši sacīt, ka ikviens veiksmīgs tiešsaistes veikals galveno uzmanību velta produktu fotogrāfijām. Tikpat droši varam sacīt, ka arī lielākā daļa pircēju tiek piesaistīti, pateicoties minētajiem fotoattēliem. Bet tieši produktu apraksts ir tas, kas aizpilda mazos caurumus jeb neatbildētos jautājumus, uz kuriem fotogrāfija nespēj sniegt atbildes. Izmanto vārdus, kas apraksta sajūtas un ļauj pircējam iztēloties, kā būtu, ja šis produkts būtu viņa rokās. Apraksts palīdz klientam pieņem lēmumu, vai produkts tiešām ir piemērots viņa vajadzībām. Līdzīgi kā slikts pārdevējs, arī slikts produkta apraksts, var būt par iemeslu, kāpēc Tu zaudē klientu. Ilgtermiņā labi produktu apraksti ietaupīs arī Tavu laiku. Ja apraksts atbildēs uz visiem jautājumiem, Tev nebūs jātērē laiks, atbildot uz klientu e-pastiem par produkta izmēriem, īpašībām un funkcijām. Pareizi veidots produktu apraksts sniedz papildu priekšrocības, jo tas uzlabo meklētājprogrammas darbību. Kas nozīmē, ka vēl vairāk cilvēki var atrast konkrēto produktu un kļūt par Taviem klientiem.

Vēl ir svarīgi produktu aprakstos iepludināt daļu no uzņēmuma personības, jo šī ir vieta, kur potenciālie klienti to vismazāk gaida un tas var būt ļoti patīkams pārsteigums. Patiesībā daži uzņēmumi to dara tik labi, ka šis apraksts ir kļuvis par daļu no paša produkta. Kā lielisku piemēru tam, kā integrēt uzņēmuma personību produkta aprakstos un pieiet tam radoši, varam minēt zviedru uzņēmumu Oatly. (https://www.oatly.com/int/products/oat-drink) Viņu pieeja produkta apraksta izveidei ir ne tikai ļoti kreatīva, bet arī mūsdienīga un savā ziņā ģeniāla.

Kāda ir atšķirība starp labu un sliktu produkta aprakstu?

Daudzi domā, ka vaina meklējama teksta apjomā, bet izrādās, ka tam nav tik liela nozīme, kā sākotnēji varētu likties. Mūsu novērojums ir šāds – jo unikālāks produkts, jo apjomīgāks apraksts nepieciešams. Bet neatkarīgi no apraksta apjoma, galvenais mērķis ir sniegt pēc iespējas labāku produkta raksturojumu un kāpēc šis produkts ir jāiegādājas. Nav svarīgi, vai Tu to izdari vienā vai desmit teikumos. Ja apraksts klientam nesniedz atbildi uz šiem jautājumiem – kas tas ir un kāpēc man to vajag – tas pavisam noteikti ir slikts.

Viens produkta apraksts nav tas pats, kas 50 apraksti!

Uzrakstīt aprakstu katram interneta veikalā pieejamajam produktam var būt liels izaicinājums. Tāpēc, lai palīdzētu Tev tikt galā ar šo uzdevumu, esam izveidojuši plānu, kas atvieglos Tavu darbu. Šie ieteikumi balstīti uz patērētāju pētījumiem un ir pierādījuši savu efektivitāti pārdošanas apjoma palielināšanā.

Kas produktu pirks? Žurnālisti, rakstot rakstus par notikumiem, izmanto ,,Kas, ko, kur, kā, kad, kāpēc un kādā veidā” metodi un mēs Tev iesakām izmanot līdzīgu metodi, veidojot savu produktu aprakstus. Uzdod sev dažādus jautājumus un sniedz uz tiem atbildes. Sāc ar to, ka pavaicā sev – Kas ir mana mērķauditorija jeb kam es šo produktu cenšos pārdot? Mērķauditoriju vari noteikt pēc dažādiem faktoriem – dzimuma (sievietes, vīrieši) vecuma grupas (jaunieši, bērni, pensionāri utt.) ģimenes stāvokļa, dzīvesveida utt. Kad Tev būs zināms pircējs, varēsi veidot savu produkta aprakstu tā, lai tas atbilstu šīs personas dzīvesveidam, interesēm un vajadzībām. Ja Tu pārdod zīdaiņu rotaļlietas, Tava produkta aprakstam ir jāuzrunā jaunie vecāki, nevis augstskolas studenti.

Apkopo piedāvātā produkta pamatinformāciju. Domā par to, kas ir pamatinformācija, kura klientam būtu jāzina par produktu. Piemēram, ja Tu pārdod apģērbu, aprakstā vajadzētu iekļaut informāciju par materiālu, ražošanas procesu, izcelsmes vietu, krāsvielām un izmēriem. Aprakstam galvenokārt ir jāatbild uz visiem tiem jautājumiem, ko nesniedz fotogrāfijas. Neiznieko laukumu ar liekiem vai nesvarīgiem vārdiem. Tā vietā sākumā koncentrējies uz svarīgāko.

Apkopo visbiežāk uzdotos jautājumus jeb FAQ. Padomā par to, kuri ir tie jautājumi, ko par produktu saņem visbiežāk? Izveidojot sarakstu ar visbiežāk uzdotajiem jautājumiem un atbildot uz tiem produkta apraksta sadaļā, Tu atvieglosi dzīvi gan sev, gan saviem klientiem. Šeit ir mūsu pakalpojuma saraksts ar biežāk uzdotajiem jautājumiem.

Izvēlies formātu. Ir daudz dažādu veidu, kā veidot produkta aprakstu. Visvienkāršākais variants ir sākumā uzrakstīt īsu rindkopu, tādu kā ievadu, kas atspoguļo produkta priekšrocības un tad pievienot sarakstu ar aizzīmēm, kas ietver papildu informāciju par produktu (materiālu, krāsu, izmērus, funkcijas, komplektāciju utt.). Saraksts ir pati svarīgākā apraksta daļa, jo tas ir viegli pārskatāms un sniedz tiešas atbildes. Klasisks piemērs šim formātam ir https://www.rdveikals.lv/. Daudzi interneta veikali savus produkta aprakstus veido tikai saraksta formātā, neiekļaujot tekstuālu informāciju. Diemžēl saraksts nav tas labākais veids, kā izstāstīt produkta stāstu un pārliecināt pircēju, jo tas ir pārāk atturīgs un neraisa pircējos emocijas vai iztēli. Ja tomēr izvēlies veidot sarakstu, svarīgi lai aizzīmes būtu īsas un kodolīgas, tas ļaus klientam ātri un viegli atrast un uztvert nepieciešamo informāciju. Taču mēs labāk iesakām izpausties radoši un izkāpt nedaudz ārpus tradicionālā saraksta formāta. Uzraksti nelielu stāstījumu (trīs četros teikumos), kas paskaidros, kāpēc produkts ir tik unikāls vai kas iedvesmoja Tevi radīt to, un tad pievieno uzskaitījumu ar visām labajām īpašībām. Tikai atceries, ka neatkarīgi no tā kādu formātu izvēlēsies, ir svarīgi, lai tas pilnībā atspoguļotu nepieciešamo informāciju.

[NELIELS STĀSTĪJUMS PAR PRODUKTU] + [TEHNISKIE PARAMETRI VAI SPECIFIKĀCIJA] + MAZLIET RADOŠUMA = IZCILS PRODUKTA APRAKSTS!

Atrodi savu balsi. Izdomā, kā Tu uzrunāsi savu potenciālo klientu, iztēlojoties sevi viņa vietā. Katram uzņēmumam ir sava balss – tā var būt, jautra un saprotama vai atturīga un nopietna. Gan jau būsi ievērojis, ka mēs ar Tevi runājām diezgan draudzīgi un atvērti – tā ir mūsu balss. Atrodi savu unikālo balsi, domājot par to, kāds komunikācijas stils ļaus Tavam klientam justies ērtāk? Produktu apraksts ir vēl viena iespēja parādīt uzņēmuma personību un radīt patīkamu iepirkšanās pieredzi. Domāju, ka vismazāk Tu vēlies, lai Tavi produktu apraksti izklausītos tā, it kā tos būtu rakstījis robots.

Izvēlies viegli saprotamu valodu. Kamēr Tavi produktu apraksti var būt paredzēti konkrētai auditorijai, Tev joprojām jāspēj nodrošināt, lai ikviens interesents, kas apmeklēs Tavu interneta veikalu, spētu iegūt nepieciešamo informāciju saprotamā veidā, vēlams bez vārdnīcas palīdzības. Mērķis ir radīt aprakstu, kas atbilst potenciālā pircēja valodai, vēl viens iemels, kāpēc svarīgi apzināties savu mērķauditoriju. Atceries, informācijai jāsaplūst loģiskā secībā un jābūt viegli uztveramai. Labākam efektam iesakām izmantot pārliecinošus un uzrunājošus vārdus, kā – tagad, saskaņa ar, iepazīstinām, revolucionārs, brīnumains, ātrs, sensacionāls, paziņojam, pasteidzies, jauns, elegants, brīnišķīgs utt. Tikai nepārspīlē un nekļūsti par klišeju, lietojot vienas un tās pašas novazātās frāzes, ko izmanto ikviens, kas cenšas kaut ko pārdot.

Neaizmirsti par atslēgas vārdiem. Pārdomāti produktu apraksti ietver atslēgas vārdus, kas atvieglo meklētājprogrammas darbu un sniedz labākus rezultātus. Parasti, izmantojot meklētājprogrammas, rezultāti pēc atslēgas vārdiem parādās secībā, sākot ar to, ko visvairāk meklē citi interneta lietotāji, tāpēc ir svarīgi izvēlēties pareizos atslēgas vārdus. Tu vēlies, lai atslēgas vārdi organiski iederētos produkta aprakstā, tāpēc no sākuma uzraksti aprakstu un skaties, kā vari neuzkrītoši pievienot vajadzīgās frāzes. Ja Tev nepieciešama palīdzība atslēgas vārdu izvēlē, internetā ir neviens vien resurss, kas palīdzēs. Mēs iesakām Google Keyword Planner un Answer the Public.

Sabiedrības atzinība. Kad tiešsaistes pircēji nav pārliecināti par kāda produkta iegādi, viņi meklē ieteikumus un visbiežāk izvēlas iegādāties to, kuram ir visvairāk pozitīvo atsauksmju. Izmanto šo un atspoguļo apmierinātu klientu vērtējumu tieši produktu aprakstā. Pievieno aprakstam citātu ar fotogrāfiju no kāda apmierināta klienta. Tas potenciālajiem pircējam rada drošības sajūtu un raisa pozitīvas emocijas. Šis ir arī neliels triks, kā izcelt produkta popularitāti, jo pētījumi pierāda, ka patērētāji ir vairāk ieinteresēti iegādāties iepriekš atzītus un iecienītus produktus.

Tagad, kad esam apzinājuši visus labam produktu aprakstam nepieciešamos elementus, laiks spiest pa pogām un radīt pirmo aprakstu. Ne visi interneta veikali ir vienādi – kāda pieeja derēs vienam, nederēs otram. Tāpēc pavadi pie produktu apraksta tik daudz laika, cik nepieciešams, lai atrastu savu pieeju, kas derēs tieši Tavam uzņēmumam, un nebaidies būt radošs. Pārdomāts produkta apraksts vienmēr nesīs augļus. Tāpēc dalies savās zināšanās ar sava veikala apmeklētājiem un centies atstāt pozitīvu iespaidu ar vilinošu aprakstu. Pats galvenais, raksti ar entuziasmu, jo aizraušanās un dedzība iedvesmo apkārtējos.

Atceries, tas prasīs laiku un nevienu vien melnrakstu, bet mēs ticam, ka Tu tiksi galā!

Arī skatījums no malas nekad nenāk par ļaunu. Tāpēc iesakām aprakstu iedot pārbaudīt kādam draugam vai ģimenes loceklim un uzklausīt viņa viedokli. Šāds solis ir ļoti noderīgs, ja esi pieradis darīt visu pats, jo ilgi strādājot pie kaut kā viena, ir grūti uz paveikto raudzīties objektīvi. Palūdzot palīdzību, Tev būs vieglāk noteikt nepilnības, kuras darba procesā paslīdēja garām. Kad esi radījis savus ideālos produktu aprakstus, Tev būs jāiejūtas korektora lomā un vēlreiz jāpārliecinās par pareizrakstību, pieturzīmju lietojumu un labskanību. Ja viss kārtībā, apsveicam, esi ticis galā ar šo izaicinājumu.

Radošu aprakstu rakstīšanu vēlot, Tava MakeCommerce komanda!