Galvenie mērķi, uz kuriem būtu jātiecas katram jaunam biznesam
Nav noslēpums, ka biznesa uzsākšana bieži vien var būt sarežģīta ne tikai uzņēmēja pieredzes trūkuma dēļ, bet arī konkurences vai jauna zīmola zemās atpazīstamības dēļ. Mūsdienu mārketings paver plašas iespējas, tāpēc, pareizi plānojot un īstenojot dažādas stratēģijas, ir iespējams izcelties uz konkurentiem un palielināt zīmola atpazīstamību. Tomēr mārketinga stratēģiju īstenošanai bieži ir nepieciešams ievērojams budžets, un jaundibinātie uzņēmumi ne vienmēr to var atļauties. Šādos gadījumos uz visu jāskatās radoši un jācenšas reklāmas kvantitāti aizstāt ar tās kvalitāti. Kādas lietas būtu svarīgi ievērot uzņēmumiem, kas tikai sāk savu ceļu uz panākumiem?
Zīmola atpazīstamības palielināšana
Katra jauna biznesa mērķis ir pēc iespējas ātrāk nostiprināties tirgū, taču ir svarīga ne tikai pārdodamā produkta vai pakalpojuma kvalitāte, bet arī spēcīgs zīmola tēls. Parasti zīmola tēls tiek veidots, izmantojot profesionālu zīmola dizainu, kas ietver logotipu, rūpīgi izvēlētu krāsu shēmu, saukli un daudz ko citu. Katram no šiem elementiem jābūt savstarpēji saistītiem ar citiem elementiem, tādējādi veidojot sava veida modeli, kas ļauj vieglāk atpazīt preci vai pakalpojumu. Šādam konsekventam zīmola tēlam jāatspoguļojas ne tikai mājaslapā vai sociālajos tīklos, bet arī digitālajās un fiziskajās reklāmās (ja tādas ir). Īsāk sakot, tam jābūt redzamam visos iespējamajos saziņas līdzekļos. Protams, nedrīkst aizmirst arī tiešo mārketingu – pasākumu organizēšanu vai dalību gadatirgos, kur ir lieliska iespēja tieši komunicēt ar potenciālajiem klientiem un vēl vairāk palielināt sava zīmola atpazīstamību. Zīmola atpazīstamības palielināšana ir salīdzinoši dārga stratēģija, tāpēc, protams, tas prasīs laiku. Esiet pacietīgi un īstenojiet savas stratēģijas mērķtiecīgi!
Potenciālo klientu piesaiste
Jaunu klientu piesaiste ir viens no lielākajiem izaicinājumiem, ar ko saskaras jauni uzņēmumi. Parasti cilvēki savu problēmu risināšanai izvēlas jau zināmus un pārbaudītus uzņēmumus, un bieži vien nemēģina riskēt un izmēģināt ko jaunu. Tomēr arī jauniem uzņēmumiem ir daudz iespēju tikt pamanītiem un pārbaudītiem viņu mērķauditorijas vidū. Šeit lielu lomu spēlē neatlaidība. Kad esi redzams un dzirdams vidē, cilvēki agri vai vēlu nolemj izmēģināt sniegtos pakalpojumus vai iegādāties preci. Tas, galvenokārt, prasa neatlaidību un konsekvenci mārketinga kampaņās. Personalizētu piedāvājumu nodrošināšana, pamatojoties uz klientu auditoriju, kas ir specifiska pārdodamā produkta vai pakalpojuma segmentam, var arī palīdzēt piesaistīt jaunus klientus. Šī iemesla dēļ ir vērts veikt tirgus izpēti un analīzi, kas palīdzēs labāk saprast kāda ir mērķauditorija.
Mājaslapas apmeklējuma palielināšana
Tīmekļa vietne ir sava veida reklāma. Bieži tā ir pirmais saskarsmes punkts ar klientu, tāpēc svarīgi, lai mājaslapa būtu ne tikai vizuāli pievilcīga, bet arī funkcionāla. Mūsdienās ir neskaitāmi rīki, kas palīdz analizēt un saprast, kā vietnes apmeklētāji uzvedas noteiktās lapās. Atziņas par vietnes apmeklētāju uzvedību palīdzēs izveidot funkcionālāku lapu un dažādas SEO stratēģijas palīdzēs vietnei būt pamanāmākai un palielināt organisko apmeklējumu skaitu. Starp citu, ir vērts pieminēt, ka vietnei jābūt ne tikai pareizi optimizētai funkcionalitātes un ērtības ziņā, bet arī aktīvai. Tas nozīmē, ka informācija vietnē ir regulāri jāatjaunina.
Pārdošanas un konversiju palielināšana
Lai vietnes apmeklētājus pārvērstu par klientiem, jums ir jāizveido skaidrs un vienkāršs pirkšanas process. Lai to izdarītu, jums jāpārliecinās, ka interneta veikals ir lietotājam draudzīgs un pirkuma pogas ir labi pārskatāmas un skaidri saskatāmas. Jums vajadzētu pievērst uzmanību arī dažādiem maksājuma veidiem. Mūsdienās internetbanka vairs nav tā ērtākā, kur nu vēl karšu maksājumi. Lielākā daļa cilvēku tagad izmanto Apple Pay vai Google Pay kā maksājuma veidus, kas ļauj maksāt tikai ar dažiem klikšķiem. Patiesībā, jo ērtākas maksāšanas iespējas jums ir, jo lielāka iespēja, ka klients veiks pirkumu uzreiz. Tas ir tāpēc, ka daži cilvēki, kas iepērkas tiešsaistē, nolemj pārtraukt pirkuma procesu tikai tāpēc, ka nevar izmantot sev ērtāko maksājuma veidu. Pārdošanu palīdzēs palielināt arī personalizētu e-pastu sūtīšana klientiem, kas apmeklē e-veikalu. Mūsdienās tos ir ļoti vienkārši automatizēt.
Klientu lojalitātes stiprināšana
Veidojot jaunu biznesu svarīgi domāt ne tikai par jaunu klientu piesaisti, bet arī jācenšas saglabāt esošos. To var palīdzēt dažādas lojalitātes programmas un kvalitatīvs klientu serviss. Labi apkalpots klients zina, ka nākamreiz, kad saskarsies ar līdzīgām problēmām, tās, visticamāk, atkal tiks atrisinātas ātri un efektīvi. Tikmēr lojalitātes programmas var būt dažādas. Piemēram, pēc tam, kad klients ir iegādājies preci vai pakalpojumu, nākamajam pirkumam ir vērts piedāvāt vismaz simbolisku atlaidi. Ar laiku klients pieradīs izvēlēties konkrētu interneta veikalu. Ņemiet vērā, ka klients, kurš vairākas reizes iegādājies vienu un to pašu preci jūsu interneta veikalā, iespējams, joprojām meklē labākus piedāvājumus citur, tāpēc lojalitātes saglabāšana var būt sarežģīta. Tas prasa nepārtrauktu rīcību, lai klientam visu laiku piedāvātu īpašus piedāvājumus un atlaides.
Sociālo tīklu izmantošana
Sociālie tīkli ir viens no efektīvākajiem līdzekļiem zīmola atpazīstamības palielināšanai un tieša kontakta nodibināšanai ar klientiem. Ir svarīgi izvēlēties pareizos sociālos tīklus, pamatojoties uz mērķauditoriju. Piemēram, Instagram ir lieliska izvēle vizuālajam saturam un LinkedIn biznesa kopienai. Veidojot saturu, ārkārtīgi svarīgi ir pievērst uzmanību tā kvalitātei un konsekvencei. Regulāri publicējot ziņas, kas atspoguļo jūsu zīmola vērtības, ne tikai palielinās zīmola atpazīstamību, bet arī veidojas līdzīgu interešu kopiena. Lai gan sociālie tīkli piedāvā lieliskas iespējas apmaksātai reklāmai, organiskā satura veidošanu nevajadzētu atstāt novārtā.
Veiksmīga mārketinga stratēģija ir sarežģīts un nepārtraukts process, kas prasa rūpīgu darbu plānošanu un īstenošanu. Ievērojot iepriekš izveidotus mārketinga mērķus, ir iespējams palielināt zīmola atpazīstamību, piesaistīt vairāk klientu un izveidot ilgtermiņa, lojālu klientu bāzi. Vissvarīgākais ir nepārtraukti sekot līdzi tirgus izmaiņām, analizēt rezultātus un būt gatavam ātri reaģēt uz jaunām iespējām un izaicinājumiem.