E-veikala zīmols: kā jaunus veikala apmeklētājus pārvērst par lojāliem klientiem?
Likumsakarīgi, ka ikviena e-veikala īpašnieka galvenā prioritāte ir nodrošināt pastāvīgu jaunu apmeklētāju plūsmu e-veikalā. Jaunos apmeklētājus savukārt ir iespējams pārliecināt un pārvērst klientos, kuri tālāk dos papildu ieņēmumus. Tieši šī iemesla dēļ e-veikalu pārstāvji nereti ķeras pie dažādām mārketinga stratēģijām, lai e-veikala zīmols iegūtu atpazīstamību. Vilina potenciālos klientus apmeklēt e-veikalu un apskatīt preču vai pakalpojumu piedāvājumus. Lai gan jaunie apmeklētāji tiek uzskatīti par būtisku veiksmīgas e-komercijas aspektu, daudzi uzņēmēji bieži aizmirst par klientiem, kuri jau ir iegādājušies preces vai pakalpojumus vairāk nekā vienu reizi. Būtiskākā atšķirība starp esošajiem un potenciālajiem jaunajiem klientiem – pirmie ar lielāku iespējamību veiks pirkumu. Īsāk sakot, cilvēki, kuri jau ir vismaz vienu reizi iepirkušies konkrētā interneta veikalā, daudz biežāk atgriezīsies un veiks pirkumu atkārtoti. Protams, šāds scenārijs ir ticams tikai tajā gadījumā, ja klients ir apmierināts gan ar pašu iegādes procesu, gan ar iegādātās preces vai pakalpojuma kvalitāti.
Lielisks e-veikala zīmols ir veids, kā iegūt pircēja uzticību
Jauno klientu pārvēršana par lojāliem klientiem var būt īsts izaicinājums, kas prasīs ne tikai laiku un pūles, bet arī specifisku zināšanu bagāžu. Tomēr lielāks lojālo un pastāvīgo klientu skaits nozīmē arī lielākus ieņēmumus katru mēnesi. Neskatoties uz to, ka iepirkšanās internetā jau labu laiku tiek uzskatīta par ikdienišķu nodarbi, daļai cilvēku šāda veida iepirkšanās joprojām asociējas ar risku un īpaši, ja ir bijusi iepriekšēja negatīva pieredze. Vēl joprojām sastopamies ar negodprātīgiem uzņēmējiem, kas nepilda klientiem dotos solījumus. Šādu cilvēkus būs grūtāk pārliecināt veikt pirkumu, jo īpaši nedzirdētā e-veikalā, kam ir vāji veidots e-veikala zīmols. Tomēr gadījumā, ja apmeklētājs pamēģinās, iegādāsies preces vai pakalpojumus un būs apmierināts, tad attieksme mainīsies un būs daudz vieglāk uzrunāt šo klientu apmeklēt e-veikalu vēlreiz, un veikt atkārtotus pirkumus. Diemžēl ne visi apmeklētāji ir gatavi riskēt un veikt pirkumu e-veikalā, kas viņus nepārliecina vai rada šaubas. Tieši šī iemesla dēļ, e-veikala zīmols spēlē lielu lomu uzticības radīšanā. Ar e-veikala zīmolu mēs domājam vairāku lietu kopumu, kas ietver e-veikala lapas dizainu, produktu prezentāciju un aprakstus, būtiskas informācijas par piegādi, apmaksu atspoguļošanu. Lai arī nav noteikti noteikumi kādam jābūt dizainam vai produktu izvietojamam, tas nenozīmē, ka e-veikala lapas izskatam nav nozīmes. Ne velti veikalu īpašnieki bieži vien nolīgst profesionālus dizainerus, kuri palīdz izveidot uzticamu veikala zīmolu. Šāds ieguldījums laika gaitā atmaksājas. Tomēr, ja resursi ir ierobežoti, tad nekas cits neatliks kā darīt to pašam. Šeit var palīdzēt mūsu raksti par to kā izveidot efektīvu interneta veikala dizainu un ieteikumi produktu aprakstu veidošanā.
Klientu pieredze ir svarīga, tā nebeidzas ar pabeigtu pirkumu
No pirmā acu uzmetiena var šķist, ka klienta veikts pirkums e-veikalā ir jāuztver kā veiksmīgs gala mērķis. Lai gan šajā gadījumā klients jau ir devis savu ieguldījumu kopējo ieņēmumu veidošanā, nevajadzētu aizmirst, ka attiecības ar viņu nebūt nav beigušās.
Preču piegāde
Būtiska ietekme uz veikala zīmola veidošanos ir arī pasūtīto preču piegādes procesam. Nav noslēpums, ka cilvēkiem patīk skaidrība un ātrums. Tas nozīmē, ka liela uzmanība jāpievērš ne tikai preču piegādes ātrumam, bet arī atbilstošai klienta informācijai par pašu piegādes procesu. Klientu informēšana par pasūtīto preču piegādes laiku jau kļuvusi par pašsaprotamu lietu. Lai uzlabotu sava veikala kopējo tēlu, varat pielikt nedaudz vairāk pūļu un nosūtīt klientam piegādes izsekošanas kodu, un papildus nosūtīt atgādinājumu par pasūtījuma piegādi nākamajā dienā. Mūsu spraudnis maksājumiem un piegādēm WooCommerce e-veikalu platformai jau iekļauj šo funkcionalitāti, bet vairāk par to variet uzzināt šeit.
Preču atgriešana
Dažkārt gadās, ka klients nav apmierināts ar pirkumu dažādu iemeslu dēļ. Ir tikai dabiski, ka dažkārt pārdotajām precēm var būt elementāri brāķi. Tādā gadījumā klienti nereti vēršas pie e-veikala administrācijas pa veikalā norādītajiem kontaktiem, un informē pārdevēju par iegādātās preces defektu. Protams, ne vienmēr defekts ir vienīgais klientu neapmierinātības iemesls. Bieži vien pēc preces saņemšanas klients paliek neapmierināts ar pirkumu, jo, iegādājoties internetā, vienkārši nebija iespējas apskatīt preci tiešraidē. Šī iemesla dēļ Patērētāju tiesību noteikumi paredz, ka internetā iegādātās preces var atgriezt pārdevējam 14 dienu laikā pat tad, ja prece nav bojāta. Ir izņēmumi, taču šis noteikums attiecas uz lielāko daļu produktu segmentu. Pārdevēji ne vienmēr sliecas pieņemt pārdotās preces, kas bieži vien var izraisīt konfliktu. Jāatceras, ka arī pie preču atgriešanas tiek veidots kopējais e-veikala zīmols jeb tēls. Ja atgriešana būs vienkārša un ērta, tad pastāv liela iespēja, ka klients veiks pirkumu atkāroti. Sperot soli tuvāk labākai klientu pieredzei, lielāki e-veikali, kas tirgo apģērbu jau kopā ar sūtījumu, pievieno adrešu karti preču atgriešanai pakomātā bez maksas.
E-pasta jaunumi ir lielisks veids kā uzturēt saikni ar klientiem
Saziņas uzturēšana ar klientu ir īpaši svarīga, taču ir šaura robeža starp noderīgu saziņu un uzmācīgu reklāmu. Lai gan var būt vairāk nekā viens veids, kā uzturēt kontaktus, vispopulārākais ir jaunumu sūtīšana e-pastā. Jaunumu e-pasti palīdz regulāri atgādināt klientam par jauniem piedāvājumiem un uzturēt konkrēta e-veikala zīmola esamību. Šī komunikācijas metode tiek plaši izmantota visās mārketinga jomās. Protams, nepārtraukta jaunumu veidošana un sūtīšana klientiem var radīt pretēju efektu un kļūt par kaitinošu. Iespējams retāka, bet pievilcīga, saturīgākā un skaidrāka informācija ir pareizais ceļš, nekā bieža un nekvalitatīva satura sūtīšana.
Kopsavilkums
Lojālu klientu veidošanai ir jābūt prioritātei ikvienam e-komercijas uzņēmumam. Lojāli esošie klienti parasti ir lielākais tava biznesa garants, jo nodrošina tev regulārus ienākumus. Kā jau minējām iepriekš, tad jauna apmeklētāja pārvēršana pastāvīgā klientā prasa ne mazums pūles un laiku. Veiksmīgs e-veikala zīmols un tēls ir priekšnosacījums, lai izveidotu bāzi ar lojāliem klientiem. Laba vai ļoti laba klienta pieredze, lai arī prasa vairāk pūles, atmaksājas ilgtermiņā un ir pamats veiksmīga e-komercijas biznesa veidošanā. Svarīgi atcerēties, ka klienti ar negatīvu pieredzi daudz biežāk dalīsies pieredzē ar apkārtējiem nekā tie, kas ir pilnībā apmierināti. Slikta apkalpošana var nodarīt daudz lielāku kaitējumu e-veikala zīmolam, nekā daudzi varētu domāt, jo mūsdienās ziņas sociālos medijos izplatās ātri.
Seko mums Facebook un esi pirmais, kas uzzina par jaunākajiem rakstiem.