Atpakaļ uz visiem rakstiem

Apple Pay un Google Pay pārveido tiešsaistes maksājumus Baltijā

05.09.2025
4 minūtes

Veids, kā Baltijas klienti maksā tiešsaistē, mainās ātrāk nekā jebkad agrāk. Ilgus gadus maksājumu statistika bija gandrīz nemainīga — 85–95% no visiem pirkumiem tika apmaksāti ar bankas maksājumiem, savukārt karšu maksājumu daļa turējās nelielā, bet stabilā apmērā, parasti 5 līdz 10 procenti atkarībā no tirgotāja nozares.

Šis līdzsvars sāka mainīties, tiklīdz norēķinos parādījās Apple Pay un Google Pay. Izmaiņas bija redzamas uzreiz: ja veikals pievieno šīs iespējas līdzās parastajiem karšu maksājumiem, karšu transakciju īpatsvars dažu mēnešu laikā dubultojas. Pēc tam pieaugums turpinās vienmērīgā tempā. Šobrīd karšu maksājumi, ieskaitot Apple Pay un Google Pay, veido jau apmēram 20% no visiem tiešsaistes darījumiem, bet dažās kategorijās īpatsvars ir vēl augstāks. Apple Pay ir apsteidzis tradicionālos karšu maksājumus un šobrīd ir aptuveni desmit reizes lielāks nekā Google Pay.

No bankas uz karti: fundamentāla maiņa

Īpaši interesanti ir tas, no kurienes nāk jaunie Apple Pay lietotāji. Lielākā daļa, aptuveni 2/3 līdz 3/4, iepriekš maksāja ar bankas maksājumiem. Tas iezīmē fundamentālu uzvedības maiņu. Baltijas klienti vēsturiski ir uzticējušies bankas maksājumiem, kas ir reģionam un Somijai raksturīga īpatnība.

“Paradumi, kas likās dziļi iesakņojušies, šobrīd mainās mūsu acu priekšā.”

Vienlaikus tas izskaidro, kāpēc vidējā karšu darījuma summa ir samazinājusies — Apple Pay un Google Pay visbiežāk izmanto ikdienas, mazākiem pirkumiem, kuros visvairāk nozīmes ir ērtumam un ātrumam.

Klientu ieguvums: ērtums un ātrums

No klienta skatpunkta šīs pārmaiņas ir loģiskas. Nav jāievada kartes dati. Maksājumu var pabeigt ar vienu pieskārienu vai Face ID. Tieši mobilajās ierīcēs tas ir īpaši nozīmīgi, jo gari maksājuma formāti bieži vien ir galvenais iemesls grozu pamešanai. Apple Pay un Google Pay mazina lietotāja friction un ievērojami uzlabo konversijas rādītājus.

Tirgotāju skatpunkts

Tirgotāji, kas jau ieviesuši Apple Pay un Google Pay, redz rezultātus: mazāk pamestu grozu, vairāk pabeigtu pirkumu, lielāks karšu maksājumu īpatsvars. Atšķirība kļūst redzama ļoti ātri, pat bez detalizētām atskaitēm.

Tomēr šai tendencei ir arī otra puse. Karšu maksājumi ir dārgāki nekā maksājumu iniciēšanas pakalpojumi. Pieaugot to īpatsvaram, palielinās arī kopējās maksājumu izmaksas. Tirgotājiem ir svarīgi par to būt informētiem un plānot savas stratēģijas, lai līdzsvarotu ieguvumus ar izmaksām.

Kas notiks tālāk?

Un tas ir tikai sākums. Nākamo mēnešu laikā MakeCommerce ieviesīs Click to Pay norēķinu metodi.

Attēla avots: <a href="https://www.mastercard.com.sg/en-sg/personal/ways-to-pay/click-to-pay.html" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Mastercard</a> </p>
Attēla avots: Mastercard

Šis risinājums aizstās manuālu kartes datu ievadīšanu un ļaus klientiem maksāt ar saglabātajām kartēm ar vienu klikšķi. Tas ir līdzīgs Apple Pay un Google Pay, taču balstīts uz Visa, Mastercard un citu karšu shēmu izstrādātu starptautisko standartu. Vairāk par to varat izlasīt šeit: https://www.mastercard.com.sg/en-sg/personal/ways-to-pay/click-to-pay.html 

Click to Pay padarīs tradicionālos karšu maksājumus ātrākus, drošākus un ērtākus — īpaši mobilajā vidē.