Back to all articles

9 ieteikumi kā sagatavoties pirms svētkiem un Black Friday

09.11.2022

Svētku laiks ir tepat ap stūri. Neatkarīgi no tā vai gatavojaties pirmssvētku pārdošanas sezonai vai noteiktām izpārdošanas dienām (Melnajai piektdienai un Kiberpirmdienai), 2022. gads būs iespēju un pārmaiņu gads.
Šogad, neskatoties uz daudzajiem izaicinājumiem, cilvēki vairāk nekā jebkad agrāk iepērkas internetā, jo ir pieraduši izvēlēties no plašāka preču klāsta. Tajā pašā laikā, daudzi arī priecājas par iespēju atkal doties un iepirkties klātienes veikalos. Ja vēlaties maksimāli izmantot šo iepirkšanās laiku, ir svarīgi sākt plānošanu un gatavošanos tam jau laicīgi.

1. Gatavojies garākam izpārdošanas periodam

Bez liela pārsteiguma varam teikt, ka šogad lielākā iepirkšanās aktivitāte būs novērojama tieši internetveikalos. Tomēr tieši nedēļas pirms Melnās piektdienas būs tas laiks, kad jau redzēsim dažādas izpārdošanas, akcijas un īpašos piedāvājumus. Pircēji jau laicīgi sāk domāt vai iepirkties tiešsaistē vai veikalā uz vietas, tāpēc iesakām savus īpašos piedāvājumus komunicēt cik vien drīz iespējams un maksimāli pagarināt piedāvājumu pirms un arī pēc Melnās piektdienas.

2. Pārbaudi un sagatavo savu internetveikalu pirms lielas apmeklētāju plūsmas

Ejot cauri pārējiem ieteikumiem, jau redzēsi, ka visa panākumu atslēga ir efektivitāte. Tas noteikti attiecas arī uz internetveikalu, kur lapas ielādes ātrums var palīdzēt vai kaitēt Jūsu klientu iepirkšanās pieredzei. Pēkšņš mājaslapas lietotāju pieplūdums var tai arī kaitēt, liekot sabrukt.

3. Padomā par rezerves plānu

Vienmēr būt gatavam nozīmē regulāri uzdot sev neērtus jautājumus un sagatavoties sliktākajam. Vai Jums ir kādi rezerves varianti, ja nu kaut kas noiet greizi? Kas notiek, ja piegādātājs, ar kuru strādājat, kļūst pārāk aizņemts? Vai arī Jūsu krājumi netiek piegādāti paredzētajā laikā? Cik ātri varat pielāgot savu produktu un piegādes plānu?

Šo jautājumu mērķis nav izraisīt nepamatotas bailes, bet ir svarīgi sagatavoties sarežģītām situācijām un padomāt laicīgi par rezerves variantiem. Pandēmijas laikā esam piedzīvojuši lielus piegādes kavējumus un ir svarīgi par tiem brīdināt jau iepriekš. Labāk šādus jautājumus apdomāt jau iepriekš, nevis risināt izpārdošanu laikā.

4. Piedāvā pircējiem norēķinus arī klātienē ar POS termināļiem

Pirmo reizi 2021. gadā pārdošanas apjomi veikalos pieauga ātrāk nekā e-komercijas pārdošanas apjomi, kas liecina par ievērojamu tradicionālo uzņēmumu atveseļošanos. Tomēr ir grūti paredzēt, cik daudz pircēji šajā pirmssvētku laikā izvēlēsies iepirkties veikalā.

Vai pircēji turpinās galvenokārt iepirkties tiešsaistē? Vai iepriekš apslāpētā vēlme iepirkties klātienē izraisīs lielāku gājēju skaitu nekā jebkad agrāk? Atbilde, visticamāk, ir abu kombinācija, kas nozīmē, ka Jums jābūt gatavam pielāgoties klientam, lai arī kur un kā viņi izvēlētos iepirkties.

MakeCommerce POS termināļi palīdz e-komercijas uzņēmumiem paplašināt pakalpojumu klāstu un apkalpot pircējus arī klātienē. Neatkarīgi no tā kādas pasūtījumu izpildes iespējas tiek piedāvātas (pērc internetveikalā – saņem uz vietas vai tiešsaistē redzami preču atlikumi, iegāde uz vietas), pircēji vēlas iepirkties, izmantojot viņiem ērtāko veikala un e-veikala iepirkšanās kombināciju.

5. Izveido piegādes plānu aktīvākajam pasūtījumu laikam

Piegāde nav tikai papildus biznesa izmaksas, tā ir būtiska biznesa sastāvdaļa, kas var ietekmēt Jūsu uzņēmumu kopumā. Laba piegādes stratēģija nenozīmē, ka Jums ir jāpiedāvā visas iespējamās piegādes iespējas. Svarīgi atrast līdzsvaru starp iespējām, klientu vajadzībām un vai tas ir izpildāms konkrētā laikā. Izmantojot pareizo piegādes stratēģiju, varat nodrošināt labāku klientu iepirkšanās pieredzi, vienlaikus uzlabojot pasūtījuma noformēšanu līdz galam un palielinot vidējo pasūtījuma vērtību.

Kā Jūs piemērojat piegādes izmaksas ir stratēģiski ļoti svarīgi. Pircēji sagaida, ka piegāde būs ātra un bezmaksas – ideālā gadījumā abu veidu kombinācija.

Ātra piegāde ir relatīvs jēdziens. Tas atkarīgs no Jūsu ģeogrāfiskās atrašanās vietas un pircēju ekspektācijām. Ātra piegāde var būt tās pašas dienas laikā, bet var arī nozīmēt piegādi nākamajā dienā vai divu dienu laikā.

Bezmaksas piegāde nekad nav bezmaksas, jo tas nozīmē, ka izmaksas sedzat Jūs. Bet, ja tas tiek darīts pareizi, šo izmaksu segšana var tieši palielināt vidējo pasūtījuma vērtību un mudināt pirkt vairāk. Ne visiem pasūtījumiem jābūt ar bezmaksas piegādi, bet tā var būt piemērojama, ja ir sasniegta kāda minimāla pirkuma summa vai ir akcijas periods, piemēram, Melnā piektdiena.

Pērc internetā – saņem uz vietas ir efektīvs veids kā būt elastīgam ar piegādes laikiem. Sava veikala vai noliktavas atrašanās vietas izmantošana kā pasūtījuma saņemšanas vieta var palīdzēt izvairīties no iespējamas piegādes aizkavēšanās. Šis bieži vien ir izdevīgs piegādes veids gan pircējiem, gan tirgotājam, kā arī tas nodrošina iespēju apiet piegādes partnera noteiktos piegādes termiņus svētku laikā.

Kad piegādes stratēģija izdomāta, dariet to zināmu klientiem. Publicējiet informāciju savā piegādes informācijas lapā vai BUJ lapā, e-pastā un citos mārketinga kanālos. Informējiet par piegādes ātrumu jau produktu izvēlnes lapā vai norēķināšanās laikā, lai Jūsu klienti zinātu ar kādiem piegādes termiņiem rēķināties. Neaizmirstiet vienmēr savlaicīgi komunicēt par piegādes aizkavēšanos, kuru izraisa pārvadātāja kavēšanās vai kas cits kas varētu aizkavēt Jūsu klientu pasūtījumus.

Piegades_plans

6. Organizējiet plānotās akcijas

Pārskatiet visus savus produktus un plānojiet Melnās piektdienas piedāvājumus un atlaides savlaicīgi, nevis pēdējā brīdī. Pārskatiet savu peļņas stratēģiju un preču atlikumus, lai atrastu piemērotas atlaides un uzziniet kā iestatīt šīs atlaides savā mājaslapā. Izvēlieties produktus, kuriem vēlaties piemērot akciju, ieplānojiet kampaņas sākuma datumus un izpārdošanas cenas. Tad akciju laikā varat izmantot sagatavotos plānus, nevis pēdējā brīdī ķerties klāt.

Komunicējiet ar klientiem par gaidāmajām akcijām, sūtot e-pastus, liekot ziņas sociālajos medijos un jau laicīgi rosiniet ziņkāri par piedāvājumiem. Jo ātrāk sāksiet veidot rosību, jo lielāks pienesums būs redzams Melnajā piektdienā un Kiberpirmdienā, kad izziņosiet kampaņas sākumu.

7. Piedāvājiet vieglu un ērtu preču atgriešanu

Atgriešana ir kļuvusi par galveno klientu pieredzes sastāvdaļu un ne tikai Melnajā piektdienā. Lielākā daļa pircēju sagaida bezmaksas un vienkāršu atgriešanu, un bieži vien neveic pirkumu, ja vien nav piedāvāta iespēja atgriezt preci.

Pārliecinieties, ka Jūsu mājaslapā ir skaidra, godīga un labi izveidota atgriešanas politika. Tas ir vienkāršs veids kā pārliecināt klientus, ka Jūs izrādāt uzticību savam veikalam un produktam. Dažas populāras sadaļas mājaslapā, kur iekļaut savu atgriešanas politiku:

  • Piegāde un preču atgriešana
  • Vispārīgie lietošanas noteikumi
  • Biežāk uzdotie jautājumi
  • Pie produkta/pakalpojuma apraksta

Ja nepieciešama palīdzība ar atgriešanas un lietošanas noteikumu izveidi, varat izmantot mūsu paraugu.

8. Padomājiet par mobilās versijas skatu

Pēdējo gadu laikā pirkumu apmērs no mobilajām ierīcēm ir krietni palielinājies, īpaši Melnās piektdienas laikā. Visticamāk šī tendence arī turpināsies. Internetveikalu īpašniekiem tas noteikti nozīmētu padomāt par to, kā viņu mājaslapa un pirkumu noformēšanas process izskatās no viedtelefoniem. Kāda ir Jūsu veikala lietotāju pieredze mobilajās ierīcēs? Vai ir viegli un intuitīvi veikt pirkumus Jūsu e-veikalā? Vai Jūsu mājaslapa ir adaptīva mobilajām ierīcēm? Ja mājaslapu būvējāt kādā platformā (Shopify, WooCommerce, Mozello, Adobe Commerce utml.) visticamāk tā ir adaptīva un piemērota mobilajām ierīcēm, taču, ja mājaslapa būvēta individuāli, ir vērts pārbaudīt kā Jūsu veikals izskatās mobilajā ierīcē.

9. Novērtējiet rezultātus – kas izdevās un kas nē

Melnā piektdiena un pirmssvētku laiks ir labs brīdis, lai Jūsu uzņēmums mācītos no kļūdām un panākumiem. Iegūtās mācības var būt vērtīgākas par reālajiem ieņēmumiem. Tāpēc ir svarīgi piefiksēt visu un novērtēt, kas darbojās un kas nē.

Ieviešot jaunas stratēģijas, noteikti veiciet piezīmes (un ekrānuzņēmumus), lai piefiksētu savas kampaņas un rezultātus. Šie ieraksti sniegs Jums jau gatavu ieskatu nākamā gada svētku laikam, kā arī ļaus redzēt kādas kampaņas ir piemērotas Jūsu biznesam, lai sasniegtu vēl vairāk.

MakeCommerce maksājumu risinājumi un papildpakalpojumi ir ērti apskatāmi šeit, bet ja vēlies uzzināt vairāk vai saņemt personalizētu piedāvājumu, raksti uz: support@makecommerce.lv

Reģistrējies tagad un pieņem populārākos maksājumu veidus!