Back to all articles

20 lietas, ko pārbaudīt pirms interneta veikala atklāšanas

04.09.2019

Mēs zinām, ka interneta veikala izveide un atvēršana ir darbietilpīgs un gana nogurdinošs process, tāpēc ir tikai saprotami, ka darba gaitā dažas lietas sanāk aizmirst. Tā kā Tavās interesēs ir tas, lai Tava interneta veikala atklāšana noritētu perfekti un bez aizķeršanās, esam sastādījuši sarakstu ar 20 lietām, kurām vērts pievērst uzmanību pirms interneta veikala atklāšanas.

Pārbaudi pareizrakstību un gramatiku

Nekas neliecina par neprofesionalitāti un nolaidību, kā slikts valodas lietojums, un Tu noteikti nevēlies atstāt šādu iespaidu uz saviem potenciālajiem klientiem, tāpēc atklājot savu interneta veikalu, noteikti pārliecinies vai mājaslapā nav pareizrakstības kļūdas. Izmanto kādu no pareizrakstības pārbaudes programmām, kā Tilde vai Grammarly, vai palūdz kādam iziet cauri visam mājaslapas saturam, sākot no virsrakstiem un produktu aprakstiem līdz lietošanas noteikumiem. Šajā ziņā pārlieku liela piesardzība nenāks par ļaunu jeb kā vēsta sena latviešu paruna – labāk septiņas reizes nomērīt un tikai vienu reizi griezt.

Aktivizē sociālās platformas

Ja plāno pārdot un popularizēt savu produktu atpazīstamību papildus izmantojot sociālos tīklus, kā Instagram un Facebook, pievieno pirkšanas iespēju, kas aizvedīs klientu uz Tavu interneta veikalu, sniedzot visaugstāko servisu. Neaizmirsti arī mājaslapā norādīt uzņēmuma Instagram un Facebook kontus, tas vairos sekotāju skaitu un, kā mēs zinām, plašāks sekotāju loks nozīmē potenciāli vairāk klientu.

Izstrādā pirms atklāšanas mārketinga plānu

Domā pāris soļus uz priekšu un savlaicīgi izstrādā mārketinga plānu, kas nodrošinās Tevi ar potenciālajiem klientiem jau pirms interneta veikala atklāšanas. Šī ir populāra metode, ko izmanto daudzi jaunie uzņēmēji, mēģinot iekarot savu nišu tirgus laukumā. Izmanto sociālos mēdijus savā labā un sacel nelielu vai pat lielu vētru ap gaidāmo veikala atklāšanu un nosūti ziņu ar gaidāmajiem jaunumiem saviem Instagram, Youtube, Facebook vai bloga sekotājiem, tādējādi pievēršot sev lielāku uzmanību un paplašinot klientu loku. Neaizmirsti arī par iespēju sazināties ar populāriem influenceriem, kas palīdzēs nest Tava veikala vārdu pasaulē

Atceries, ka pircējiem patīk intriga, izmanto to savā labā!

Pārbaudi mājaslapas TITLE marķieri un META aprakstu

Lai optimizētu SEO (search engine optimization) darbību, kas, balsoties uz konkrētiem atslēgas vārdiem Google un citos meklētājos, palīdz Tavai mājaslapai ierindoties maksimāli augstu, pārliecinies, ka TITLE marķieri un META apraksts satur nepieciešamos atslēgas vārdus. Vairāk par SEO optimizāciju pastāstīsim citā rakstā, bet pagaidām galvenais, kas Tev jāzina, ir tas, ka meklētāji, pārlūkprogrammas un sociālie tīkli izmanto TITLE marķierus jeb TITLE tag, lai uztvertu un parādītu mājaslapas virsrakstu, tāpēc tas jāizvēlas ar apdomu. TITLE marķierim jābūt īsam, skaidri jāatspoguļo mājaslapas saturs, un tekstam nevajadzētu pārsniegt 70 rakstzīmes. Savukārt META apraksts ļauj saprast, ko konkrētā lapa piedāvā. Arī META apraksta tekstam jābūt īsam (ideālā gadījumā viens vai divi teikumi, ~ 160 rakstzīmes) un tam jāietver vissvarīgākie atslēgas vārdi.

Optimizē produktu META aprakstu

Līdzīgi kā ar mājaslapas META aprakstu arī produktu META aprakstam ir būtiska nozīme SEO darbības uzlabošanā. Pārliecinies, ka META apraksts katram produktam satur nepieciešamos atslēgas vārdus, lai Tevis piedāvātā prece parādītos, kad potenciālais klients izmanto pārlūkprogrammas meklētāju.

Optimizē attēlus

Lieta, kas kaitina ikvienu mājaslapas lietotāju, ir lēna mājaslapas ielāde. Mūsdienu steidzīgajam cilvēkam trūkst pacietības, un mēs sagaidām ātru un optimālu darbību visur, tāpēc, ja Tava mājaslapa būs lēna, vari zaudēt klientus. Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc mājaslapas mēdz būt lēnas, ir slikti optimizētas fotogrāfijas un, ja plāno atvērt savu interneta veikalu, produktu attēli būs nepieciešami. Ja vēl nezini, kā optimizēt savas fotogrāfijas, nezaudējot attēla kvalitāti, konsultējies ar speciālistiem, vai izmanto kādu no internetā pieejamajiem instrumentiem, piemēram, ImageOptim, Tinypng vai ShortPixel.

Atvieno visas testa lapas

Strādājot, pie sava interneta veikala, nereti sanāk daudz eksperimentēt un testēt dažādas sadaļas. Klientiem nepatīk iepirkties interneta veikalā, kur kāda no sadaļām joprojām ir izstrādes stadijā, tāpēc pārliecinies, ka mājaslapas gala versijā nav nekā lieka. Diemžēl mūsu pieredzē ir gadījies sastapties arī ar mājaslapām, kur kāda sadaļa ir izstrādes stadijā jau gadiem ilgi, un tas nav labais stils. Ko no tā varam mācīties? Ja kaut kas nav gatavs, varbūt to tomēr vajag paturēt pie sevis.

Veic datu dublēšanu

Mūsdienu cilvēkam rezerves kopiju veidošana jeb datu dublēšana nav sveša lieta. Tā kā dzīvojam digitālā laikmetā un pārsvarā visa datu dublēšana notiek automātiski, tikai retais ikdienā aizdomājas manuāli veidot rezerves kopijas vai uzstādīt savam uzturēšanas serverim rezerves kopiju veidotāju. Daudziem liekas, ka manuāla rezerves kopiju veidošana ir nevajadzīga, jo uzturēšanas pakalpojumu sniedzējs parūpēsies par datu drošību un gadījumā, ja mājaslapa tiks izdzēsta vai kāda iemesla dēļ tiks traucēta tās darbība, būs visai viegli to atgriezt sākuma stadijā. Taču der zināt, ka parasti šādas darbības nav iekļautas uzturēšanas kompāniju līgumā, un, ja tiešām radīsies problēmas ar mājaslapas darbību, var gadīties, ka pilnībā zaudēsi visus datus, sākot ar mājaslapas dizainu un beidzot ar informāciju datubāzē. Tāpēc ir svarīgi veidot rezerves kopiju, kas glabāsies uz citas iekārtas un nepieciešamības gadījumā būs pieejama tūlītējai lietošanai. Rezerves kopija noderēs arī gadījumā, ja Tava mājaslapa tiks uzlauzta vai arī ja uzturēšanas servisa kompānijai radīsies problēmas ar pakalpojuma sniegšanu.

Drošības nolūkos neaizmirsti veikt datu dublēšanu pirms atklāšanas dienas, jo, ja gadījumā kaut kas noies greizi, Tev būs visi nepieciešami dati, lai izvairītos no katastrofas.

Pārbaudi izvēlnes opcijas

Potenciālajiem klientiem ir jāzina, kur meklēt produktus un viens no galvenajiem nosacījumiem, kas garantē sekmīgu produktu atrašanu, ir labi pārdomātas, sakārtotas un viegli pieejamas izvēlnes opcijas – gan primārās, gan sekundārās. Lai pārbaudītu vai izvēlnes opcijas ir uzdevumu augstumos, palūdz kādam draugam vai ģimenes loceklim mājaslapā atrast konkrētu produktu. Atkarībā no tā, cik sekmīgi viņam vai viņai veiksies ar uzdevuma izpildi, varēsi secināt vai nepieciešamas izmaiņas izvēlnes struktūrā.

Sakārto produktu uzskaites sistēmu

Viena no vislielākajām kļūdām, ko vari pieļaut pirms mājaslapas atklāšanas, ir slikti sakārtota vai neeksistējoša produktu uzskaites sistēma. Pat viens nevietā uzrakstīts cipars var radīt milzu problēmas Tavam tikko aizsāktajam biznesam. Tāpēc, pirms padari savu interneta veikalu publiski pieejamu, pārliecinies, vai produktu inventarizācijas numuri un daudzumi sakrīt ar mājaslapā norādīto.

Ja saņemot pirmos pasūtījumus, nevēlies sīkas kļūdas dēļ savam klientam nosūtīt nepareizo preci, pārbaudi visu dubultā.

Pārbaudi, vai preču svars un izmēri atbilst patiesībai

Līdzīgi, kā ar produkcijas kodiem, ir ļoti svarīgi korekti norādīt produktu svaru un izmērus. Šim ir liela nozīme divu iemeslu pēc, pirmkārt, Tu taču nevēlies maldināt savu klientu, un otrkārt, preces svars un izmēri ietekmē piegādes izmaksas, kā rezultātā Tu vari nokļūt zaudētājos.

Pārbaudi, vai pasūtījuma noformēšanas process nav pārāk sarežģīts

Mēs jau esam runājuši par to, ka pārlieku sarežģīts pasūtījuma noformēšanas process, kas prasa pārāk daudz klienta personīgās informācijas un patērē pārāk daudz laika, ir slikts biznesam. Tāpēc palūdz kādam nesaistītam cilvēkam pasūtīt preci testa režīmā, lai redzētu vai tas nesagādā problēmas.

Pārliecinies, vai integrētās apmaksas metodes strādā

21. gadsimta tīmekļa pircējs ir izlutināts un pieradis pie iespējas norēķināties par pasūtījumu izvēloties sev ērtāko apmaksas metodi, tāpēc PayPal diez vai būs vienīgā opcija, ko vajadzētu piedāvāt. Lai Tev lieki nebūtu jālauza galva par to, kā piedāvāt klientam vairākas norēķinu opcijas, piedāvājam izvēlēties mūsu pakalpojumus, un mēs ar vienu vienkāršu integrāciju sniegsim Taviem klientiem iespēju norēķināties, izmantojot gandrīz 20 dažādas norēķinu metodes. Maksājumu metožu iestatīšana tiešsaistes veikalā var aizņemt piecas dienas, tāpēc maksājumu metodes var nebūt pieejamas tūlīt pēc pievienošanās un ir svarīgi to izdarīt jau savlaicīgi.

Parūpējies par etiķetēm un iepakojumu

Vēl viena ne mazāk svarīga lieta, ko nereti gadās aizmirst, ir pasūtījumu iepakojums. Ja pasūtījumus iesaiņo un nosūti pats, jau laikus nepieciešams domāt par materiāliem, kas vajadzīgi, lai iepakotu un izpildītu pasūtījumu. Protams, vari izmantot visparastāko iepakošanas metodi, taču, ja vēlies atstāt labu iespaidu uz saviem klientiem, der padomāt par sūtījuma noformējumu. Neatkarīgi no tā, kādu metodi izvēlies, pārliecinies, vai Tev ir viss nepieciešamais, lai realizētu savu ideju, sākot no aploksnēm, kastēm, ietinamā papīra, granulām un burbuļplēvēm līdz pat tādiem sīkumiem, kā līmlentes, lentes, šķēres, etiķetes un pateicības zīmītes.

Pievienot analīzes un statistikas rīkus

Brīdī, kad atvērsi savu interneta veikalu, noteikti vēlēsies zināt, kāds ir mājaslapas apmeklējumu skaits. Lai to uzzinātu, atceries instalēt un aktivizēt Google Analytics vai kādu citu statistikas kontroles rīku, kas ļaus Tev izsekot apmeklētāju plūsmai un izdarīt secinājumus gan par interneta veikala darbību, gan par klientu interesēm.

Neaizmirsti par „Par mums” sadaļu

Šai sadaļai ir liela nozīme divu iemeslu pēc: pirmkārt, mājaslapas apmeklētāji var iepazīties ar uzņēmumu, tā mērķiem, ideju un komandu, kas aiz tā visa stāv, un otrkārt, šī ir pirmā izvēlne, ko apmeklēs potenciālie klienti, jo statistika liecina, ka sadaļa „Par mums” ir viena no visvairāk apmeklētākajām sadaļām jebkurā mājaslapā. Tā sniedz iespēju potenciālajam klientam identificēties ar uzņēmumu un iepazīt firmas zīmi. Tāpat arī pārliecinies vai izstrādes procesā neesi aizmirsis iekļaut informāciju par mājaslapas lietošanas notiekamiem, piegādi un atgriešanas politiku. Tas aiztaupīs liekas raizes, ja tomēr gadīsies kāds ļoti kašķīgs un prasīgs klients.

Pievieno jautājumus un atbildes FAQ sadaļai

Lai gan Tu vēl tikai grasies atklāt savu interneta veikalu un neesi saņēmis neskaitāmus klientu jautājumus, par lietām, kas viņus varētu interesēt, sper soli uz priekšu un padomā par to, kādi varētu būt visbiežāk uzdotie jautājumi un iekļaut tos FAQ (Frequently asked questions) sadaļā, vēl pirms esi tos saņēmis. Šādā veidā ietaupīsi laiku nākotnē.

Pārliecinies, vai norādīta visa nepieciešamā kontaktinformācija

Ir svarīgi, lai nepieciešamības gadījumā, klienti varētu sazināties ar Tevi vai Taviem darbiniekiem. Tāpēc pārliecinies vai mājaslapā ir norādīta sekojoša kontaktinformācija – tālruņa numurs un e-pasts, kuru izmantot, ja radīsies papildu jautājumi. Šis liekas pašsaprotami, bet diemžēl joprojām pastāv vairāki uzņēmumi, kuru mājaslapās šādas informācijas trūkst, un klienti ir spiesti sazināties izmantojot citus ceļus un sociālās platformas (protams, tā dara tikai uzcītīgākie, jo slinkākie atradīs uzņēmumu, kam būs viegli pieejama kontaktinformācija).

Pārbaudi kā mājaslapa strādā no dažādām ierīcēm

Ja Tavā datorā un pārlūkprogrammā viss liekas kārtībā, tas nenozīmē, ka tā būs, izmantojot jebkuru citu pārlūkprogrammu, mobilo ierīci vai planšetdatoru. Atver mājaslapu no dažādām ierīcēm un pārbaudi, kā tā darbojas uz Android, IOS un Windows sistēmām.

Deaktivizē savu paroli

Viena no pēdējām lietām, ko darīt, atklājot interneta veikalu, ir paroles deaktivizācija. Lai Tavi klienti varētu brīvi iepirkties, mājaslapa jāpadara publiski pieejama. Lai to izdarītu, neaizmirsti deaktivizēt paroli, kas nepieciešama mājaslapas piekļuvei, ko izmantoji izstrādes procesā. It kā sīkums, bet tieši šīs mazās lietiņas mēs nereti mēdzam aizmirst.

Ja izgāji cauri mūsu sarakstam un pārliecinājies, ka viss ir kārtībā, apsveicam, Tu esi oficiāli gatavs interneta veikala atklāšanai! Vēlam veiksmi tirdzniecībā un ceram uz veiksmīgu sadarbību arī nākotnē. 😉
Tava MakeCommerce komanda!