Vai tavs interneta veikals ir gatavs Ziemassvētku iepirkšanās sezonai?
Lielākai daļai tirgotāju decembris ir visgaidītākais gada mēnesis. Pārdošana apjomi pieaug, jo mēs visi pērkam dāvanas savām ģimenēm un citiem. Tev kā tirgotājam būtu jāsaprot, ko vēl tu vari darīt, lai palielinātu ziemassvētku iepirkšanās sezonas pārdošanas apjomus ārpus tā sauktā sezonālā pieauguma? Kādas iespējas papildu pieaugumam paver tava interneta veikala saturs, piegādes un maksājumu metodes?
Izveido speciālu saturu, piemēram, par dāvanu idejām
Daudzi veiksmīgi interneta veikali papildu preču pārdošanai piedāvā arī saistošu saturu, kas palīdz pārdot vairāk. Šī ir arī lieliska iespēja pievērst uzmanību produktiem, kuriem tu saskati lielāko pārdošanas potenciālu. Vienkāršākais veids ir publicēt rakstus par dāvanu idejām. Šādus rakstus vari balstīt uz mērķa auditorijām (piemēram, 10 dāvanu idejas jaunām māmiņām) vai produktu kategorijām (piemēram, šis sezonas labākās galda spēles). Šeit, piemēram, vari apskatīties kā to ir realizējis mūsu klients Dynasty savā interneta veikalā.
Vēl noteikti tavi interneta veikala lietotāji novērtēs rakstus, kas iedvesmo izmēģināt jaunas lietas. Šis būs īpaši noderīgi, ja tirgojat modes un skaistuma lietas, piemēram, mājai un mājas labiekārtošanai. Rakstu “5 ieteikumi skaisti noformētam Ziemassvētku galdam” noteikti izlasīs katra saimniece, kas uzņems viesus savā mājā. Ar veiksmīgu rakstu Jums ir iespēja pārdot visus šos 5 ieteikumu produktus vienam klientam un klients nejutīs nožēlu, ka ir iegādāts vairāk nekā nepieciešams, kas bieži vien ir pēc tam, kad pārdevējs ir pierunājis mums nopirkt vairākas lietas veikalā. Tieši pretēji tu būsi palīdzējis atrisināt klienta konkrētu problēmu par Ziemassvētku galda noformējumu.
Izveido atsevišķu produktu kategoriju, atjauno produktu aprakstus
Ja tava interneta veikala platforma atļauj, tad būtu vērtīgi izveidot atsevišķu kategoriju ar produktiem priekš Ziemassvētku iepirkšanās sezonas. Izvēloties produktus, ko pievienot šai kategorijai vajadzētu balstīties uz iepriekšējo pieredzi un produktu pieejamību, lai varētu tos piegādāt laicīgi pirms svētkiem. Piemēram, šādu pieeju ir realizējis Jysk savā interneta veikalā.
Tāpat noteikti ir vērtīgi izveidot tematiskus produktu katalogus, kā piemēram, dāvanas skolas vecuma bērniem, labākas dāvanu idejas vīram vai kolēģiem. Par cik klientam nebūs ilgi jāmeklē dāvana jūsu veikalā palielinās iespējamība par emocionāli izdarītu pirkumu un šādi uz emocijām balstīti pirkumu ziemassvētku iepirkšanās laikā ir daudz. Noteikti pastāv iespēja, ka klients nopirks vairākus produktus no vienas kategorijas un pats svarīgākais tu būsi atrisinājis daudzu cilvēku pirms svētku problēmu par to ko dāvināt.
Svarīgi ir pārskatīt arī savu produktu aprakstus un paskatīties vai nav iespējams tos pielāgot svētkiem un izcelt produkta piemērotību šai sezonai. Piemēram, sveces vakariņu galdam pārējā sezonā var kļūt par svecēm Z-svētku galdam.
Atlaides, bezmaksas piegāde un ilgāks atgriešanas laiks
Neliela atlaide vai bezmaksas piegāde noteikti nebūs noteicošais faktors pirkuma izdarīšanai, bet tas varbūt pēdējais pamudinājums iegādāties noskatīto preci. Turklāt tā ir jāpiedāvā gudri, lai tas nostrādātu. Piemēram, atlaide var tik piemērota atkarībā no pirkuma groza vērtības. To var piedāvāt jau sākotnēji, lai pamudinātu iegādāties vairāk vai piedāvāt kā papildu bonusu pirkuma grozā. Piemēram, parādīt ziņu pirkuma grozā, ka ja klients pievienos vēl vienu produktu 10 un vairāk eiro vērtībā, tad saņems 15% atlaidi kopējam pirkumam.
Bezmaksas piegāde uz pakomātiem ir visai izplatīts piedāvājums ziemassvētku iepirkšanās sezonā, tāpēc iespējams variet pārsteigt savu klientu piedāvājot bezmaksas piegādi ar kurjeru, ja pirkuma vērtība pārsniegs noteiktu summu. Šis ir īpaši svarīgi, ja preci nav iespējams piegādāt pakomātā un klienti noteikti novērtēs šo ērtību steidzīgajā pirms svētku periodā.
Pēc likuma klientam ir tiesības atgriezt preci 14 dienu laikā, bet tirgotāji noteikti var pagarināt šo periodu svētku laikā iegādātām precēm, kas var kļūt par vēl vienu pamudinājumu iegādāties preci tieši no jums. Pirms svētkiem iegādātās dāvanas bieži vien sasniedz savu saņēmēju vēlāk kā 14 dienu laikā un 30 dienu atgriešanas termiņa kampaņa var kļūt par labu veidu kā pārdot vairāk.
Ātrāka apmaksa klientu ērtībai, mazāk pamesto grozu
Maksājumu metodes parasti netiek sasaistītas ar svētku sezonu, bet šis ir vēl viens brīdis, kad pavērtēt savā interneta veikalā pieejamās apmaksas metodes. Kā jau iepriekš minējām, tad pirms svētku sezonā daudz pirkumu tiek izdarīti emocionāli konkrētā brīdi un tad ja vienīgā apmaksas metode ir pārskaitījums var nākties attapties pie daudz pamestiem groziem, jo gaidot rēķinu un mēģinot veikt pārskaitījumu klientam būs pietiekami daudz laika, lai pārdomātu.
Vēl viens faktors, kas jāņem vērā ir jūsu pašu pieejamie resursi, ja rēķins tiek izrakstīts manuāli un apmaksa tiek gaidīta kontā, tad svētku laikā, kad pirkumu skaits ir liels, tas var radīt sastrēgumu tavā biznesā un klienta pasūtījumu izpilde var aizkavēties, jo nāksies apstrādāt lielu daudzu maksājumu un papildus darba rokas šobrīd nav nemaz tik viegli pieejamas.
Izmantojot mūsu MakeCommerce internetbanku un karšu maksājumus jūs informāciju par apmaksu saņemat uzreiz un nekāvējoties varat uzsākt pasūtījuma izpildi. Tāpat tavām ērtībām esam izveidojuši gatavus moduļus mūsu pakalpojuma integrācijai ar populārākajām e-komercijas platformām, kā Shopify, WooCommerce, Magento, Prestashop, OpenCart.
Papildu tam esam padomājuši arī par piegādēm, tāpēc mūsu moduļos ir integrētas piegādes ar Omniva un DPD pakomātu tīkliem, kas vēl vairāk samazina manuāli veicamās darbības jūsu pusē, jo pēc veiksmīgas apmaksas sūtījums tiks automātiski reģistrēts ar Omniva vai DPD un atliks tikai izdrukāt adrešu karti no interneta veikala CMS, ko pievienot sūtījumam un nogādāt to tuvākajā pakomātā.
Ja vēlies papildināt savā interneta veikalā pieejamās apmaksas metodes un piegādes iespējas:
Vēlam veiksmīgu šo svētku pārdošanas sezonu!
Tava MakeCommerce komanda!