Populārākie maksājumu veidi, ko ieviest savā interneta veikalā 2023. gadā
E-komercijas tirgus pēdējās desmitgades laikā ir ieguvis milzīgu nozīmi visā pasaulē. Arvien vairāk cilvēku regulāri izmanto e-komercijas sniegtās priekšrocības, piemēram, plašāku produktu klāstu, vienkāršāku iepirkšanās procesu un daudz ko citu. Tāpat pieaug arī konkurence starp cilvēkiem, kas nodarbojas ar e-komercijas biznesu. Lai gan ir daudz iespēju kā samazināt konkurenci, daži pārdevēji joprojām aizmirst, ka dažkārt pietiek ar pavisam vienkāršu un pirmajā acu uzmetienā pašsaprotamu darbību veikšanu, kas palīdz acumirklī kļūt pārākam par citiem e-komercijas pārstāvjiem. Viens no tiem ir populārāko un ērtāko maksājumu veidu integrācija jūsu tiešsaistes veikalā.
Kāpēc ir vērts saviem klientiem piedāvāt dažādus maksājumu veidus?
Mūsdienās tehnoloģijas ļauj maksāt par precēm vai pakalpojumiem tiešsaistē dažādos veidos. Protams, tas nenozīmē, ka visas šīs metodes ir jāintegrē esošajā interneta veikalā, taču ir vērts klientiem sniegt iespēju norēķināties ar populārākajām.
Bieži vien populārāko norēķinu veidu trūkums var izraisīt lielu pamesto iepirkumu grozu skaitu, kas nozīmē arī ieņēmumu zaudēšanu. Tādējādi, lai apmierinātu klientu vajadzības ir ļoti svarīgi ļaut pircējiem interneta veikalā izvēlēties sev pieņemamāko maksājuma veidu. Populārāko maksājuma veidu integrēšana tiešsaistes veikalā var palielināt ieņēmumus pat par 30%. Tāpat ir svarīgi uzsvērt, ka populārāko norēķinu veidu integrēšana savā e-veikalā nereti var būtiski palielināt klientu uzticību arī pašam e-veikalam.
Kuras ir populārākās e-komercijas maksājumu metodes un kāpēc tās izvēlēties?
- Maksājumi ar kartēm vai internetbanku
Nav noslēpums, ka populārākie un biežāk lietotie tiešsaistes maksājumu veidi ir bankas karšu maksājumi un internetbanka. Tas ir tāpēc, ka tos izmanto praktiski visi. Pircējiem vienkārši jāievada kartes dati vai jāautorizējas internetbankā un maksājums tiek veikts.
- Iespēja norēķināties piegādes brīdī
E-komercijā preču nosūtīšana un piegāde uz klienta mājām vai pasta nodaļu tiek uzskatīta par ārkārtīgi svarīgu biznesa sastāvdaļu. Šī iemesla dēļ tūkstošiem tirgotāju izmanto kurjerpakalpojumus, kas ļauj klientiem piegādāt pakas uz viņiem ērtāko adresi.
Pēdējā laikā īpaši populāri ir maksāt par precēm piegādes brīdī. Kurjeru kompānijas mūsdienās izmanto karšu lasītājus vai arī piedāvā skaidras naudas norēķinu iespējas. Protams, normālai preču apmaksai pie piegādes vispār nav nepieciešami e-veikala spraudņi. Jums vienkārši jādod pircējam iespēja izvēlēties šo opciju, lai pārdevējs varētu redzēt šo informāciju. Tas tāpēc, ka apmaksu preces piegādes brīdī iniciē pats pārdevējs, pasūtot kurjera pakalpojumu.
- Digitālie maki
Digitālais maks, jeb elektronisks maksāšanas līdzeklis naudas glabāšanai, norēķiniem ar mobilo telefonu, pārskaitījumiem un norēķiniem tiešsaistē. Faktiski šie digitālie maki ir bankas konta analogs, tikai nauda netiek glabāta bankā, bet gan speciāli pielāgotā programmatūrā. Šis ir viens no ērtākajiem veidiem, kā norēķināties tiešsaistē.
Lielisks digitālā maka piemērs ir Apple Pay. Tas ļauj maksāt par precēm vai pakalpojumiem tikai ar dažiem klikšķiem savā Apple ierīcē. Citiem digitālajiem makiem, piemēram, Google Pay vai PayPal, ir līdzīga funkcionalitāte. PayPal iespējams ir vispopulārākais to cilvēku vidū, kuri bieži iepērkas tiešsaistē, jo to pieņem gandrīz visas pasaules valstis.
- Apmaksa līzingā
Pretēji tam, ko daudzi domā, preču pārdošana līzingā joprojām ir ļoti pieprasīta, tāpēc ir svarīgi piedāvāt šādu norēķinu iespēju savā interneta veikalā. Protams, pārdodot lētākas preces, līzinga pakalpojumi praktiski netiek izmantoti, taču, ja preces vai pakalpojuma cena ir nedaudz augstāka, lielākā daļa klientu ir gatavi tos iegādāties, ja ir iespēja maksāt pa daļām.
Bieži vien maksāšana par precēm vai pakalpojumiem pa daļām tiek dēvēta arī par “Pērc tagad, maksā vēlāk.” Pakalpojuma ”Pērc tagad, maksā vēlāk” noteikumi var atšķirties atkarībā no veikala, taču parasti tie piedāvā īstermiņa aizdevumus ar fiksētiem ikmēneša maksājumiem.
- Ikmēneša maksājumi
Lai gan regulārie maksājumi pārsvarā ir paredzēti pakalpojumu sektoram, daudzi pārdevēji mūsdienās tos izmanto arī preču pārdošanai. Ikmēneša maksājumi ir regulāri automātiski maksājumi no klienta katru mēnesi vai nedēļu. Piemēram, programmatūras uzņēmumi gandrīz vienmēr pārdod savus pakalpojumus uz abonēšanas pamata. Tas nozīmē, ka klientam regulāri jāmaksā par iespēju lietot programmatūru. Mūsdienās arī klātienes pārdevēji savā interneta veikalā izmanto ikmēneša maksājumu praksi. Lielisks piemērs ir tiešsaistes veikali, kas pārdod kosmētiku. Pateicoties periodiskam maksājumam, šādi uzņēmumi var pārdot noteiktu produktu daudzumu noteiktā laika periodā un katru mēnesi saņemt ienākumus no klienta, kurš iegādājās abonementu.