4 ieteikumi kā izveidot uzticamu iepirkšanās vidi interneta veikalā
Katrs no mums vēlas izdzīvot šajā saspringtajā globālās konkurences laikā, bet kā to izdarīt visefektīvāk un likt savam e-veikalam izcelties?
Ikdienā redzam, ka Latvijas pircēji ir gatavi maksāt par pāris eiro vairāk, ja var iepirkties pašmāju veikalā, kurš ir jau pazīstams un uzticams, nevis kādā ārzemju. Protams, ar nosacījumu, ka klientu iepirkšanās pieredze ir līdzvērtīga.
Kā panākt, ka pirkuma noformēšanas procesu klients būtu gatavs novērtēt ar desmit no desmit?
Šeit ir četri mūsu ieteikumi:
1. Pirkuma noformēšanai jābūt ātrai un bez liekiem soļiem
Noņemiet visu, kas ir lieks un var radīt pircēja apjukumu, liekot pamest pirkuma grozu. Piemēram, klientam uzkrītoši un nevajadzīgi rādīti preču kodi, pārāk gari preču apraksti vai uznirstošie logi ar reklāmām. Interneta veikals ir gatavs, kad produktam ir palikusi tikai pati nepieciešamā informācija no klientu skata punkta un vairs nav iespējams neko noņemt nost vai saīsināt.
Klientam atlasot kādu produktu, ieteicams rādīt līdzīgus vai saistītus produktus, taču tiem nevajadzētu būt pārāk uzmācīgiem. Iepirkumu groza skatā ir jāparāda tikai preces, kas ir tieši saistītas ar preci.
2. Neprasiet aizpildīt lieku informāciju
Nav pieņemami lūgt klientam liekus datus (tostarp dzimumu vai dzimšanas datumu) bez pamatotas vajadzības. Piemēram, nevajadzētu prasīt no pircēja precīzu pasta adresi, ja pasūtījums viņam tiek piegādāts ar pakomāta starpniecību.
Jāievēro personas datu apstrādes pamatprincipi!
Ja dati joprojām tiek pieprasīti, klientam ir jābūt informētam, kas apstrādā datus un kā tie tiks izmantoti turpmāk. Piemēram, ja klients nav iepriekš informēts, dati nedrīkst tikt nodoti trešajai personai. Pirkšanas process ir konfidenciālas attiecības starp tirgotāju un pircēju. Šeit ir vērts iepazīties ar MakeCommerce sagatavoto privātuma politiku, kā arī vispārīgo lietošanas noteikumu paraugu, kuru var droši izmantot.
3. Dalieties ar informāciju par sīkdatnēm, kuras izmantojat
Klientam ir jāsaņem informācija no tirgotāja par to kādas sīkdatnes vai līdzīgas tehnoloģijas interneta veikals izmanto un kādi dati tiek glabāti ar tiem. Lielākajā daļā e-veikalu ir iespējams izveidot arī pastāvīgā lietotāja kontu, kurš tiek saglabāts ar paroli vai tiek ievadīts, izmantojot Smart-ID vai Mobile-ID. Šādā gadījumā tirgotājam ir jāglabā drošībā gan personas dati, gan klientu pirkumu vēsture.
4. Pasūtījuma summām ir jābūt labi caurredzamām
Ja interneta veikala iepirkumu grozā produktam tiek piemērota atlaide, ir jābūt skaidrībai, no kuras summas tā tiek veidota. Ja pasūtījuma noformēšanas laikā ir iespēja ievadīt atlaides kodu, šim lodziņam jābūt viegli atrodamam.
Pirkumu grozā ir jābūt redzamām arī piegādes izmaksām, lai būtu skaidrība par pasūtījuma kopsummu. Iespēja par pirkumu norēķināties uzreiz, nevis ar vēlāk izrakstītu rēķinu, kuru pēc tam nepieciešams apmaksāt, palielina veiksmīgu pirkuma noformēšanu un kopējo iepirkšanās pieredzi.
Interesanti, bet daudzi klienti jūtas nedroši, ja veicot pasūtījumu nevar izvēlēties piegādes metodi pirms apmaksas veikšanas. Tāpat arī jāmin, ka piedāvājot iespēju norēķināties ar internetbanku starpniecību nevis, piemēram, tikai karti, arī palielina pircēju uzticību un veiksmīgu pasūtījuma noformēšanu līdz galam.
MakeCommerce piedāvā dažādus maksājumu risinājumus ar jau gatavām piegādes integrācijām, kurus ir ērti un ātri pievienot Jūsu internetveikalam. Uzzini vairāk par pakalpojumiem šeit.